handdator

Visa fullständig version : Står stilla i vikt ?


rosapinky
2012-02-24, 14:24
Jag vet inte varför men jag har som en barriär. Jag kommer inte ner under 57,5 kg. Jag är 172 cm lång. Jag vill verkligen komma i form innan sommaren kommer.

312
2012-02-24, 14:26
Kaloriunderskott > går ner i vikt. Simpelt. :)

Läs: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Eddie Vedder
2012-02-24, 14:38
Jag vet inte varför men jag har som en barriär. Jag kommer inte ner under 57,5 kg. Jag är 172 cm lång. Jag vill verkligen komma i form innan sommaren kommer.

I vilken form vill du komma då om jag får fråga? "The Machinist"-formen? Det är ingen ätstörningsanklagelse men jag undrar mest hur du ser på att "komma i form" när du vill gå från jättesmal till jättesmalare.

rosapinky
2012-02-24, 14:51
Kaloriunderskott > går ner i vikt. Simpelt. :)

Läs: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Jag äter inte mer än max 600 kcal per dag ändå.. står fortfarande stilla..*spy*

OneManArmy
2012-02-24, 14:56
Jag äter inte mer än max 600 kcal per dag ändå.. står fortfarande stilla..*spy*

Sjukt like kcal, Vad äter du på en dag och väger du allt?
Hur länge har du stått stilla i vikt?

rosapinky
2012-02-24, 15:04
Sjukt like kcal, Vad äter du på en dag och väger du allt?
Hur länge har du stått stilla i vikt?

här har du min matdagbok --- > http://kateie.blogg.se/category/matdagboken.html

just nu väger jag 57,5 kg. Kanske 2 veckor har jag stått stilla..

Fishtank
2012-02-24, 15:11
Du har en ätstörning.

½ dl havregrynsgröt = 74 kcal
½ dl havregrynsgröt = 74 kcal
100g kycklingpizza = 189 kcal (vägd)
½ dl havregrynsgröt = 74 kcal
1 morot = 35 kcal
1 dl mini mjölk = 35 kcal
4 gifflar :/ ååååångest.

Ska strax bli av med dom, så fort jag blir ensam hemma. Äckliga dumma jag så fucking dum i huvudet. Allt har gått jätte bra dom senaste dagarna, va fan skulle jag torska nu för?! Får väl lägga till att jag tränade bort 240 kcal på crosstrainern idag oxå. Jävla skiiiiiit =(

Ta en formbild och lägg upp så får du veta att du troligtvis är sjukligt smal men det kommer inte hjälpa dig då du nog behöver professionell hjälp.

rosapinky
2012-02-24, 15:12
Du har en ätstörning.

½ dl havregrynsgröt = 74 kcal
½ dl havregrynsgröt = 74 kcal
100g kycklingpizza = 189 kcal (vägd)
½ dl havregrynsgröt = 74 kcal
1 morot = 35 kcal
1 dl mini mjölk = 35 kcal
4 gifflar :/ ååååångest.

Ska strax bli av med dom, så fort jag blir ensam hemma. Äckliga dumma jag så fucking dum i huvudet. Allt har gått jätte bra dom senaste dagarna, va fan skulle jag torska nu för?! Får väl lägga till att jag tränade bort 240 kcal på crosstrainern idag oxå. Jävla skiiiiiit =(

Ta en formbild och lägg upp så får du veta att du troligtvis är sjukligt smal men det kommer inte hjälpa dig då du nog behöver professionell hjälp.


Jag är inte ens underviktig.

Roggan76
2012-02-24, 15:13
här har du min matdagbok --- > http://kateie.blogg.se/category/matdagboken.html

just nu väger jag 57,5 kg. Kanske 2 veckor har jag stått stilla..

Du överäter inte när du inte står pall för hungern då?
Såg på bloggen att du tjuvåt lite ibland ?

I övrigt verkar du ju äta helt sinnessjukt lite..

Fishtank
2012-02-24, 15:16
Jag är inte ens underviktig.

Nej du ligger på gränsen precis.
Om vi då räknar på att du lär ha tappat all muskelmassa på din diet så skulle jag nog klassa dig som undernärd.

rosapinky
2012-02-24, 15:19
Nej du ligger på gränsen precis.
Om vi då räknar på att du lär ha tappat all muskelmassa på din diet så skulle jag nog klassa dig som undernärd.

Mitt BMI är på 19,6 nu och för att vara underviktig ska man ligga under 18,5.. Så jag kan nog tappa ett eller 2 kg till..

