handdator

Visa fullständig version : Var är det mest opti att sätta in konditionen?


KalleTeodor
2012-02-27, 16:44
Jag är lite kluven, jag behöver köra 20min crosstrainer 3 dagar i veckan men jag vill inte att det ska gå ut över själva lyftandet på gymmet så mycket. Så jag undrar vart hade ni lagt in det? Jag vill bli större och starkare så det är ju inte precis opti att köra detta men kommer kompensera det med mer mat bara :)

Jag kör en 4 split just nu. Hade ni lagt in crosstrainern i slutet av 3 av styrkepassen? Dricka en shake imellan och sen ut och köra 20 min. Eller kanske köra crosstrainer på vilodagarna fast då blir det ju inte vila?

advice? :)

mysglenn
2012-02-27, 16:50
hur konditionskrävande är 20min crosstrainer, egentligen?

vilodagarna är opti

KalleTeodor
2012-02-27, 16:52
hur konditionskrävande är 20min crosstrainer, egentligen?

vilodagarna är opti

Det beror väl alldeles på hur intensivt man kör? jag kommer köra så svetten forsar.

mysglenn
2012-02-27, 16:53
Det beror väl alldeles på hur intensivt man kör? jag kommer köra så svetten forsar.

okej men kommer du flåsa och ha hög puls? Det är ju det som avgör hur o-opti något är att köra i samband med styrketräning.

KalleTeodor
2012-02-27, 16:55
okej men kommer du flåsa och ha hög puls? Det är ju det som avgör hur o-opti något är att köra i samband med styrketräning.

Ja, jag kommer flåsa och ha hög puls. Det är därför jag är osäker på om jag ska köra det efter styrketräning eller om jag ska ta det på vilodagar, fast det kanske inte är så bra det heller.

mysglenn
2012-02-27, 17:06
Ja, jag kommer flåsa och ha hög puls. Det är därför jag är osäker på om jag ska köra det efter styrketräning eller om jag ska ta det på vilodagar, fast det kanske inte är så bra det heller.

just längre ifrån ett styrkepass desto bättre

kommer aldrig vara opti att köra konditionsträning när man vill bli grofv dock

Zizou
2012-02-27, 17:24
Som mysglenn säger, vilodagarna är bättre att lägga det på än att köra efter passet.
Dock tror jag inte att det kommer att påverka dina styrkeresultat alltför mycket om än du beslutar att lägga det efter. Det är ju inte så att du kommer bli svagare bara för att du kör kondition också :) Och nu handlar det ju inte om någon mils löpning flera gånger i veckan.