handdator

Visa fullständig version : Morronprommis - prottepulver


aGGe
2004-01-16, 20:45
fan käka lite jordnötter o chips idag..
farsan fyller år

blir nog 60-80 min prommis innan frukost..


till frågan
ska jag skippa prottepulver innan prommisen

många säger att man inte ska käka d innan
tex torbjörn åkerfeldt
..

bara koffein o massa vatten
vad tror ni?
eller vad VET ni

LunaSpice
2004-01-17, 11:31
Originally posted by aGGe
fan käka lite jordnötter o chips idag..
farsan fyller år

blir nog 60-80 min prommis innan frukost..


till frågan
ska jag skippa prottepulver innan prommisen

många säger att man inte ska käka d innan
tex torbjörn åkerfeldt
..

bara koffein o massa vatten
vad tror ni?
eller vad VET ni

Bara koffein och massa vatten ja för att hålla insulinnivåerna nere. Gå så snabbt inpå uppvaknande som det bara "går" (hrm...) för att utnyttja de cirkulerande fettförbrännande hormonerna som finns kvar i systemskretsloppet efter nattens "aktivitet".

King Grub
2004-01-17, 11:54
Proteindrinken "skyddar inte dina muskler" i någon speciell utsträckning eftersom en stor del av proteinet oxideras till glukos i stället, och försämrar dessutom fettförbränningen genom att den höjer dina insulinnivåer. Proteinet kommer att användas som bränsle under promenaden. Och så katabol blir man inte om man inte samtidigt befinner sig i något slags svälttillstånd att musklerna bryts ner bara för att man är ute och går på morgonen.

aGGe
2004-01-17, 11:56
Originally posted by LunaSpice


Bara koffein och massa vatten ja för att hålla insulinnivåerna nere. Gå så snabbt inpå uppvaknande som det bara "går" (hrm...) för att utnyttja de cirkulerande fettförbrännande hormonerna som finns kvar i systemskretsloppet efter nattens "aktivitet".


ok tack.
gick på min intuition imorse fick det här svaret efter min prommis

d blev 80 min promenad 30 min efter vaknande och koffeintablett

brukar gå 30 min. men måste chocka kroppen ibland oxå

aGGe
2004-01-17, 11:58
Originally posted by King Grub
Proteindrinken "skyddar inte dina muskler" i någon speciell utsträckning eftersom en stor del av proteinet oxideras till glukos i stället, och försämrar dessutom fettförbränningen genom att den höjer dina insulinnivåer. Proteinet kommer att användas som bränsle under promenaden. Och så katabol blir man inte om man inte samtidigt befinner sig i något slags svälttillstånd att musklerna bryts ner bara för att man är ute och går på morgonen.


ok.. fan förra våren tog jag alltid prottedrink innan..
kanske däröfr d tog sån jävla tid att bränna fettet

vi får se hur d går då.. :9
tar en feting protein drink med frukosten efter istället