handdator

Visa fullständig version : 2-split


Big Eddie
2012-02-26, 14:17
Någon som kan rekommendera en 2-split där ryggen delas upp på två pass (tjocklek och vidd). Ryggpassen får gärna ligga efter en vilodag, om det är möjligt.
Tack på förhand

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Åsberg
2012-02-26, 14:37
I rubriken skriver du 2-split, alltså två pass per vecka. Sedan nämner du att det gärna får ligga efter en vilodag vilket inte känns så svårt att klämma in om man bara ska träna två gånger per vecka.

Hur ser schemat ut för tillfället?

Big Eddie
2012-02-26, 14:39
Tanken är att träna enligt 2-1-2.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

vicarious
2012-02-26, 14:42
I rubriken skriver du 2-split, alltså två pass per vecka. Sedan nämner du att det gärna får ligga efter en vilodag vilket inte känns så svårt att klämma in om man bara ska träna två gånger per vecka.

Hur ser schemat ut för tillfället?

En 2-split behöver inte innebära att man bara tränar 2 pass per vecka. Det talar egentligen bara om att man delar upp kroppens muskler på 2 pass.

Tanken är att träna enligt 2-1-2.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

En 2-split är synonymt med halvkroppspass. Du kör alltså halva kroppen ena passet, andra halvan av kroppen nästa pass. Är det så du har tänkt?

Om det däremot är träna 2 dagar, vila 1 dag, träna 2 dagar fast du kör olika muskelgrupper varje pass är det nog en 4-split du syftar på.

Big Eddie
2012-02-26, 14:43
Axlar & triceps/ Rygg & biceps - Bröst & triceps/ Ben & baksida ben. Vader och mage körs varannan dag=)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Big Eddie
2012-02-26, 14:44
Ja en 4-split är det jag kör då.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Åsberg
2012-02-26, 14:44
Tanken är att träna enligt 2-1-2.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Okej, provat på att köra halvkropp? Då går det ju ganska lätt att dela upp vidd/tjocklek, t.ex:

Pass 1: Överkropp 1 (bröst, axlar, vidd)
Pass 2: Underkropp 1
Pass 3: Överkropp 2 (Tjocklek, ländrygg, bröst/axlar)
Pass 4: Underkropp 2

Så får du experimentera dig fram med vad som funkar bra för dig. Jag trivs jättebra med att träna såhär. Inte fel att köra igenom hela kroppen två gånger per vecka heller!

Big Eddie
2012-02-26, 14:48
Okej, provat på att köra halvkropp? Då går det ju ganska lätt att dela upp vidd/tjocklek, t.ex:

Pass 1: Överkropp 1 (bröst, axlar, vidd)
Pass 2: Underkropp 1
Pass 3: Överkropp 2 (Tjocklek, ländrygg, bröst/axlar)
Pass 4: Underkropp 2

Så får du experimentera dig fram med vad som funkar bra för dig. Jag trivs jättebra med att träna såhär. Inte fel att köra igenom hela kroppen två gånger per vecka heller!

Tack för tipset, men halvkroppspass är inget som passar mig. Har testat på det tidigare.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Big Eddie
2012-02-26, 16:31
Ingen som kan rekommendera mig en split?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Ghoetic
2012-02-26, 17:14
Dag1: Bröst, axlar & triceps
Dag2:Ben, rygg och biceps

På ben och rygg som alternerar du mark med böj varje pass och även då "tjocklek" och "vidd"

kanske kan va ngt