handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp


Fiora
2012-03-02, 22:34
Tjena jag är ny i forumet och jag behöver hjälp. Jag är en kille på 15 åldern ska fylla 16 i augusti. Jag är 1.77 cm lång och väger 69.

Förut så vägde jag 78 kg och har gått ner till 69 kg, det problemet jag har nu är att min kropp är fettig. Jag har massa fett på magen som täcker musklerna osv..

Jag tränar varje morgon och natt gör situps, armhävningar, höga knä, burbes osv.. Har gjort det i månader nu och jag ser ingen ändring på kroppen.

Jag har tänkt för att köpa 3 månaders gym kort I Sats och det jag behöver hjälp med nu är: vad ska jag göra i gymmet? hur ska jag göra? Vad behöver jag göra för att bränna fettet? Vad ska jag göra för att få synliga magrutor?

Behöver all hjälp och tips !

Tack i förhand :)

Maatteess
2012-03-02, 22:48
Var du musklig när du vägde 78 eller var du "fet" då också?
Iallafall, Pröva att springa regelbundet 2-3 gånger i veckan och se om det hjälper?

stromming
2012-03-02, 23:12
Var du musklig när du vägde 78 eller var du "fet" då också?
Iallafall, Pröva att springa regelbundet 2-3 gånger i veckan och se om det hjälper?

han är 1.77 och väger 69 kg. Borde han inte snarare satsa på att bygga muskler? Att gå ner mer låter onödigt i mina öron

Maatteess
2012-03-02, 23:18
han är 1.77 och väger 69 kg. Borde han inte snarare satsa på att bygga muskler? Att gå ner mer låter onödigt i mina öron
Han sa att fettet dolde musklerna så jag menade att han kan ju springa lite och få bort det översta fettet. Men självklart så ska han också styrketräna. :)
Skadar dock aldrig med lite kondition ;)

Fiora
2012-03-02, 23:19
Var du musklig när du vägde 78 eller var du "fet" då också?
Iallafall, Pröva att springa regelbundet 2-3 gånger i veckan och se om det hjälper?

Jag var fettig då och överviktig och tjock då.
Jag tänkte jag löpar 5 gånger i veckan, fast typ
måndag: Löp och armar
Tisdag: löp och mage
onsdag: löp och rygg
torsdag: löp och mage
osv..

Fiora
2012-03-02, 23:22
han är 1.77 och väger 69 kg. Borde han inte snarare satsa på att bygga muskler? Att gå ner mer låter onödigt i mina öron

Jag behöver inte gå ner, de jag vill göra är att Bränna bort fettet och Bygga muskler istället för att få synliga Magrutor

klupknum
2012-03-02, 23:22
Sök runt på forumet efter nybörjartrådar där andra folk frågat samma sak, det finns gott om dem så det är svårt att missa.
Bara lite kort så skulle Stronglifts, Wendler 5/3/1 eller z_bumbis scheman vara bra för en nybörjare, lätt att komma igång med och håller i längden.
Och mitt tips vad gäller kosten är att bulka, vänta med magrutorna i något år, få upp en bra massa först.

Edit; Vad gäller löpningen, skit i den om du inte vill satsa riktigt hårt på att springa mycket, fettet på kroppen styrs först och främst av kosten, inte träningen, men något konditionspass om veckan skadar aldrig (förutom dina gainz).

Fiora
2012-03-02, 23:24
Sök runt på forumet efter nybörjartrådar där andra folk frågat samma sak, det finns gott om dem så det är svårt att missa.
Bara lite kort så skulle Stronglifts, Wendler 5/3/1 eller z_bumbis scheman vara bra för en nybörjare, lätt att komma igång med och håller i längden.
Och mitt tips vad gäller kosten är att bulka, vänta med magrutorna i något år, få upp en bra massa först.

Kan du länka trådarna? För i sommarlovet ska jag åka till Turkiet till stranden. Därför måste jag hinna bygga massa muskler. Helst Magrutor, det är ju just det alla tjejerna är efter..

klupknum
2012-03-02, 23:28
Kan du länka trådarna? För i sommarlovet ska jag åka till Turkiet till stranden. Därför måste jag hinna bygga massa muskler. Helst Magrutor, det är ju just det alla tjejerna är efter..
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=4460850 Enjoy.
Om jag ska vara ärlig med dig så kommer du aldrig få en riktig förändring på 3-4 månader, du skulle kunna gå ner i vikt så du får fram rutorna men någon större ökning i muskelmassa är alldeles för mycket att hoppas på, det är inget som händer över natten precis.

SvingarN
2012-03-02, 23:44
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454 kör på något av dessa. Perfekt för nybörjare.

Läs denna: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 rätt simpel ändå, om du tar dig igenom hela!

Fiora
2012-03-02, 23:51
http://www.kolozzeum.com/forum/search.php?searchid=4460850 Enjoy.
Om jag ska vara ärlig med dig så kommer du aldrig få en riktig förändring på 3-4 månader, du skulle kunna gå ner i vikt så du får fram rutorna men någon större ökning i muskelmassa är alldeles för mycket att hoppas på, det är inget som händer över natten precis.

Asso jag har ju tränat 2 år kampsport, de va mellan de åren jag gick ner i vikt, så jag är ju rätt kraftig i armarna, benen och magen. De enda problemet är ju att fettet täcker mina magmuskler, som jag måste bränna för att få fram mina magrutor. Sen måste jag ju också bygga magmusklerna som dom ser större ut.

z_bumbi
2012-03-03, 09:26
Satsa på att börja styrketräna regelbundet, oftast så sker en transformering bara dina muskler får jobba lite mot vettiga belastningar. Att försöka springa dig till muskler är ingen höjdare.