handdator

Visa fullständig version : Kvällsträning, protein efter träning.


jonkel
2012-02-28, 19:20
Hallå där!

Ibland blir det så att jag tränar(styrketräning) på kvällen. Ofta har jag lyckats trycka i mig en ca 115 gram protein innan det är träningsdags.

Precis innan träning:
30 minuter innan träning: PWO
15 minuter innan träning: proteindrink, 25 g protein samt lite vitargo
underträningen: proteindrink, ca 35 gram protein.

en timme efter träning: middag, ca 40 gram protein

hamnar totalt på ca 215 gram protein per dag, intar 60 gram protein i samband med själva träningspasset och 40 gram en timme efter.

Det händer ofta att det blir så här. Jag försöker trappa ner lite i kroppsvikt, annars hade jag väll slängt in ytterliggare en proteindrink några timmar efter passet. Men försöker hålla kcal-nivån.

Räcker det med 40 gram protein efter träning (4-5 timmar efter blir det sovdags) eller är det smartare att "flytta över" en viss summa protein sen innan träningen och lägga det proteinet efter träningen?

Thanks :D

mysglenn
2012-02-28, 19:41
drick inte proteinet under träningen, ta det direkt efter, det är stötvisa höjningar av aminosyranivåerna som stimulerar muskelproteinsyntesen.

Det ser helt okej ut iaf annars, men du kanske vill ta EAA före och efter passet så du "tjänar in lite kcal" och ta en fet jävla proteindrink tillsammans med middagen?

willtjam
2012-02-28, 19:43
Skit i att dricka under passet och ta den efteråt istället. Sen hem och käka middag.