handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som vill börja med en ny sport


Pzorz
2012-02-25, 22:45
Tänkte göra en samlingstråd där man kan ställa frågor om, eller diskutera olika sporter. Jag sökte (men fann ingen) tråd som behandlade ämnet nya sporter.

Jag har själv gått i tankarna att börja med brottning, brasiliansk jiu-jitsu eller MMA och tänkte höra om det är möjligt att börja, vid en ålder på 23 år med ingen som helst förkunskap?

dupper
2012-02-25, 22:59
JUST DO IT!

Självklart är det möjligt att börja; varför man är osäker på det är för att man lever under vanföreställningen att bara tonåringar går i klubbsporter etc utanför proffs, ungefär.

Kabuto
2012-02-25, 23:00
Klubbar här i min närhet brukar ha nybörjarstarter iaf, så det är bara att prova på..

Pzorz
2012-02-25, 23:11
JUST DO IT!

Självklart är det möjligt att börja; varför man är osäker på det är för att man lever under vanföreställningen att bara tonåringar går i klubbsporter etc utanför proffs, ungefär.

Jag har vid ett tidigare tillfälle försökt börja med boxning. Jag spenderade då x antal tillfällen med att "leka" med barn på 10 år. Av denna anledning vill jag försäkra mig om att de är sporter som även lite äldre börjar med. Just MMA kan jag tänka mig har lite äldre nybörjare, men hur det ser ut i brottning eller bjj vet jag inte.

krellik
2012-02-25, 23:45
Brottning kan vara svårare då så många börjar med det som små, mma och bjj är inga som helst problem att börja i din situation.

Kryss
2012-02-25, 23:51
Började med BJJ när jag var 26 och kass som tusan, kör hårt du.