handdator

Visa fullständig version : Träning och mat hjälp


Bubbish
2012-02-26, 16:48
Hej, jag skulle behöva lite seriösa tips på hur jag ska tänka och gå tillväga när jag handlar mat för det är lite väl mycket nuförtiden där det antingen är inget fett eller bara fett verkar det som.

Jag är väldigt stor väger 146 kg och är 197 cm lång och har försökt typ alla olika dieter som existerar och det fungerar ju inte. Vilket jag självklart förstår för att det inte finns några genvägar utan det handlar om kost och träning i slutändan för att nå sitt mål.

Mitt mål är 40 kg bort, jag vet att det låter helt sjukt mycket kanske men jag strävar iaf efter det.

Jag räknade ut på nån sida att jag skulle äta ca 3300 kcal per dag för att gå ner 1kg i veckan, detta räknat på mitt jobb som är extremt tungt fysiskt och att jag nu har börjat träna och kommer att göra det ungefär 3 gånger i veckan mestadels kondition och fettförbränning.


Det blev lite mycket förtext här förlåt för det men så alla förstår hur mig och hur jag tänkte osv.

Nu är då frågan vad ska jag tänka på, bara riktigt fett eller inget fett? ska jag räkna kcal och isåfall hur och med vad, maten jag äter måste vara bra då mitt jobb är så pass tungt så jag måste orka med jobbet.


Peace

mysglenn
2012-02-26, 17:31
varför något av det extrema, varför inte bara "tallriksmodellen"?

new
2012-02-26, 17:33
Kolla vågen, spegeln och orken och ät därefter..

312
2012-02-26, 17:38
Det funkade inte eftersom du inte låg på kaloriunderskott. Läs deffguiden här på forumet, skulle jag säga. :)

Bubbish
2012-02-27, 18:10
hmm får kika runt lite hittar säkert nått som fungerar