handdator

Visa fullständig version : En liten ursäkt


Osten80
2012-02-26, 11:22
Jag vill faktiskt be om ursäkt för mitt uppträdande här på forumet under det senaste året. Det finns en hel del orsaker att skylla det uppträdandet på, men det dravlet ska jag bespara er.
Men det är inte ok att låta mina frustrationer och min bitterhet gå ut över er andra som överhuvudtaget inte har gjort mig något ont, oavsett om det handlar om en typig diskussionston eller rena påhopp av varierande taskighetsgrad.
Jag vill inte vara den där personen som inte gör mycket mer än sprider dålig stämning och bitterhet omkring sig. Många av er som har berikat det här forumet har gett mig jättemycket genom åren och då ska jag verkligen inte vara den som pissar på den plats där detta skett. Visst finns det en hel del medlemmar som jag inte gillar, men jag har nästan aldrig blivit påphoppad utan att själv först ha provocerat fram det. Det är ett jävligt onödigt, tråkigt och omoget beteende från min sida.

Det är inte ok att kalla babblatrådens deltagare för patetiska bekräftelsehoror och det är inte ok att upprepade gånger kalla någon för äckel i relationstråden (den personen har jag bett om ursäkt till i pm) eller att i diskussioner använda tillmälen som efterbliven och utvecklingsstörd.
Så till er som känner sig berörda, ber jag om ursäkt och det menar jag verkligen.

Fredens liljor och styva kukar!

312
2012-02-26, 11:24
Ursäkten godtas, även fast jag inte känner mig träffad.

stevebc
2012-02-26, 11:48
Argh nu får jag dåligt samvete.

Kudos för inlägget.

spoon
2012-02-26, 11:59
Äsch! Dina inlägg är en frisk fläkt här på kolo. Keep it up.

martikainen
2012-02-26, 12:04
Starkt att be om ursäkt, men jag håller med spoon, jag gillar din uppkäftiga stil!

Stoltz
2012-02-26, 12:10
Har inte märkt det övermycket själv, men starkt att våga be om ursäkt :):thumbup:

shadowfire
2012-02-26, 12:19
Strongt osten, du gav mig precis en idé. Det är nog fler som skulle behöva tänka till lite på temat.

Spartansk
2012-02-26, 12:50
Jag har faktiskt för mig att jag en gång eller två tyckt att du varit dryg/otrevlig, Osten. Kan dock inte komma på nu vad det handlade om.

Men allt det är glömt i och med den här tråden. Starkt skrivet, bra initiativ! :thumbup:

Grotesk
2012-02-26, 13:47
Jahopp, först Jwzrd och nu Osten80.

Vem mer ska tappa skägget, bli vek och ladlydig?

Spartansk
2012-02-26, 13:50
Jahopp, först Jwzrd och nu Osten80.

Vem mer ska tappa skägget, bli vek och ladlydig?

Menar du "sluta vara otrevlig"? Du borde faktiskt tänka på saken.

Blacknednatty
2012-02-26, 13:56
Lol, ok big mandown ts.

Tricklew
2012-02-26, 14:02
Jag lärde mig i rätt ung ålder att få saker känns så bra, när man är arg och bitter, som att sprida den till andra. Har alltid gillat dina inlägg, å andra sidan så kan jag inte minnas att jag legat på din shit-list.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

petah
2012-02-26, 14:09
jag som tycker om att läsa dina bittra inlägg :D

mattilainen
2012-02-26, 14:21
detta påminner om när jag kom på att jag aldrig sagt till mina vänner hur mycket jag älskar dom. Skrev därför ett sms och skickade till alla jag ville skulle få veta vad jag kände.

Dock kom 80% med ett sms där det stog i stil med "Håller du på att dö?" eller "jävlas du nu eller?"..

Dock kändes det bättre :D

Har aldrig tänkt på vad du skrivit men welcome back from hell?

