handdator

Visa fullständig version : Lyssna på när man pluggar (ej musik)


eternallord
2012-03-01, 10:40
God förmiddag kolo! När jag pluggar så tycker jag om att lyssna på saker, men helst inte musik. Det kan vara allt från standupkomedi till ted-talks, diskussioner om världspolitik/ekonomi och dylikt. Jag behöver därför tips på just den här sortens saker, det är ett stort plus om man inte behöver ta in något visuellt utan det räcker att lyssna.

När ämnet ändå är på tapeten, finns det fler här som pluggar på detta viset? Vet att vissa hade blivit för distraherad men jag tenderar att ha lättare att koncentrera mig under långa perioder när jag har något vettigt att lyssna på.

G_lund
2012-03-01, 10:43
Podcasts från Body eller Sveriges Radio?

Sveriges radio har för övrigt en grym app till iphone :thumbup:

eternallord
2012-03-01, 10:48
Sveriges radio var ju ett kanontips, för att utveckla på den, vilka program är bra? Lyssnar aldrig på radio annars och utbudet var ju enormt

Nitrometan
2012-03-01, 10:54
Sveriges radio var ju ett kanontips, för att utveckla på den, vilka program är bra? Lyssnar aldrig på radio annars och utbudet var ju enormt

Allt från samhällsredaktionen, nästan allt från vetenskapsredaktionen.

P1 :hbang:

Greg
2012-03-01, 11:01
Massa podcasts. Joe Rogan, Sceptics guide to the universe, Kevin Smiths alla podcasts etc

spoon
2012-03-01, 11:02
P3 dokumentär.

Börja med 9/11 avsnittet eller avsnittet om Knutby.

G_lund
2012-03-01, 11:05
Sveriges radio var ju ett kanontips, för att utveckla på den, vilka program är bra? Lyssnar aldrig på radio annars och utbudet var ju enormt

P3 Dokumentär är riktigt bra! och ligga med p3 :D

Vet inte hur utbudet är, men mammas nya kille och pang prego är kul grejer också!

Rahf
2012-03-01, 11:14
Om du någonsin vill lyssna på något om spel så är the Giant Bombcast fenomenal.

Hardrocker
2012-03-01, 11:57
5by5.tv (http://5by5.tv/) har många intressanta podcasts.

sandstorm
2012-03-03, 09:05
www.rainymood.com (inget tal, men ett bra tips anda)

J.V
2012-03-03, 09:09
P3 dokumentär.This.

Eddie Vedder
2012-03-03, 10:56
Sveriges radio var ju ett kanontips, för att utveckla på den, vilka program är bra? Lyssnar aldrig på radio annars och utbudet var ju enormt

Filosofiska rummet, programmen från Vetenskapsradion, vissa serier från Tendens och Obs, Plånboken kan vara rätt givande ibland. Och för underhållning har du ju Spanarna som är grymt. Arkivet av Sommarpratare och Vinterpratare är också bra. Radioteatern och Följetongen kan va bra det också, det var Tjänstekvinnans son av Strindberg för ett tag sen som jag började lyssna på.

Men jag trodde du bojkottade SR av ren princip, vad skulle Ayn Rand säga? :D

eternallord
2012-03-03, 11:20
Tack för tipsen, nu har jag att göra!


Men jag trodde du bojkottade SR av ren princip, vad skulle Ayn Rand säga? :D

Nja, familjen betalar ju TV-licensen så det var dumt att inte använda det, men naturligtvis vill jag att det ska vara frivilligt. Men att inte utnyttja det man tvingas betala för hade varit lite som att inte söka vård när man är sjuk för att man "tvingas" betala för den också :)

David Brent
2012-03-03, 11:56
Institutet tycker jag är underhållande, på P3.