handdator

Visa fullständig version : Enorma fotproblem, snälla hjälp! :(


TurnItUp
2012-02-28, 16:38
Hej!
Jag är en kille på 18 år som har spelat fotboll i 6 år. Varför slutade jag? Jag slutade på grund av min fot. Jag har en platt fot, min tränare skickade mig vidare till en klinik där jag fick speciell anpassade inlägg. De hjälpte i några månader, sedan blev det värre och värre. Nu kan jag knappt gå i rask takt i 10 minuter innan jag får en helvetes ont i fötterna.

Jag har slutat att sporta på grund av detta och mår psykiskt dåligt, finns det något jag kan göra? Vad kan det vara? Kan tillägga att mina tår är känsliga som bara den, en liten nudd och det kan göra ont i flera timmar.

Vill så gärna börja sporta igen.. :cryout:

Rova
2012-02-28, 16:45
Hej!
Jag är en kille på 18 år som har spelat fotboll i 6 år. Varför slutade jag? Jag slutade på grund av min fot. Jag har en platt fot, min tränare skickade mig vidare till en klinik där jag fick speciell anpassade inlägg. De hjälpte i några månader, sedan blev det värre och värre. Nu kan jag knappt gå i rask takt i 10 minuter innan jag får en helvetes ont i fötterna.

Jag har slutat att sporta på grund av detta och mår psykiskt dåligt, finns det något jag kan göra? Vad kan det vara? Kan tillägga att mina tår är känsliga som bara den, en liten nudd och det kan göra ont i flera timmar.

Vill så gärna börja sporta igen.. :cryout:

Sjukgymnast eller läkare kanske?

Jenjoh
2012-02-28, 21:00
Du ska definitivt gå till en kiropraktor samt se över vad du har för slags skor. Jag har själv hallux valgus (sneställd tåled) sedan barndom och detta förvärrades enormt tack vare dessa älskade Converse. Hade liknande problem som dig med tårna och det berodde tydligen på skorna. Jag har aldrig kunnat springa särskillt länge innan fötterna skrek av smärta och jag låg i sängen kvidandes om nätterna.

Nu har jag bytt skor (inga inlägg), skaffat hjälpmedel som nattskena och kan numera springa flera mil utan problem.

Hoppas det blir bättre!