handdator

Visa fullständig version : Skillnaden på olika muskulösa


Machop
2012-02-28, 23:46
Tja! Denna frågan kommer verka både konstig och obegriplig men jag ska försöka formulera mig på ett sätt sÅ ni förstår.

Jag undrar hur det kommer sig att vissa muskulösa personer ser mer fyrkantiga ut än andra muskulösa som ser mer långsmala ut.
Är det kroppsfett, gener/benstomme, ryggträning eller bara längd och midja som gör denna skillnad eller vad är det?

Anledningen till att jag frågar är att jag verkligen inte vill bli "fyrkantig" utan mer långsmal men fortfarande biff som t.ex Greg Plitt eller Zyzz.


Hoppas ni förstår min något efterblivna fråga. :)

henrikl
2012-02-28, 23:51
Kroppsfett, gener, midja, sen till viss del rygg-/axel-träning.

Machop
2012-02-28, 23:54
Jag skulle också kunna uttrycka det med att visa ser "bredare" ut, och då menar jag inte axelbredd utan över midjan också, hoppas ni fattar hur jag menar :D

MtotheM
2012-02-29, 00:34
Allting spelar in. Olika skelett, olika muskelfästen, olika stora muskler, kroppsfett osv.

Spartansk
2012-02-29, 02:26
Tänk på hur olika folk ser ut i ansiktet. Olika bredd, höjd och form på skallbenet; vissa har släta ansikten medan man på vissa ser benen undertill, osv. På samma sätt ser alla andra kroppsdelar helt olika ut mellan olika individer.

Jag skulle också kunna uttrycka det med att visa ser "bredare" ut, och då menar jag inte axelbredd utan över midjan också, hoppas ni fattar hur jag menar :D

Det har nog den enkla förklaringen att personen har bred bröstkorg och breda höftben, kanske också stora tvärgående bukmuskler.

robbob
2012-02-29, 19:33
Självklart spelar ju ens längd, skelett, form osv roll. Men jag tror även att hur man tränar spelar viss roll. Tränar man ländryggen så får man fläskiga filéer vilket ger bredd. Även om man tränar på ett sätt som gör att de sneda magmusklerna och oblisques och allt vad det heter växer ( ni får ha visst överseende för mina anatomikunskaper) kommer man att upplevas lite fyrkantigare i sin form.