handdator

Visa fullständig version : Viktminskning, utan att det syns på vågen?!


Kallingen
2004-01-17, 01:54
Jo, känner, och ser på mig själv att underhudsfettet försvinner, men det syns ju inte på vågen, ett halvt kilo (0,5) max har jag gått ner.


Liksom, jag har ju inte gått upp i muskler samtidigt som jag gått ner, omöjligt. Eller är det bara psykiskt ? Känns bara så lustigt att ställa sig på vågen ibland.


:rolleyes:

Fartman
2004-01-17, 03:56
om det inte syns på vågen har du antagligen inte tappat någon vikt!
sen kanske du tappat lite fett men om du väger samma så har du ju inte tappat vikt :angel:

Pez
2004-01-17, 04:03
Originally posted by Kallingen
Liksom, jag har ju inte gått upp i muskler samtidigt som jag gått ner, omöjligt. Eller är det bara psykiskt ? Känns bara så lustigt att ställa sig på vågen ibland.


:rolleyes:

Har känt av samma..under våren så ökade jag styrkan och muskelmassan medans underhudsfettet sakta strök av, vikten droppade först 1-2kg och sen upp lika mycket.
Vetefan hur jag gjorde, men nåt gjorde jag rätt. :confused:
Resultatet blev iallafall - lite bättre deff, lite mer muskler, rejäl styrkeökning och en jävla muskelskada. Att köra tungt på "diet" är inte.. att rekommendera. :D

Men ändock - det du upplever kan stämma, kanske sköter du kosten bättre, kanske är du lite aktivare samt sköter dig rent allmänt bättre... många faktorer som spelar in. Men det funkar bara till viss del, att bli "hård" utan rejäl viktnedgång går oftast inte... tyvärr.

/pez

King Grub
2004-01-17, 07:26
Om du ökat träningsintensiteten och skött kosten bättre kan din glykogeninlagring ha ökat rejält.

warbird
2004-01-17, 13:04
väger inte muskler mer än fett? isf kan det ju va muskelökning + fettminskning..?...:smash:

Kallingen
2004-01-17, 13:11
Nej, inte så mycket! Omöjligt enligt mig. :kinky:

Prankie
2004-01-17, 13:12
Bara att du har en bättre hållning kan det ju kännas som du har mindre fett och mera muskler. :)