handdator

Visa fullständig version : Hur tar du ditt EAA?


carlssonFRedd
2012-03-03, 11:26
För inte så länge sedan köpte jag BS EAA med päron/äpple-smak som jag har stora problem att få i mig. Har provat blanda med olika mängder vatten men har inte lyckats få den perfekta blandningen för hur jag ska kunna hälla i mig det på lättaste sätt. Så hur gör du när du ska få i dig ditt EAA?

jokem
2012-03-03, 11:28
Jag tar mitt green apple EAA med ca 5 dl vatten. Lite mer än en matsked pulver.

Tycker du att ditt EAA smakar babianröv så testa blanda med lite varmare vatten, iskallt framhäver smaken mycket bättre. Jag hade tidigare en smak som smakade barbados så jag blandade i ca 3dl ljummet vatten och bara klunkade!

Vissa smaker är som saft om man blandar med mycket vatten! Bara att testa olika metoder!

Denniss
2012-03-03, 11:29
För inte så länge sedan köpte jag BS EAA med päron/äpple-smak som jag har stora problem att få i mig. Har provat blanda med olika mängder vatten men har inte lyckats få den perfekta blandningen för hur jag ska kunna hälla i mig det på lättaste sätt. Så hur gör du när du ska få i dig ditt EAA?

När jag använder EAA så tar jag det oralt...
Skämt åsido.. Det är bara att svälja. Ta så lite vatten som möjligt, håll för näsan och svälj.

F.ö tycker jag att EAA FX är godast av dom alla och enklast att dricka. Smakar som sött godis. Smak Red Berry Breezer.

ChrisDEFC
2012-03-03, 11:37
1msk med ca 2dl vatten, lukta inte på det utan bara svep. Ha en vattenflaska redo för att skölja ner skummet så slipper du den värsta eftersmaken. Sen ett tuggumi. Har du seriösa problem med smaken så köp bcaa x-tend watermelon, den drack jag bara för att den va god till skillnad mot BS eaa som smakar rävgift.

Btw: ska man ändå käka EAA så håller jag med Denniss, FX är godast.

stromming
2012-03-03, 11:38
Jag tar en vanlig soppsked, lägger pulvret under tungan och dricker sen vatten utan att fokusera på att få ner pulvret. Efter några deciliter har det mesta pulvret följt med ner i magen, utan att jag behövt känna så mycket smak.

carlssonFRedd
2012-03-03, 11:41
Jag tar mitt green apple EAA med ca 5 dl vatten. Lite mer än en matsked pulver.

Tycker du att ditt EAA smakar babianröv så testa blanda med lite varmare vatten, iskallt framhäver smaken mycket bättre. Jag hade tidigare en smak som smakade barbados så jag blandade i ca 3dl ljummet vatten och bara klunkade!

Vissa smaker är som saft om man blandar med mycket vatten! Bara att testa olika metoder!

Ok, ska prova det! Fick smaka av en kompis som hade bärsmak och då hade han i en skopa och fyllde vattenflaskan, som saft!:) Men med smaken jag köpte blev det inte samma sak, den smakade bara illa.. Och när jag tog lite vatten och försökte ta det i en klunk så kom kräkreflexen ganska fort!*spy*

krubkungen
2012-03-03, 11:44
Ok, ska prova det! Fick smaka av en kompis som hade bärsmak och då hade han i en skopa och fyllde vattenflaskan, som saft!:) Men med smaken jag köpte blev det inte samma sak, den smakade bara illa.. Och när jag tog lite vatten och försökte ta det i en klunk så kom kräkreflexen ganska fort!*spy*

Du vänjer dig :hbang:

Kung atlas
2012-03-03, 13:38
Dagens EAA produkter smakar godis jämför med Esa Pro när den kom. Tycker att dom flesta EAA produkter smakar helt ok. Kolozzeum greean Apple och Amino Rush berry gillar jag dock allra bäst.*flex*

Blandar 15ml pulver med 2-3dl vatten dricker och njuter*drool*

312
2012-03-03, 13:44
Kolozzeum greean Apple gillar jag dock allra bäst.*flex*


Faaaeeen också, jag satt och funderade på vilken jag skulle köpa. Jag köpte den andra smaken. Den var inte god.

