handdator

Visa fullständig version : Chips bröst? Hur ?


MJA
2012-02-29, 14:24
Jag tycker min kropp ser fin ut fast det är bara brösten som är fulllllaaaa. Ibland kan de formas sjukt fint, ibland kan de likna tjej bröst fast mindre.

Vad ska ja göra för att få de att passa in med kroppen?

willtjam
2012-02-29, 14:27
Är du kille eller tjej?

MJA
2012-02-29, 14:29
Är du kille eller tjej?

110% kille

<Mike>
2012-02-29, 14:30
Väldigt konstig tråd :D

Edit: Antagligen tycker du väl att du har för mycket fett på brösten. Gå ner i vikt.

benacii
2012-02-29, 14:32
Jag tycker min kropp ser fin ut fast det är bara brösten som är fulllllaaaa. Ibland kan de formas sjukt fint, ibland kan de likna tjej bröst fast mindre.

Vad ska ja göra för att få de att passa in med kroppen?

Sluta mata brösten med alkohol, låt dom nyktra till.

MJA
2012-02-29, 14:37
Kan nån skriva en bra schema som kombinerad med bra bröst resultat?

Kalliban
2012-02-29, 14:37
För att få brösten att chipsa måste du låta bli att supa ner dem, för då blir de fulla. Du får välja ett eller de andra. Fulla bröst eller att chipsa bröst.

willtjam
2012-02-29, 14:39
Kan nån skriva en bra schema som kombinerad med bra bröst resultat?

Har du för mycket fett på dom så får du deffa ner dig, och är musklerna för små så får du träna upp dom. Alla scheman som innehåller bröstövningar ger bra bröstresultat.

MJA
2012-02-29, 14:39
För att få brösten att chipsa måste du låta bli att supa ner dem, för då blir de fulla. Du får välja ett eller de andra. Fulla bröst eller att chipsa bröst.
Hänger inte me nu? Va menar du?

Kalliban
2012-02-29, 14:55
Okej förenklat: Ja, bröst chips. Bröst chips hårt.

stromming
2012-02-29, 19:16
Ah, kollozeum. You so tolerant <3.

filmjölk
2012-02-29, 19:31
Ett bra bröstpass kan se ut såhär.

värm upp lätt med ett par set lutande hantelpressar.

Efter det tar du hantlar som du tror dig orka runt 10 reps på (i lutande hantelpress), och kör så många reps du orkar i ett set. Sedan vilar du två minuter (c.a) och tar steget större hantlar och pressar dom så många ggr du orkar. Vila igen, öka ytterligare ett snäpp och gör ett sista tungt set.

Efter det kör du enligt samma princip i bänkpress med skivstång.

Sedan är du klar eller tränar andra övningar med syfte att träna någon annan kroppsdel. Kör så 2ggr i veckan, och försök öka vikterna du använder dig av varannan/var tredje vecka. Är du sliten och trött en dag, byter du ut övningarna mot maskinträning.

Wiksit
2012-02-29, 20:10
Ett bra bröstpass kan se ut såhär.

värm upp lätt med ett par set lutande hantelpressar.

Efter det tar du hantlar som du tror dig orka runt 10 reps på (i lutande hantelpress), och kör så många reps du orkar i ett set. Sedan vilar du två minuter (c.a) och tar steget större hantlar och pressar dom så många ggr du orkar. Vila igen, öka ytterligare ett snäpp och gör ett sista tungt set.

Efter det kör du enligt samma princip i bänkpress med skivstång.

Sedan är du klar eller tränar andra övningar med syfte att träna någon annan kroppsdel. Kör så 2ggr i veckan, och försök öka vikterna du använder dig av varannan/var tredje vecka. Är du sliten och trött en dag, byter du ut övningarna mot maskinträning.

En noob fråga, varför rekommenderar du lutande för?

krubkungen
2012-02-29, 20:12
Ett bra bröstpass kan se ut såhär.

värm upp lätt med ett par set lutande hantelpressar.

Efter det tar du hantlar som du tror dig orka runt 10 reps på (i lutande hantelpress), och kör så många reps du orkar i ett set. Sedan vilar du två minuter (c.a) och tar steget större hantlar och pressar dom så många ggr du orkar. Vila igen, öka ytterligare ett snäpp och gör ett sista tungt set.

Efter det kör du enligt samma princip i bänkpress med skivstång.

Sedan är du klar eller tränar andra övningar med syfte att träna någon annan kroppsdel. Kör så 2ggr i veckan, och försök öka vikterna du använder dig av varannan/var tredje vecka. Är du sliten och trött en dag, byter du ut övningarna mot maskinträning.

Du tycker inte han ska börja med bänk då? Man orkar väl mer vikt i bänken än hantlarna, eller det kanske beror på hur stor ROM man har.

filmjölk
2012-02-29, 21:46
En noob fråga, varför rekommenderar du lutande för?

För att den tar bra på bröstet, och är "lagom" svår att utföra, så att det blir lite koordinationsträning samtidigt, och plana hantelpressar brukar av någon anledning (jag vet inte varför, bara noterat att det är så) bli lite för svåra och vingliga för nybörjare.


Du tycker inte han ska börja med bänk då? Man orkar väl mer vikt i bänken än hantlarna, eller det kanske beror på hur stor ROM man har.

Jag tycker att han skall börja med hantlarna för att det är en svårare övning. Jag tänker som så att är man färsk på gymmet (som jag gissar att TS är) är det bäst att lägga svåra, vingliga övningar före de som är lättare teknikmässigt. (Hantlar är svårare att kontrollera än en stång).

JJOHANSSON
2012-03-01, 00:58
Det du beskriver är "puffy nipples" Lider själv av det.

Såfort man fryser eller har pump så ser brösten bra ut men efter 5 minuter så är dom tillbaka till dom strutformiga degklumparna som sticker ut allt för mycket under tröjan.



Att gå ner i fett% är den avgörande faktorn här, inte hur mycket du tränar tuttarna. Fast det är klart, "Bänkar man 50 har man inga schyssta strandtuttar".