handdator

Visa fullständig version : Konditionträning


Shoyan
2012-03-03, 12:42
Hej !
Om mna kör gym 3 ggr i veckan och fotbollsträning 3 ggr i veckan hur många gånger ska man köra kondition på gymmet ?
Samt hur många gånger ska man göra magen ?
Körde magen igår ska man köra den idag också ?

Eztermi
2012-03-03, 12:46
"Ska"? Hur snabb/uthållig vill du vara?

Magen tränar du lika många gånger i veckan som du tränar rygg, med andra ord förslagsvis en-två gånger.

Eddie Vedder
2012-03-03, 17:41
Tränar du fotboll tre gånger i veckan ser jag ingen direkt anledning till att konditionsträna extra på gymmet överhuvudtaget. Om du nu inte vill öka konditionen just för fotbollens skull. Men om fotbollen bara är ett sätt att hålla igång (vilket det låter som med tanke på den nivån du borde ligga på med bara tre träningar i veckan) så duger det ju gott.

Shoyan
2012-03-03, 23:12
Tränar du fotboll tre gånger i veckan ser jag ingen direkt anledning till att konditionsträna extra på gymmet överhuvudtaget. Om du nu inte vill öka konditionen just för fotbollens skull. Men om fotbollen bara är ett sätt att hålla igång (vilket det låter som med tanke på den nivån du borde ligga på med bara tre träningar i veckan) så duger det ju gott.

Är 16 år gammal och kör fys ungefrä varje träning på fotbollen. kondition då alltså.
Har bra kondition nu så tycker du jag ska sluta köra kondition och bara köra det på fotbollsträningar. Och jo jag satsar på fotboll men nu på vinter så finns det ingenstans att träna.
Tack för ditt svar !

Eddie Vedder
2012-03-04, 09:18
Är 16 år gammal och kör fys ungefrä varje träning på fotbollen. kondition då alltså.
Har bra kondition nu så tycker du jag ska sluta köra kondition och bara köra det på fotbollsträningar. Och jo jag satsar på fotboll men nu på vinter så finns det ingenstans att träna.
Tack för ditt svar !

Satsar du stenhårt på fotboll borde du träna mer fotboll känns det som. Finns det inte fler åldergrupper du kan träna med exempelvis?

Eztermi
2012-03-04, 10:38
Och jo jag satsar på fotboll men nu på vinter så finns det ingenstans att träna.


Hur menar du med satsar? Vill du bli bäst i laget eller vill du bli bäst i Sverige?

Vilken position har du? Hur snabbt springer du 100 meter? Hur långt orkar du springa på långdistans? Hur snabbt och hur långt vill du kunna springa? Tror du fotbollsträningarna kan föra dig till dom målen?

Shoyan
2012-03-05, 20:51
Hur menar du med satsar? Vill du bli bäst i laget eller vill du bli bäst i Sverige?

Vilken position har du? Hur snabbt springer du 100 meter? Hur långt orkar du springa på långdistans? Hur snabbt och hur långt vill du kunna springa? Tror du fotbollsträningarna kan föra dig till dom målen?

Jag vill bli bäst i världen.
Har konditionstränat i ungefär 1-1,5 år själv på gymmet utöver fotbollträningar så tror att det räcker med fysträningar på fotbollen nu bara.
Spelar mittfältare och anfallare, ibland mittback.
Långdistans är jag väldigt bra på.
Farten har aldrig varit hinder på någon av positionerna.

hbe
2012-03-05, 21:21
Träna fotboll om du ska bli bäst i världen =)

emi23j
2012-03-05, 21:32
Om du ska bli bäst i världen bör du nog träna fotboll mer än 3 gånger i veckan. Speciellt teknik träning.