handdator

Visa fullständig version : Blanda i sojaprotein i Kvarg istället för vassle?


mysglenn
2012-03-01, 23:04
Tjena alla glada kosttillskottsnördar!

Denna fråga har jag inte hittat något svar på, så jag testar!

Jag gillar att blanda en burk lättkvarg (kesella) med 1dl vasslepulver och lite mjölk och röra detta till en god fin smet!

Jag undrar om någon har testa att göra liknande pryl fast med sojaprotein istället!

Jag har O l im p egg protein hemma som jag ska testa med imorn iaf :-)

Mys

312
2012-03-01, 23:09
Varför undrar du om någon har provat det? Smaken? Smaka själv bara, vad fan?

Som att jag skulle starta en tråd och fråga om folk har provat att blanda mjölk och havregryn, för jag ska prova det imorgon. Nej, då väntar jag bara till imorgon och smakar, varför starta en tråd om det i förväg?

Förstår inte riktigt varför du startar den här tråden. Skulle någon mystiskt hända om du blandar i soja istället för vassle? Soja + kvarg = AAS XXL.

"Egg protein", det måste väl ändå vara äggprotein, eller?

Jävla mindfuck-tråd. :(

mysglenn
2012-03-01, 23:41
Varför undrar du om någon har provat det? Smaken? Smaka själv bara, vad fan?

Som att jag skulle starta en tråd och fråga om folk har provat att blanda mjölk och havregryn, för jag ska prova det imorgon. Nej, då väntar jag bara till imorgon och smakar, varför starta en tråd om det i förväg?

Förstår inte riktigt varför du startar den här tråden. Skulle någon mystiskt hända om du blandar i soja istället för vassle? Soja + kvarg = AAS XXL.

"Egg protein", det måste väl ändå vara äggprotein, eller?

Jävla mindfuck-tråd. :(

sorry menade om det blandar sig bra och blir en fin och slät smet som man kan äta eller om det blir katastrof, har ju inte sojaproteinpulver hemma och måste köpa något för att testa vilket jag helst inte gör utan att veta om det blir "okej"... har ju råd men det ligger väl i människans natur att vara snål?

Finns ju de som frågar vad bästa man kan äta till frukost är, om whey80 smakar gott och vilket EAA som är bäst..

jag är nyfiken bara :)

haha ja det är ÄGGprotein, det är ju lite mode att snacka svengelska, typ "jag tar whey protein efter träningen" xD

Doggeh
2012-03-02, 00:15
Däremot är väll sojaprotein typ det sämsta proteintillskottet av alla?

OnT:Men ja, mest troligt kommer det bli en fin smet. Om inte, tillägg vatten! :)

312
2012-03-02, 00:17
sorry menade om det blandar sig bra och blir en fin och slät smet som man kan äta eller om det blir katastrof, har ju inte sojaproteinpulver hemma och måste köpa något för att testa vilket jag helst inte gör utan att veta om det blir "okej"... har ju råd men det ligger väl i människans natur att vara snål?

Finns ju de som frågar vad bästa man kan äta till frukost är, om whey80 smakar gott och vilket EAA som är bäst..

jag är nyfiken bara :)

haha ja det är ÄGGprotein, det är ju lite mode att snacka svengelska, typ "jag tar whey protein efter träningen" xD

Varför nämnde du att du har äggprotein hemma, om du pratar om soja? Blir förvirrande. Sen sa du att du skulle prova imorgon, hur kan du det om du inte har sojaprotein?

Mitt sojaproteinisolat blandar sig ganska dåligt, dock tycker jag att whey-80 inte heller blandar sig så bra, så det lär bli en "jämn och fin" smet av det med. Inga problem tror jag! :)

Morty
2012-03-02, 09:23
Däremot är väll sojaprotein typ det sämsta proteintillskottet av alla?

OnT:Men ja, mest troligt kommer det bli en fin smet. Om inte, tillägg vatten! :)

Nej, det är ett bra proteintillskott.

OnT: Sojaprotein "löser" sig inte på samma sätt som vassle. Det blir lite mer som att blanda vetemjölk i vatten, lite mer åt smet-hållet. Jävligt najs är det. Smakar inte närapå lika sött heller.

stafrin
2012-03-02, 09:31
Nej, det är ett bra proteintillskott.

OnT: Sojaprotein "löser" sig inte på samma sätt som vassle. Det blir lite mer som att blanda vetemjölk i vatten, lite mer åt smet-hållet. Jävligt najs är det. Smakar inte närapå lika sött heller.

Men är det inte så att sojaprotein tas upp lite sämre än andra proteiner? Jag har läst det men jag har ingen aning om det stämmer eller inte.

King Grub
2012-03-02, 09:40
Nej, det stämmer inte. Dess muskeluppbyggande effekter är nog något sämre än t ex mjölkproteiners, men det beror inte på upptaget.

stafrin
2012-03-02, 10:19
Nej, det stämmer inte. Dess muskeluppbyggande effekter är nog något sämre än t ex mjölkproteiners, men det beror inte på upptaget.

Det var nog det jag läste ja men utgick ifrån att det hade med upptaget att göra. Tackar!

mysglenn
2012-03-05, 13:01
Nej, det stämmer inte. Dess muskeluppbyggande effekter är nog något sämre än t ex mjölkproteiners, men det beror inte på upptaget.

om man blandar det med mjölkprotein, som i "mitt" fall då?

http://www.body.se/artiklar/kost/20040927/sojaprotein-van-eller-fiende/?page=1

http://traningslara.se/skillnader-mellan-populara-proteinkallor-for-tranande-del-1/

mysglenn
2012-03-05, 14:34
Däremot är väll sojaprotein typ det sämsta proteintillskottet av alla?

OnT:Men ja, mest troligt kommer det bli en fin smet. Om inte, tillägg vatten! :)

Sen kanske man inte vill inta 150gram mjölkprotein om dagen i det långa loppet?