handdator

Visa fullständig version : Lurigt axelbesvär..


jurgenkock
2012-02-24, 23:45
Hej för tre veckor sen så stretchade jag den klassiska triceps-stretchen där jag drog bakarmen lite bakom huvudet eller hur man ska beskriva det. Vid denna stretch snappade det till i i min vänstra överarm/axel (jag stretchade kall). De känns fortfarande än idag och smärtan triggas när jag gör följande grejer:

- Försöker hänga mig i pullupbaren rak lång för o bara sträcka ut, även när jag försöker sträcka upp min arm rakt uppåt så kommer en ritkigt lurig smärta, den känns typ vid ställen jag demonstrerar på bilden nedan och fortsätter ner till biceps.

http://www.speedyshare.com/file/adyrS/DSC02615.JPG

- När jag ska sätta på mig min jacka, rörelsen jag gör då gör att jag får ont..

- När jag gör knäböj, och håller armarna bakom stången --> *flex* ... då känner jag av de i vänstra sidan, obehagligt när man ändå har rätt hög vikt på stången och behöver stabilisera ordentligt.

Jag har ingen svullnad eller rodnad, jag känner bara av det när jag gör dessa lite "udda" rörelsena som jag beskriver ovan. Kanske ska nämna att jag senaste månaden kört 5x5 stronglifts med en "liten" modifikation, då jag alltid kört sista 2 seten till failure.. gått från 57.5kg i bänkpress till 80kg bl.a. Jag körde senast i tisdags 80kg bänkpress 5x5 så jag nästan sket på mig, och axeln hindrar mig inte där. Militärpressen som ingår i träningssättet har jag skippat sen jag fick ont.

Ja jag vet inte, en polare som är certifierad personlig tränare påstår att det är nån slämsäck som är i klämm och att jag ska köra rotatorcuffs, vilket jag gjort senaste 2veckorna det känns bra men den här konstiga smärtan försvinner inte.

Hoppas på lite tips på övningar, stretchingar och vad som kan vara problemet här? Har någon av er haft ett liknande problem, hur gick ni tillväga för att bli av med det? Jag kör ju en väldigt tung träningsmetod just nu, kanske tid för att switcha upp och köra lägre vikt och högre repetitioner (mindre belastning för lederna)

Tack på förhand!