Löpsko
2012-03-03, 16:42
Faring melon är också njutningsvara.

vicarious
2012-03-03, 16:45
Om du tycker det smakar illa är det enklast att ta skopan direkt i munnen och skölja ner med vatten.

Brukar oftast göra så, tycker alla EAA-produkter löser sig så dåligt och det fastnar så mycket i shakern om man blandar där. Finns det någon produkt som löser sig helt och hållet? Antar att det blir svårt, det är väl leucinet som är boven.

Doggeh
2012-03-03, 17:07
Finns det någon produkt som löser sig helt och hållet? Antar att det blir svårt, det är väl leucinet som är boven.

EsaPro Citrus breeze löser upp sig helt och utan skum. Däremot blir shakern orange-aktig pga. betakarotenet.

Prost
2012-03-03, 18:19
Jag blandar ett mått EAA FX Naturell i ett glas vatten, orkar inte vänta tills det lösts upp helt så jag börjar sleva i mig pulvret från ytan med en sked och njuter av det. Iaf när jag deffar.. :-) Allt är gott under deff.

TREX
2012-03-03, 18:19
Rektalt.

Oxe
2012-03-03, 19:21
beror på hur bråttom och lat jag är, allt ifrån att slänga in en matsked i munnen sen skölja ner med ett glas vatten/eller dricka ifrån kran till 5 msk i 1,5 liter petflaska som man sippar på under en lite längre tidsrymd

LuThe
2012-03-03, 21:32
Kör oxå BS EAA, har det alltid i min PWO och drinken efter träning....

Funkar väldigt bra som te oxå.. ta 5-7 gram i kokande vatten så får du ett sött te i vinterkylan *rolleyes*

Pr0bz
2012-03-05, 02:40
Kör EAA, 2dl vatten och blanda i funlight!

Ponitus
2012-03-05, 06:29
En överfull skopa rakt in i munnen - skölj ner med tillräcklig mängd vatten.
Snabbast, smidigast och godast enligt mig.

HMB
2012-03-05, 08:52
en överfull skopa rakt in i munnen - skölj ner med tillräcklig mängd vatten.
Snabbast, smidigast och godast enligt mig. +1

Ristretto
2012-03-05, 09:15
+1

+1

carlssonFRedd
2012-03-06, 11:03
Kör EAA, 2dl vatten och blanda i funlight!

Provade faktiskt det här om dagen, med Lemon/Lime! Och det blev definitivt mer acceptabelt att få i sig, men fortfarande lite smått obehaglig smak att dricka snabbt innan träningen:s

carlssonFRedd
2012-03-06, 11:05
Kör oxå BS EAA, har det alltid i min PWO och drinken efter träning....

Funkar väldigt bra som te oxå.. ta 5-7 gram i kokande vatten så får du ett sött te i vinterkylan *rolleyes*

Har du med dig vattenkokare till gymet och dricker innan träningen då?;) hehe.
Men tack för tipset, det ska jag definitivt prova:)

ChrisA
2012-03-06, 11:07
Jag blandar med saft, helst någon fun light med typ citrussmak som maskerar eaa väldigt bra

carlssonFRedd
2012-03-06, 13:37
Jag blandar med saft, helst någon fun light med typ citrussmak som maskerar eaa väldigt bra

Hur mycket vatten/saft? Jag provade det och hade i ungefär 1/9 med saft på en skopa eaa..

Alelale
2012-03-06, 17:34
I vattenflaskan, dricker strax före och under och efter träning.

mattilainen
2012-03-06, 17:46
Jag gör iordning innan ajg åker hemmifrån, dricker halva innan och halva efter träning?

Cranky
2012-03-06, 17:47
EsaPro Citrus breeze löser upp sig helt och utan skum. Däremot blir shakern orange-aktig pga. betakarotenet.
+1
Det är också den som smakat godast av dom jag testat.
Numera klunkar jag i mig naturell EAA-FX blandat i halvjumt vatten. Dricker i två omgångar för att få i mig allt. Den är svårblandad och smakar beskt men man vänjer sig väldigt fort. Jag tycker smaken blir bättre varje gång till skillnad från andra smaksatta EAA fast där är den god i början och blir sämre med naturell är den svårdrucken i början men blir bättre. 100% EAA och billigt!

yoshi96
2012-03-06, 18:40
Tar det intravenöst, mest opti ;)
Nämen blandar med 3dl vatten körde :)