handdator

Visa fullständig version : Brösten..


Testarozza
2012-02-28, 18:47
Hej, undrar bara en snabb fråga. Tränar bänkpress hela brösten eller måste jag komplitera med någon annan övning? Brukar köra bänk och hantelpress, räcker det för att få volym på hela brösten?

Taccccck

AdrianP
2012-02-28, 18:48
Det räcker med bänkpress.

mysglenn
2012-02-28, 18:56
Svar ja.

Testarozza
2012-02-28, 19:02
Gött, tack. Hatar att köra bröst :)

NyKille
2012-02-28, 19:16
HEJ LÅNAR TRÅDEN

Mina bröst hade ganska bra form förut men nu ser de ut som typ jävla chips tuttar som pekar åt var sitt håll < och > fast än jag tar mer i bänk nu osv ser de sämre ut :'(
När jag fryser ser de mkt bättre ut dock ?
E detta för mkt fett eller vad fan e grejen , jag tränar ju för att de ska se bättre ut..

wcanka
2012-02-28, 19:26
Lånar tråden lite,

När man bänkar SKA det vara ett mellanrum mellan bänken och ländryggen? :)

mysglenn
2012-02-28, 19:27
Lånar tråden lite,

När man bänkar SKA det vara ett mellanrum mellan bänken och ländryggen? :)

Det finns inga SKA'n

Wormzie
2012-02-28, 19:30
HEJ LÅNAR TRÅDEN

Mina bröst hade ganska bra form förut men nu ser de ut som typ jävla chips tuttar som pekar åt var sitt håll < och > fast än jag tar mer i bänk nu osv ser de sämre ut :'(
När jag fryser ser de mkt bättre ut dock ?
E detta för mkt fett eller vad fan e grejen , jag tränar ju för att de ska se bättre ut..

Har du lagt på dig fett är det antagligen därför. Kom ihåg att man kan inte påverka hur muskelbukarna ser ut mer än att träning gör att de växer.

wcanka
2012-02-28, 19:49
Det finns inga SKA'n

Att det blir det är inte farligt/dåligt för ryggen?

mysglenn
2012-02-28, 19:54
Att det blir det är inte farligt/dåligt för ryggen?

Det kan vara det om man lyfter för mycket på röven i tunga lyft.

stromming
2012-02-28, 19:54
Att det blir det är inte farligt/dåligt för ryggen?

Nej

Morrris
2012-02-28, 20:57
Det finns inga SKA'n

Hade du svarat så om någon frågat ifall axlarna ska vara tillbakadragna vid bänkpress?

mysglenn
2012-02-28, 21:09
Hade du svarat så om någon frågat ifall axlarna ska vara tillbakadragna vid bänkpress?

det är skillnad på "ska" och "bör".

vad gäller axlarna tillbakadragna så finns det massor med fördelar att ha dom tillbakadragna, men "ska" är väl att ta i?

Wiksit
2012-02-28, 21:16
Hej, undrar bara en snabb fråga. Tränar bänkpress hela brösten eller måste jag komplitera med någon annan övning? Brukar köra bänk och hantelpress, räcker det för att få volym på hela brösten?

Taccccck

Vilken del av bröstet isolerar flies?

Sheogorath
2012-02-28, 21:20
Vilken del av bröstet isolerar flies?

Ingen. Men lutar du bänken uppåt kommer nedre delen av bröstmuskeln att tränas sämre, och axlarna tränas lite mer. Det är samma sak som händer i pressar.

Pintan
2012-02-28, 21:22
Hej, undrar bara en snabb fråga. Tränar bänkpress hela brösten eller måste jag komplitera med någon annan övning? Brukar köra bänk och hantelpress, räcker det för att få volym på hela brösten?

Taccccck

Beror lite på hur mycket brygga samt hur brett du håller. Desto smalare desto mer tar det på övre bröst och främre delta. Om du tränar för volym/estetiska skäl är det nog bra att ha både bänk och smalbänk eller någon uppåtlutande variant.