handdator

Visa fullständig version : Nu får det vara nog! Hur mkt vikt/hur lång tid tar det?


powderdog
2012-02-24, 09:15
Är riktigt jävla trött på min form, har börjat må illa över att vara så mjuk i kroppen. Känner mig som en fett klump! Fy fan vad äckligt det är när man böjer sig fram eller ligger på sidan och känner fettet komprimeras! Nu ska jag ner till en enligt mig sj godkänd form, vilket innebär 9-10% BF.

Hur många kg behöver jag tappa?
Hade tänkt klara av detta tills sista mars, är det möjligt utan för stor muskelförlust?

89kg@184cm

http://i592.photobucket.com/albums/tt7/asken_xv/IMG_1163.jpg
http://i592.photobucket.com/albums/tt7/asken_xv/IMG_1159.jpg

Mvh

hidden
2012-02-24, 09:45
Gå ner till 80kg. Tror du behöver mer tid än till sista mars om du inte tänker räkna in vätskeförlust i viktnedgången. Dock kan det hända att du blir nöjd vid 82kg, vi ser tyvärr inte dina ben hur de ser ut.

mysglenn
2012-02-24, 09:48
Du är äckligt fet!

Vad vill du uppnå med detta inlägg? Vill du ha en klapp på axeln?

marcussalman
2012-02-24, 10:42
Är riktigt jävla trött på min form, har börjat må illa över att vara så mjuk i kroppen. Känner mig som en fett klump! Fy fan vad äckligt det är när man böjer sig fram eller ligger på sidan och känner fettet komprimeras! Nu ska jag ner till en enligt mig sj godkänd form, vilket innebär 9-10% BF.

Hur många kg behöver jag tappa?
Hade tänkt klara av detta tills sista mars, är det möjligt utan för stor muskelförlust?

89kg@184cm

Mvh

Du är äckligt fet!

Vad vill du uppnå med detta inlägg? Vill du ha en klapp på axeln?

Vad ville du uppnå med din idiotiska kommentar?:)

OnT: Det ser inte så farligt ut, försök gå ner några kilon till så blir det säkert bra. Det kanske kommer ta lite längre tid än till slutet av mars men kör på!

Fordon
2012-02-24, 11:22
Går du ned till 80kg inkl all glykogen/vätskeförlust som du tappar under tiden så blir det mig bra.

Slemmet
2012-02-24, 12:37
Ursäktar mig i uttalande ifall detta låter nedlåtande.

Jag tycker du har en bra kropp, och förstår verkligen att inte att du känner dig som en klump. Min poäng är att om jag skulle ha en kropp som din skulle jag vara väldigt nöjd vid det här laget. Men å andra sidan förstår jag dig, även jag skulle efter en kort tid vilja utvecklas ännu mer.

Att deffa ordentligt utan muskelförlust på så pass kort tid tror jag helt beror på ditt mål, med tanke på hur pass mycket du vill gå ner.
Jag vet inte din nuvarande fettprocent, men så farligt långt ifrån 10% skulle jag inte tippa att du ligger.
Mitt tips vore att ligga på det vanliga underskottet på 500kcal/dag och fortsätta så tills du är nöjd!

Mvh

Ristretto
2012-02-24, 14:26
Du är äckligt fet!

Vad vill du uppnå med detta inlägg? Vill du ha en klapp på axeln?

Oaptitligt heter det.

Känns lite som att du antingen har sned självbild eller, som tidigare skrevs, är ute efter lite ryggdunk...

Fishtank
2012-02-24, 15:16
Verkar vara en sån dag idag Ristretto.

Tobbis
2012-02-24, 20:02
Om du skulle vara en fettklump lider jag av fetma ;(

Sniggel
2012-02-26, 00:27
Mår du illa av det där så har du ett vridet kroppsideal.
Människan ser ut som den gör och fett sparas i huden vare sig du vill det eller inte. Ju mindre mängd fett från "normalt" man har desto mer kommer kroppen att vilja ha tillbaka fett.

Fett är inte äckligt. Tycker synd om dig ifall du verkligen tycker att människroppen är äcklig.

1684_
2012-02-26, 05:46
Jtte läcker kropp har du ju!

Fortsätt att bygga istället för att deffa och riskera tappa muskler..... Skaffa sig dig ett självförtroende med.

Snobbe
2012-02-26, 05:51
Det är inte sunt att ha en sån bild av dig själv som du har, du har en bra fysik och du behöver verkligen inte tappa något. Om det nui är ett seriöst inlägg och du faktiskt tror att du ser ut som ett fetto så behöver du nog jobba mer på självförtroendet än att gymma.

TheIsh
2012-02-26, 16:41
Hur många kg behöver jag tappa?


Spelar det någon roll?

- Men jaha, så mycket? Då skiter ja nog i det *rolleyes*


Låter ju inte som att du vill annat än bli av med allt fett, så åter igen, vad spelar det för roll?

powderdog
2012-03-01, 14:39
Självklart vet jag att jag inte är "fet" i ngn annans ögon, och inte i mina egna heller, inte ens överviktig. Men jag trivs verkligen inte med min form, och vill komma ned till en form jag trivs med, och sedan aldrig gå över 12% bf igen. Anledningen till att jag vill veta hur många kg det rör sig om är att det för mig då blir lättare att planera min deff. Tack för alla svar.

Spartansk
2012-03-01, 14:47
Jag förstår din tanke. På samma sätt som det är lättare att klara sig igenom ett arbetspass när man vet hur många minuter det är till nästa kafferast, så är det lättare att palla sig igenom en deff om man vet hur många kilo det är kvar till att få blodådror på magrutorna.

Som några redan nämnt är det väldigt svårt att gissa, men jag skulle säga max 5 kg.

Jag skulle för övrigt rekommendera dig att inte tappa modet och börja tokdeffa för att tappa massor fett innan maj är slut. Deffa lugnt och bli kungen på beachen i juli i stället.