handdator

Visa fullständig version : Ehrling Wahlgrens armträning


Raschmus
2012-03-01, 08:38
Jag är fullt medveten om att där redan finns en jättebeläst tråd rörande samma ämne. Saken är att jag har googlat och sökt men hittar inte upplägget mer än en gammal megauploadlänk.


När jag ändå har Er uppmärksamhet. Några förslag på schema runt om och uttöver detta upplägg? Alltid tyckt att armträning är tråkigt och den har därav blivit lidande. Kan mycket väl tänka mig att träna en period med full fokus på armar trots eventuell isläggning av utveckling på övriga muskelgrupper.


Var inte igår man bad om schemahjälp, men behöver verkligen inspiration för mina stickor till armar.



Mvh

Raschmus
2012-03-01, 13:58
Eyy, bump

willtjam
2012-03-01, 14:03
Finns det inte förslag på veckoschema i PDF-filen? För hela kroppen alltså.

Spartansk
2012-03-01, 14:07
Finns det inte förslag på veckoschema i PDF-filen? För hela kroppen alltså.

Nja. Axlar tränas samma dag som armar, och där finns ett komplett axelschema med övningar, set och reps. De andra dagarna tränas bröst, rygg och ben, alla på samma dag. Men om jag minns rätt så finns det dock inget förslag på övningar, set och reps för de sistnämnda muskelgrupperna.

Men jag tror det inte är så noga. Man kan nog köra lite hur man vill, bara man inte tar ut sig för hårt så man inte orkar med armträningen.

willtjam
2012-03-01, 14:21
På så vis! Jag har då sett flera köra olika. Någon kombinerade det t.ex. med Wendlers 5/3/1.

Spartansk
2012-03-01, 14:25
För egen del skulle jag nog fokuserat på bänk, böj och mark, tungt, med få reps, för att inte tappa maxstyrka (det är ju ändå ett utpräglad byggarprogram) och ganska få set också, för att inte slita ut CNS och triceps för mycket.

Förresten, Raschmus, är det något fel på din gamla megauploadlänk? Där borde ju allt stå som du behöver veta.

Raschmus
2012-03-01, 15:39
Tacksam för era svar.

Finns det inte förslag på veckoschema i PDF-filen? För hela kroppen alltså.

Vilken PDF-fil?



För egen del skulle jag nog fokuserat på bänk, böj och mark, tungt, med få reps, för att inte tappa maxstyrka (det är ju ändå ett utpräglad byggarprogram) och ganska få set också, för att inte slita ut CNS och triceps för mycket.

Förresten, Raschmus, är det något fel på din gamla megauploadlänk? Där borde ju allt stå som du behöver veta.

Jag har aldrig fått möjlighet att tanka. Upplägget är något som undgått och är mig sedan ett par veckor totalt främmande. Du har ingen möjlighet att skicka över, förutsatt att du har tillgång till något? Finns ju ingen information att hämta.

willtjam
2012-03-01, 15:51
http://www.2shared.com/document/u9z9nogJ/EhrlingsArmtrningsprogram.html