Fishtank
2012-02-24, 15:21
Nej under 19 är underviktig.

Du borde egentligen börja äta på riktigt och träna styrketräning så kommer du nog bli nöjdare med din kropp, Men vill du trolla på och tro att synliga revben är snyggt så fine.

Kimkay
2012-02-24, 15:24
Kan du inte försöka följa deffguiden som du klistrat in på din blogg istället för att svälta dig själv?

Ristretto
2012-02-24, 15:28
Hur länge har du hållit på med detta?

hidden
2012-02-24, 15:30
Det står på hennes blogg "pro ana me" alltså en anorektiker. GG.

Traash
2012-02-24, 15:31
I all välmening hoppas jag att du snart inser vad du gör med din kropp. Läst lite grann i din blogg, och jag tycker väldigt synd om dig. Inte på ett elakt sätt, utan snarare av omtanke, för det du gör är inte hälsosamt överhuvudtaget.

Ristretto
2012-02-24, 15:34
Ja, där ser man...

NYA REGLER
Här har jag lite nya regler som jag tänker sätta upp för mig själv.

1. Om jag lagar mat till någon ska jag aldrig äta.
2. Om jag stoppar något otillåtet i munnen ska jag tugga men aldrig svälja.
3. Om jag hetsar ska jag straffas med 24 timmars fasta + träning.

I all välmening: Sök hjälp!

Fishtank
2012-02-24, 15:39
http://kateie.blogg.se/2012/february/hitills-bra-dag.html#comment

Hahaha nu måste jag faktiskt skratta lite åt dig.
Om du nu vet allt om mat och kost till skillnad från oss mindre insatta bör du förstå varför du inte ser ut som du vill också.

rosapinky
2012-02-24, 15:44
Hur länge har du hållit på med detta?

i snart 2 år .

1684_
2012-02-24, 15:45
Skit i å svara henne istället?
Detta e ju ett skämt eller ett sorligt fall av anorexia igen..

Hon måste inse själv att hon e sjuk i vilket fall som helst.

rosapinky
2012-02-24, 15:48
http://kateie.blogg.se/2012/february/hitills-bra-dag.html#comment

Hahaha nu måste jag faktiskt skratta lite åt dig.
Om du nu vet allt om mat och kost till skillnad från oss mindre insatta bör du förstå varför du inte ser ut som du vill också.

om du läser igen så ser du att det står, det mesta om mat !!! jag har inte sagt att ni är mindre insatta. det jag menar är att jag vet mer än de i min umgängeskrets, om du har lite överseende .. du behöver inte döma mig när du inte känner mig.

312
2012-02-24, 15:51
Tro mig, att fortsätta som du gör kommer få din kropp fulare, inte snyggare. Styrketräna och ät på kaloribalans så ska du får se hur bra det kommer bli. Revben är inte snyggt.

Jag gjorde samma sak. Deffade med 0 i muskelmassa, man ser ju bara riktigt efterbliven ut. Lite muskelmassa på och det ser mycket bättre ut, MYCKET bättre.

Traash
2012-02-24, 15:52
Frågan är ju i vilket syfte du vet mer än din umgängeskrets. Om det handlar om hälsosamt leverne så har du helt tappat bollen.

1684_
2012-02-24, 15:54
Rosapinky: Du e 172cm lång å vikt på ca 57kg. Har du mens? Å Va ärlig.

Ristretto
2012-02-24, 15:55
Du skriver själv i bloggen att du har ätstörningar. Vill du inte bli frisk?

Machop
2012-02-24, 15:57
Nej under 19 är underviktig.

Du borde egentligen börja äta på riktigt och träna styrketräning så kommer du nog bli nöjdare med din kropp, Men vill du trolla på och tro att synliga revben är snyggt så fine.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Och om du nu skulle lägga på dig sisådär lagom 15kg - Kurvor är snygggggt!

mysglenn
2012-02-24, 15:58
Du har ätstörningar, du äter pepparkakor till lunch och straffar dig med att inte äta något resten av dagen.

1684_
2012-02-24, 15:59
Du har ätstörningar, du äter pepparkakor till lunch och straffar dig med att inte äta något resten av dagen.

:thumbup:

rosapinky
2012-02-24, 16:00
Rosapinky: Du e 172cm lång å vikt på ca 57kg. Har du mens? Å Va ärlig.

Faktiskt, fick jag den igår.

1684_
2012-02-24, 16:00
Så vitt jag vet, så gillar väl inte 99% av dom flesta grabbar beniga tjejer å andra sidan... Jag vill inte ha ett benigt skelett till kille heller.

