handdator

Visa fullständig version : Rund mage vs Fett


Machop
2012-03-01, 23:22
Jag undrar varför min mage står utåt, ölkagge style även om jag inte är tjock. Varför är vissas magar mer raka från Bröstkorgen ner till dallen medans vissas går mer utåt som en båge? Är det med svanken eller bara BF, mat som sväller upp magen eller träning?


Vad kan göras åt detta? Vill inte se ut som en gås :D
Tacksam för hjälp!


Se bilder;

http://i.imgur.com/yUObN.jpg

http://i.imgur.com/thq41.jpg

Machop
2012-03-01, 23:24
Okej det syns kanske inte så mycket men ni förstår frågan hoppas jag

Bizarro
2012-03-01, 23:29
Bara ligga på balans, få lite större magrutor och större bröstmuskler så bör det väl ej synnas? Vissa har ju helt enkelt så lite BF att det inte ens går att nypa på magen, det resulterar väl i att den blir platt.
Imo tycker jag inte det ser konstigt ut ihuvudtaget, antar att du inte direkt lider av detta? ^^

312
2012-03-01, 23:33
Skapade en liknande tråd förut om detta. Jag ser dock inget konstigt på dig.

Här är tråden, om du vill läsa: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=179650

TREX
2012-03-01, 23:33
Storlek på inre organ.

Fartman
2012-03-01, 23:35
Det är fullt normalt. Magen står ut lite när man är avslappnad då det faktistkt finns lite organ och grejer där inne som behöver plats. Folk som har platta magar även avslappnat har helt enkelt haft tur i genlotteriet.

TREX
2012-03-01, 23:36
Eller också har du väl GH mage

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ICbdTctfl80#t=69s

Spartansk
2012-03-01, 23:46
Jag är likadan. Jag är så smal att folk har skämtat om det - utom på magen, där jag är så tjock att folk har skämtat om det. True story. När jag gick runt med bar överkropp på Hultsfredsfestivalen när jag var 20 skrek några okända killar "tjockmage!" efter mig. Och då vägde jag kanske 75 kg på 180 cm.

Jag tror det är en kombination av stora och ostrategiskt placerade inre organ, långa magmuskler, och fett som samlas i buken. Min hållning är bra.

TREX
2012-03-01, 23:48
Jag är likadan. Jag är så smal att folk har skämtat om det - utom på magen, där jag är så tjock att folk har skämtat om det. True story. När jag gick runt med bar överkropp på Hultsfredsfestivalen när jag var 20 skrek några okända killar "tjockmage!" efter mig. Och då vägde jag kanske 75 kg på 180 cm.

Jag tror det är en kombination av stora och ostrategiskt placerade inre organ, långa magmuskler, och fett som samlas i buken. Min hållning är bra.

Ska vi ha putbuks-tävling?

benacii
2012-03-01, 23:49
Den står knappt ut. Det är fett längst ner på magen.

justi
2012-03-01, 23:49
Det brukar hjälpa om man tränar upp de inre magmuskler. Då håller de "på plats" resten. Kör planka under en tid och se.

TREX
2012-03-02, 00:01
Jag är likadan. Jag är så smal att folk har skämtat om det - utom på magen, där jag är så tjock att folk har skämtat om det. True story. När jag gick runt med bar överkropp på Hultsfredsfestivalen när jag var 20 skrek några okända killar "tjockmage!" efter mig. Och då vägde jag kanske 75 kg på 180 cm.

Jag tror det är en kombination av stora och ostrategiskt placerade inre organ, långa magmuskler, och fett som samlas i buken. Min hållning är bra.

En fråga bara, för att kolla läget...

Känner du magmusklerna PRECIS bakom skinnet eller är det "mjukt" för dig en bit in?

regus
2012-03-02, 00:04
En bra strategi är antagligen att göra sig grov över bröstkorgen, inre organ är svårt att deffa bort. Detta var ett hypotetiskt antagande, jag har ingen praktisk erfarenhet. Stor mage, tunn bröstkorg.

Spartansk
2012-03-02, 00:08
En fråga bara, för att kolla läget...

Känner du magmusklerna PRECIS bakom skinnet eller är det "mjukt" för dig en bit in?

Det är mjukt en pytteliten bit in, typ 5 mm, när jag står upp.

TREX
2012-03-02, 00:24
Det är mjukt en pytteliten bit in, typ 5 mm, när jag står upp.

Okej, det är samma här.

Konstigt, undra varför det är så?

Något allergi?

312
2012-03-02, 00:29
Det är mjukt en pytteliten bit in, typ 5 mm, när jag står upp.

Precis samma för mig, fast ~1cm. Jag trodde på glutenallergiker eller mjölk, men jag vet inte. Mjölk är redan borttaget ur kosten pga akne, men gluten vet jag ej. Någon?

Spartansk
2012-03-02, 00:31
Okej, det är samma här.

Konstigt, undra varför det är så?

Något allergi?

Personligen tror jag mycket på teorin om fett runt de inre organen. Jag tycker nämligen det hjälper att deffa.

Tror inte jag är allergisk, det verkar inte göra någon skillnad att utesluta mejeriprodukter (mjölkmage är väl annars en diagnos som kan komma på tanke).

TREX
2012-03-02, 00:34
Personligen tror jag mycket på teorin om fett runt de inre organen. Jag tycker nämligen det hjälper att deffa.

Tror inte jag är allergisk, det verkar inte göra någon skillnad att utesluta mejeriprodukter (mjölkmage är väl annars en diagnos som kan komma på tanke).

Gluten?

Spartansk
2012-03-02, 00:37
Gluten?

Tror inte det heller faktiskt, långa perioder har jag levt på typ kyckling, kvarg och grönsaker, och inte tänkt på att det skulle göra skillnad. Men det är möjligt att jag inte har märkt skillnaden, helt enkelt. Borde göra något seriöst test någon gång, och mäta magomkretsen, osv.

Edit: Hoppsan, kvarg var ju visst en mejeriprodukt. Hmm...

TREX
2012-03-02, 01:35
Tror inte det kan vara gluten för mig heller då jag käkar mer ris än pasta men det beror på hur länge det "sitter i", var ju inte direkt 1 månad sen jag käkade pasta så sitter effekten i längre än så...