Biceps
2012-02-26, 15:32
Jag gillar dina inlägg Osten, don't you go changing

IronBug
2012-02-26, 16:12
Hej! Jag vet inte vem du är. Mvh

TREX
2012-02-26, 16:17
8x929sr2zsk

Stefan J
2012-02-26, 16:23
Jag vill faktiskt be om ursäkt för mitt uppträdande här på forumet under det senaste året. Det finns en hel del orsaker att skylla det uppträdandet på, men det dravlet ska jag bespara er.
Men det är inte ok att låta mina frustrationer och min bitterhet gå ut över er andra som överhuvudtaget inte har gjort mig något ont, oavsett om det handlar om en typig diskussionston eller rena påhopp av varierande taskighetsgrad.
Jag vill inte vara den där personen som inte gör mycket mer än sprider dålig stämning och bitterhet omkring sig. Många av er som har berikat det här forumet har gett mig jättemycket genom åren och då ska jag verkligen inte vara den som pissar på den plats där detta skett. Visst finns det en hel del medlemmar som jag inte gillar, men jag har nästan aldrig blivit påphoppad utan att själv först ha provocerat fram det. Det är ett jävligt onödigt, tråkigt och omoget beteende från min sida.

Det är inte ok att kalla babblatrådens deltagare för patetiska bekräftelsehoror och det är inte ok att upprepade gånger kalla någon för äckel i relationstråden (den personen har jag bett om ursäkt till i pm) eller att i diskussioner använda tillmälen som efterbliven och utvecklingsstörd.
Så till er som känner sig berörda, ber jag om ursäkt och det menar jag verkligen.

Fredens liljor och styva kukar!

Var du ute och drack igår och har fylleångest idag? :)

hultman
2012-02-26, 16:40
Vad är det här för trams, Osten? Stå för vem du är istället för att be om ursäkt för hur det yttrar sig. Jag tycker det är trevligt med en motpol till all pretentiös moralism. Ändra inte på det.

Grotesk
2012-02-26, 16:42
Menar du "sluta vara otrevlig"? Du borde faktiskt tänka på saken.

Eller så menade jag bli mainstream och kvinnlig.

Jag är aldrig otrevligt.

agazza
2012-02-26, 16:46
Äsch! Dina inlägg är en frisk fläkt här på kolo. Keep it up.

Starkt att be om ursäkt, men jag håller med spoon, jag gillar din uppkäftiga stil!

Har inte märkt det övermycket själv, men starkt att våga be om ursäkt :):thumbup:

jag som tycker om att läsa dina bittra inlägg :D

Jag gillar dina inlägg Osten, don't you go changing



Det här

Osten80
2012-02-26, 17:36
Haha, det var hemskt vilka farhågor vissa verkar ha om att jag skulle förvandlas till kolos egna lilla evangelist.
Jag har inte förvandlats ett dugg och det är ingen frälsning eller bakfylleångest som föranlett trådstarten. Faktum är att jag inte känner någon ångest alls inför det här, utan det är bara en rannsakan av mig själv.
Min bitterhet mot mig själv och min livssituation ska inte behöva vändas till angrepp mot folk som faktiskt inte förtjänar det. Bitterheten ska riktas mot det jag faktiskt är arg och bitter på, vilket ämne det nu än är som för tillfället är på tapeten.

Jag har aldrig ljugit om eller dolt mina åsikter på kolo.
Åsikterna står jag för och har inte förändrats ett dugg, men sättet jag ibland framför dem på är något jag inte är direkt stolt över. Tvärtom har min person på kolo förvandlats till någon som inte överrensstämmer med hur jag faktiskt är som person och det är något jag inte trivs med.
Mest handlar det om att jag har blivit en schablonbild av mig själv här på kolo som jag inte skriver under på men ändå "tvingas" upprätthålla och det gör att jag beter mig på ett sätt jag inte skulle drömma om att göra i verkligheten, även om jag ofta är syrlig, bitsk, smådryg och smått elitistisk där också.
Cynisk och lite lagom kontroversiell lär jag nog alltid fortsätta vara och det ser jag inget fel i, då det är sådan jag faktiskt är.
Det är bemötandet av andra människor som blir "ofrivilligt" otrevligt och ganska typigt, men visst, blir jag påhoppad så åker proppen fram oavsett om vi befinner oss på internet eller i krogkön.
Hultman kan vara lugn: jag tycker fortfarande att poliser ofta är kräk, att knark kan vara något bra och att en penis i en prostituerads vagina inte är något att vända upp och ner på hela världen för.