1684_
2012-02-24, 16:01
Faktiskt, fick jag den igår.

å grattis! Å hur länge va den borta ? För jag kan ge mig fan på att den strular för dig, å de gör den för du väger för lite och äter helt vannsinigt fel.

rosapinky
2012-02-24, 16:01
Du skriver själv i bloggen att du har ätstörningar. Vill du inte bli frisk?

en proa ana vill bli anorektiker. läs på wiki

rosapinky
2012-02-24, 16:02
I all välmening hoppas jag att du snart inser vad du gör med din kropp. Läst lite grann i din blogg, och jag tycker väldigt synd om dig. Inte på ett elakt sätt, utan snarare av omtanke, för det du gör är inte hälsosamt överhuvudtaget.

tack för din omtanke. <3

Machop
2012-02-24, 16:03
Kan du inte lägga upp en bild på hur du ser ut för att låta oss bedöma utifrån det istället för att du ger oss vad som verkar vara sinnessjukt låga siffror?

rosapinky
2012-02-24, 16:06
Kan du inte lägga upp en bild på hur du ser ut för att låta oss bedöma utifrån det istället för att du ger oss vad som verkar vara sinnessjukt låga siffror?

Det finns bilder i bloggen , men jag vill inte lägga upp någon här..

Machop
2012-02-24, 16:10
http://kateie.blogg.se/2012/february/thinspobilder.html#comment

Är det sådär du vill se ut?
Det där är fruktansvärt jävla fult och avtändande och jag kan lova dig att samtliga killar här håller med mig.






brb dricka vispgrädde <3

aijou
2012-02-24, 16:10
Som flera andra redan sagt, i all välmening, så tycker jag att du borde prata med någon professionell terapeut/psykolog.

Du kommer inte bli mer nöjd med din kropp för att du går ner mer i vikt. Det sitter i huvudet.

Nu vet jag inte vad du har för mål med din kropp, men om jag var du skulle jag lägga mig på kaloribalans eller ett jättelitet kaloriöverskott och börjat styrketräna. Det kommer, enligt min mening, ge ett mycket finare resultat än att satsa på att gå ner mer i vikt. En vältränad kropp är alltid finare än en sjukligt smal kropp. En vältränad kropp kan även ha en betydligt högre fettprocent och fortfarande se fit ut.

JakeShaft
2012-02-24, 16:23
Du är medveten om att du har en ätstörning och du vill ha en ätstörning. Förmodligen kommer det krävas oerhört mycket för att du frivilligt skall söka hjälp och motta denna. Då kan jag känna att det nästan vore bra om du blev tillräckligt undernärd för ett vårdintyg. Alla är fria att göra vad de vill så länge de inte är fara för annans hälsa. Du är väldigt nära fara för din egen hälsa, gå inte för långt och tänk om innan det blir för sent.

Blacknednatty
2012-02-24, 16:46
54kg? 600kcal? Du har la inget kvar att gå ner. LOL SÖK HJÄLP

rosapinky
2012-02-24, 16:56
54kg? 600kcal? Du har la inget kvar att gå ner. LOL SÖK HJÄLP

jag väger inte 54 kg, jag väger 57,5 kg

King Grub
2012-02-24, 17:01
Vänligen ta bort "DEFF GUIDEN" du postade på din blogg. Det är jag som har skrivit den och jag har inte och kommer inte att ge dig tillåtelse att posta den.

Yxel
2012-02-24, 17:12
Det går inte resonera med en anorektiker. Så denna tråd borde låsas och försvinna. Inget vi säger kan hjälpa henne, hon måste inse sina egna problem.

Levt med en anorektiker, och känner igen _allt_. Jag gav upp, tycker alla på kolo kan göra det också. :(

Morty
2012-02-24, 17:19
Detta är hemskt. Det finns inte mycket som jag hatar så djupt som ätstörningar... Att se hur det totalt förgör en person, enligt deras egna "vilja".

Jag läser ibland på pro ana-bloggar. Det är hemsk läsning men jag känner ändå att det gör mig något. Jag känner en djup sympati för de drabbade.

TS: Sök hjälp asap. Du förstår det såklart inte själv, men du är redan väldigt smal och din kropp mår dåligt av ytterligare viktnedgång. Vissa av effekterna från anorexia är i princip irriversibla, exempelvis den kraftigt försvagade benstommen och fertiliteten.

Sök hjälp, försök att ta åt dig av den, börja styrketräna och gå upp i vikt. Mina råd.

