handdator

Visa fullständig version : House of Metal Umeå 2012


vicarious
2012-02-27, 09:14
Då var det snart dags i år igen :hbang:

För er som inte är bekanta med House of Metal sen tidigare så citerar jag hemsidan (http://houseofmetal.se/)

House of Metal är en tvådagars inomhusfestival med inriktning på metal i olika former. Festivalen gick av stapeln för första gången i februari 2007, i Umeå Folkets Hus.

I år går den av stapeln helgen den 2-3e Mars och uppträder gör bland annat:

Amon Amarth
Immortal
Adept
Entombed
Tiamat
Amaranthe
Nocturnal Rites
Souldrainer

med flera..

Kommer ni?

vicarious
2012-02-27, 09:16
sSJWOV44Otc
vkpZ1tPCSJ4
sOOebk_dKFo
aqyjQ6-avK8

vicarious
2012-02-27, 09:18
d0Ax1gTQ40g

hkIMW2Uq85I

9y25snz83ms

X5JXJcjtSOQ

Nordenator
2012-02-27, 09:38
Riktigt nice line-up i år, men jag var i Umeå förra helgen så jag kände att jag inte riktigt kunde motivera en till vända dit ^^

Arf Pingvin
2012-02-27, 10:02
Du glömde nämna The Kristet Utseende. Ta med toaborsten.

Clinic med Morgan Ågren på lördag, bara en sån sak.

Alltid krockar i schemat dock. Nu krockar In Solitude och Immortal :/

vicarious
2012-02-27, 10:49
Blir bara fredagen för mig, har tänkt mig något i stil med Nocturnal Rites -> Souldrainer -> Tiamat -> Adept och avsluta med Amon Amarth :) Inget stort fan av The Kristet om jag ska vara ärlig, men kul att dom kommer. Ser mest fram emot AA.

Galningen
2012-02-27, 17:23
Blir nog inte av för mig i år. Inga band som jag riktigt taggar att se och dessutom är det lite ont om pengar på kontot.

Skuggvargen
2012-02-27, 18:05
Ska dit och svira hade jag tänkt mig. Amon kan man ju inte missa liksom =)

vicarious
2012-03-01, 16:58
Snart är det dags :hbang:

Ska dit och svira hade jag tänkt mig. Amon kan man ju inte missa liksom =)

Exakt!

Fultjack
2012-03-02, 11:21
fan i gatan att jag inte såg detta tidigare. hade varit skoj att vara där!

DOCROE
2012-03-02, 11:25
Synd att det är så förbannat långt bort bara. Har själv gigat i Umeå en gång i tiden, riktigt trevligt.

Arf Pingvin
2012-03-07, 18:36
Bäst: Immortal
Sämst: krocken med In Solitude

Såg tyvärr inte så många band som jag brukar, de var lite för många okända för mig och vi koncentrerade oss på att ha roligt istället;-)

Så jävla störande att de inte dubbelkollar med mig innan de sätter schemat. Dag 1 en ökenvandring och det som är kvalité krockar helt i onödan.

vicarious
2012-03-07, 18:58
Gick bara fredagen men tycker det var ganska bra.

+ Souldrainer & Tiamat.
- Adept. Inge vidare.

Ljudteknikern måste ju varit redigt missing in action under Amon Amarths spelning. Johan Heggs mikrofon var alldeles för låg, nästan hela spelningen. Grymt trist. Men bra drag ändå.

Blev exalterad när de körde Fate of Norns *cupid*

killenigrillen
2012-03-07, 19:14
Gick enbart fredagen och fastnade nere i källaren och tog x antal öl...
Såg slutet på Tiamat, dock stod jag längst fram på AMON FUCKING AMARTH!

Har sett dom förut och dom nådde inte upp till den kvalitet som den förra konserten, det var dock ett jävla ös och man var ganska slut dagen efter :)


Vid runt 0:25 hör man mitt "Hahahahaha YEAH!"
wSLxvG2eWWA

Arf Pingvin
2012-03-07, 19:17
Även gitarren var låg. Riktigt dåligt. Samma ljudtekniker på Dark Tranquility förra året? förstörde den spelningen totalt. Det är synd för jag har upplevt riktigt bra ljud på idun flera gånger.

killenigrillen
2012-03-07, 19:19
Även gitarren var låg. Riktigt dåligt. Samma ljudtekniker på Dark Tranquility förra året? förstörde den spelningen totalt. Det är synd för jag har upplevt riktigt bra ljud på idun flera gånger.

Nu stod ju jag vid staketet men jag var jävligt besviken på ljudet också.
Hade öronproppar och tog ur dom då och då för att kolla läget men det var grötigt och jävligt mest hela tiden :(

Synd.

Tyckte dessutom att Tiamats ljud var ok så lite skumt...

Erik Eriksson
2012-03-07, 19:25
Ni som var där, hur stod sig Hail of Bullets live, och hur bra var Entombed?

Arf Pingvin
2012-03-07, 20:05
Bra sväng på Entombed, tycker nästan de växer varje gång jag ser dem. Skoj när LG gästade Amon också. Har inte lyssnat in mig på hail of bullets innan men det var mangel rakt igenom, skitbra:-)

Erik Eriksson
2012-03-08, 08:49
Bra sväng på Entombed, tycker nästan de växer varje gång jag ser dem. Skoj när LG gästade Amon också. Har inte lyssnat in mig på hail of bullets innan men det var mangel rakt igenom, skitbra:-)

Lysande! Amon Amarth hade även dem varit en självklarhet om jag varit där. Hade velat höra Hail of Bullets köra Ordered Eastward live. Älskar introt till den låten. Vet du om den var med på setlisten? Eftersom du nämnde att du inte lyssnat in dig på dem så länkar jag till låten:

M-r78Ry3o2w

Off topic: Jag har hela tiden läst ditt nick som "Art of Penguin" :(

Arf Pingvin
2012-03-08, 18:43
Det kan jag svara på. Ja den körde de: http://www.vk.se/589186/hail-of-bullets-gor-helgens-basta-konsert

Erik Eriksson
2012-03-08, 19:29
Grymt! Säger som vanligt: "Man skulle varit där" :(