handdator

Visa fullständig version : Förkylning, träning, shit :-(


mrt4
2012-02-28, 18:20
Hej på er!

Har sedan 1.5 veckor dragits med en seg förkylning...

Började för 2 helger sedan med lite vaga förkylningssymptom, lite snorigt och tung i huvudet och så... Efter ca 2 dagar så kom tidernas hosta. Galna hostattacker på mer än minuten som inte gick att stoppa. Slutade med att jag fick springa upp och spotta blod mitt i natten, mindre trevligt.

på tisdagen var jag mycket bättre från hostan, vilade onsdag och torsdag, smög igång försiktigt på gymmet på fredagen, gick bra! Vilade lördag, körde Söndag, no problemo!

Igår körde jag och det gick kalas, började dock känna mig tung i huvudet igårkväll. Nu bråkar bihålorna med mig, tryck bakom höger käke och lite tung i huvudet. Inget gym idag förstås.....

Hatar när det är såhär småkrassligt. Ligger hellre i sängen i 3 dagar än går och är halvsjuk i flera veckor...


Behövde mest bara skriva av mig lite, så otroligt typisk! Gick så jäkla bra innan jag blev sjuk, borde ju räknat ut att det skulle komma bakslag :smash:

Mvh Robin

Pjotor
2012-02-28, 20:01
Jag har barn på dagis. Jag vet hur det är. Hoppas att det blir bättre.

mrt4
2012-02-29, 11:24
Tack!

Idag är det faktiskt ganska bra! Inget tryck från bihålorna alls! Känner mig dock lite trött....

Får se hur jag gör ikväll, kanske kör ett lugnt pass med maxkontakt bara för att vara där...

Mvh Robin

mrt4
2012-03-01, 10:46
Vilade igår, tänkte köra ett lätt pass på lunchen idag.

Känner mig okej, lite trött men annars bra.

RAUBEZ
2012-03-01, 14:01
Jag vill också skriva av mig

Förkyld 1 vecka
frisk 1 dag
förkyld 1 vecka till
sen halsont, huvudvärk och feber i 3 veckor.
Vårdcentralen säger bara åt mig att sova och endast åter kontakta dom om symptomen blir värre.

Jag vill träna, för böveln >:´(

klupknum
2012-03-01, 16:59
Jag har barn på dagis. Jag vet hur det är. Hoppas att det blir bättre.
Har du barn på dagis?

mrt4
2012-03-01, 22:19
Kände mig rätt okej idag, kkörde ett lightpass rygg triceps på lunche, kändes okej.

Känner lite i halsen nu på kvällen men på det stora hela är det okej faktiskt så jag kanske vågar fläska på lite i morrn....

Nisseg
2012-03-02, 00:40
Jag känner med dig. Har gått och varit småkrasslig med lite snuva, ibland slem i halsen osv. i flera veckor. Har tränat idag och det gick bra, men känner nu på kvällen att jag kanske inte skulle ha gjort det. Som du säger, hellre en riktig dunderförkylning som går över snabbt, än att gå och dras med något litet som aldrig försvinner.

Malone
2012-03-02, 00:46
Värd tråd. Kom tillbaka när du är sjuk eller skadat dig på riktigt och måste hålla dig från träningen mer än några dagar.

Nisseg
2012-03-02, 01:55
Någon kan ju gärna tipsa om huskurer eller liknande. Finns ju hundratals, men det kanske är någon man inte hört tals om.

Malone
2012-03-02, 03:06
Någon kan ju gärna tipsa om huskurer eller liknande. Finns ju hundratals, men det kanske är någon man inte hört tals om.

Vila och åter vila. Om det fanns magiska huskurer skulle alla ta användning av dom. *bs* :thumbup:

mrt4
2012-03-02, 07:45
Värd tråd. Kom tillbaka när du är sjuk eller skadat dig på riktigt och måste hålla dig från träningen mer än några dagar.

Hoppas du får en riktigt trevlig helg fylld av kärlek och lycka :thumbup:

Pretorian
2012-03-02, 07:49
Har själv haft ont i halsen till och från senaste veckorna. Ingen feber dock så träningen har fått fortskrida. Jag tror det är streptokocker som barnen fått på dagis (har också barn där).

Pjotor
2012-03-02, 11:01
Har du barn på dagis?

Ja. Det finns jättemånga spännande sjukdomar där – så sent som igår såg jag en lapp om att några barn har fått springmask. Hoppas att min egen son inte kommer hem med sönderkliad rumpa.

Med barn i dagisåldern är förkylning ett normaltillstånd från november till april.

Knatcharn
2012-03-02, 11:46
Lider med er.. hade lung/bihåleinflammation Augusti-Januari. Nu är det himmelskt att få kötta sönder kroppen igen :)

Pretorian
2012-03-02, 11:50
Förkylning är ingenting mot en REDIG kräksjuka som hela familjen smittas med. Det kan fungera under diet dock...

Nisseg
2012-03-02, 15:04
Den går ju över iallafall...