Fishtank
2012-02-24, 18:37
Nej kanske dags att drop the banhammer på trollet nu?

LearJet
2012-02-24, 19:13
Inte nog med att hon stal guiden som är skriven av en person som icke godkänner publicerandet av artikeln.

Hon har även redigerat om den*screwy*

Nej kanske dags att drop the banhammer på trollet nu? +1

Morty
2012-02-24, 19:37
Nej kanske dags att drop the banhammer på trollet nu?

Hur menar du att en tjej med en psykisk åkomma trollar?

Tycker att tonen i allmänhet är rätt rutten.

paatrik
2012-02-24, 20:54
Många kloka människor på detta forum, hoppas TS tar till sig.

Galningen
2012-02-24, 21:01
Läste igenom lite av din blogg och det är hemskt att se. Snälla du sök hjälp, det här är ett otroligt farligt beteende.

StraightEdge
2012-02-24, 23:49
Istället för att upprepa moralkakorna ang hennes sjukliga beteende kanske någon kan svara på hennes fråga, varför går hon inte ner ännu mer? Är faktiskt intresserad på riktigt.

Pineapple
2012-02-25, 00:53
en proa ana vill bli anorektiker. läs på wiki
Vad är det som är så fantastiskt med anorexi om man får fråga?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=xYsW90SMfUg#t=91s

Som sagt, sök hjälp istället.

Pineapple
2012-02-25, 00:57
Istället för att upprepa moralkakorna ang hennes sjukliga beteende kanske någon kan svara på hennes fråga, varför går hon inte ner ännu mer? Är faktiskt intresserad på riktigt.
Vikten har ju bara stått still i 2 veckor, ingen konstigt med det...speciellt inte i samband med mens.

Victuhh
2012-02-25, 01:11
Nu har jag faktist läst alla sidor och det är tråkigt att se att alla är så dryga mot dig pga hur du äter men jag är beredd att hålla med att du faktist har en ätstörning, hur mycket av din dag funderar du över mat, kost och träning? fundera på det.

Gärna för mycket än för lite, håller med machop att tjejerna inte var något vidare heller..

Rova
2012-02-25, 01:30
Istället för att upprepa moralkakorna ang hennes sjukliga beteende kanske någon kan svara på hennes fråga, varför går hon inte ner ännu mer? Är faktiskt intresserad på riktigt.

True, tycker inte att det är speciellt svårt att lista ut vad svaret på hennes fråga är, men ser inte direkt en poäng med att förklara för henne varför hon inte går ner i vikt, känns dumt att hjälpa en person med ätstörning att "effektivisera" den.

kottovic
2012-02-25, 01:44
Som ni alla kanske förstår så spelar det ingen roll vad vi säger. Tragiskt att utsätta sig själv för detta.

TREX
2012-02-25, 02:40
Crash diet, coolt.

Ska definitivt följas, hur ofta uppdaterar du bloggen? Bilder på dagsformen? Gillar du sjukhus?

Fishtank
2012-02-25, 10:13
TREX ditt svar :D

Som sagt inte vidare svårt att lista ut varför hon står stilla men vad vi än säger kommer inte hjälpa.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

1684_
2012-02-25, 13:03
Har hon tagit bort sin blogg nu??!!


------------

Nej den fanns kvar :P

TREX
2012-02-25, 13:05
Har hon tagit bort sin blogg nu??!!

Nej, den ligger fortfarande uppe

rosapinky
2012-02-25, 17:30
Dom flesta svaren jag har fått har varit lite jobbiga att ta då de flesta provocerat mig för hur jag är och tänker om mat. Jag frågade bara varför jag står still i vikt, ni behöver inte skriva såna elaka saker. Söka hjälp kan jag göra om jag blir underviktig, jag har inte helt tappat förståndet. Om det finns någon som verkligen vill svara mig så gör gärna det, annars sluta diskutera mig som person. Tack

z_bumbi
2012-02-25, 17:38
Dom flesta svaren jag har fått har varit lite jobbiga att ta då de flesta provocerat mig för hur jag är och tänker om mat. Jag frågade bara varför jag står still i vikt, ni behöver inte skriva såna elaka saker. Söka hjälp kan jag göra om jag blir underviktig, jag har inte helt tappat förståndet. Om det finns någon som verkligen vill svara mig så gör gärna det, annars sluta diskutera mig som person. Tack

Du äter för lite och tränar för mycket.

När det nu är avklarat så är det dags för dig att söka professionell hjälp.