handdator

Visa fullständig version : Hur långt går jag under mitt arbete?


Sooffiiee
2012-02-24, 00:24
Hallå!

Jag jobbar inom servering och en vanlig arbetsdag för mig börjar runt 17-18 och slutar runt 01. Restaurangen jag jobbar på är fullbokad jämt med 350 pers så det blir väääldigt mycket gång i snabbbtakt utan vila under hela passet. Jag tänkte att det skulle vara intressant att veta hur långt jag egentligen går under dom 7-8 timmarna, men vet inte rikigt om det går att ta reda på.... Någon som har en aning? kankse stegräknare men jag det inte hur pålitliga dom är.

Sooffiiee :)

mini
2012-02-24, 00:26
Stegräknare är nog bra mycket mer pålitliga än våra gissningar iaf.

Spartansk
2012-02-24, 00:26
Jag tror nog att stegräknare är mer pålitliga än våra gissningar i alla fall. :D

Edit: Haha, great minds think alike.

mini
2012-02-24, 00:29
Jag tror nog att stegräknare är mer pålitliga än våra gissningar i alla fall. :D

Edit: Haha, great minds think alike.

:hbang:

Sooffiiee
2012-02-24, 00:29
Jag frågade heller inte efter era gissningar. Jag undrade om någon här visste hur jag skulle gå tillväga för att få reda på det :)

Men om ni säger stegräknare så finns det ju hur många som helst att köpa, Vilken skulle rekomenderas?

pizzapie
2012-02-24, 01:28
http://lmgtfy.com/?q=stegr%C3%A4knare den är min favorit

limenka
2012-02-24, 01:36
Hallå!

Jag jobbar inom servering och en vanlig arbetsdag för mig börjar runt 17-18 och slutar runt 01. Restaurangen jag jobbar på är fullbokad jämt med 350 pers så det blir väääldigt mycket gång i snabbbtakt utan vila under hela passet. Jag tänkte att det skulle vara intressant att veta hur långt jag egentligen går under dom 7-8 timmarna, men vet inte rikigt om det går att ta reda på.... Någon som har en aning? kankse stegräknare men jag det inte hur pålitliga dom är.

Sooffiiee :)

Jag frågade heller inte efter era gissningar. Jag undrade om någon här visste hur jag skulle gå tillväga för att få reda på det :)

Men om ni säger stegräknare så finns det ju hur många som helst att köpa, Vilken skulle rekomenderas?

Skriv frågan rakt ut nästa gång så kommer folk förstå vad du vill :)

Stegräknare alt. 7-8 timmar snabb gång på löpband :thumbup:

Spartansk
2012-02-24, 08:30
Eller hyr någon som går bakom dig och håller räkningen. Jag gör det för 50 kr/tim, om du betalar resan till och från jobbet.

Sooffiiee
2012-02-24, 09:54
http://lmgtfy.com/?q=stegr%C3%A4knare den är min favorit

Tror du inte jag redan har googlat eller?!
Jag ville ha en rekomendation eftersom att det verkar ju finnas 1000 stycken utav olika stegräknare och jag vill ha en pålitlig!

Citat:
Ursprungligen postat av Sooffiiee
Hallå!

Jag jobbar inom servering och en vanlig arbetsdag för mig börjar runt 17-18 och slutar runt 01. Restaurangen jag jobbar på är fullbokad jämt med 350 pers så det blir väääldigt mycket gång i snabbbtakt utan vila under hela passet. Jag tänkte att det skulle vara intressant att veta hur långt jag egentligen går under dom 7-8 timmarna, men vet inte rikigt om det går att ta reda på.... Någon som har en aning? kankse stegräknare men jag det inte hur pålitliga dom är.

Sooffiiee

Citat:
Ursprungligen postat av Sooffiiee
Jag frågade heller inte efter era gissningar. Jag undrade om någon här visste hur jag skulle gå tillväga för att få reda på det

Men om ni säger stegräknare så finns det ju hur många som helst att köpa, Vilken skulle rekomenderas?

Skriv frågan rakt ut nästa gång så kommer folk förstå vad du vill

Stegräknare alt. 7-8 timmar snabb gång på löpband
idag 01:28


Jag som tyckte att jag var tillräckligt tydlig
"Någon som har en aning" om på vilket sätt jag skulle kunnat tagit reda på det? skulle väl meningen ha varit skriven istället då om det är så galet noga..

Asdf
2012-02-24, 09:58
Du ska inte köpa ett komplicerat urverk, det är en stegräknare :) Spelar ingen roll vilken du väljer, bara den inte är för dyr

Spartansk
2012-02-24, 10:02
Du ska inte köpa ett komplicerat urverk, det är en stegräknare :) Spelar ingen roll vilken du väljer, bara den inte är för dyr

Är du säker på det? För jag har för mig att de äldre modellerna registrerade fel ofta. Bara något jag hört någonstans, så det kan vara fel.

Sooffiiee
2012-02-24, 11:21
Precis det jag är lite nojig över. Skulle inte vilja köpa en och så räknar den fel..

Silveta
2012-02-24, 11:36
Precis det jag är lite nojig över. Skulle inte vilja köpa en och så räknar den fel..

Personen som länkade dig en räknare sa att den var hans favorit vilket borde innebära att han testat den och är nöjd med hur rätt den räknar...

Och oavsett så ger de dig ett hum om hur mycket du går, hur mer exakt behöver det egentligen vara?

dvs. Vad ska du använda informationen till?

Silveta
2012-02-24, 11:41
Jag googlade lite och räknade lite

Tog en random längd för en tjej 158cm vilket ger dig ett steg på ungefär 65cm.
Du går i rask takt vilket jag skulle sätta på 5.5km/h säg att du jobbar 7 timmar. Då har du alltså gått 38.5km under den här tid (om du går hela passet)

för en km krävs det i ditt fall 1538 steg vilket skulle ge dig 59213 steg.

Sooffiiee
2012-02-24, 12:52
Jag tänkte bara att det skulle vara intressant att veta. Ska inte använda det till något. Om du hade klickat på länken hade du även märkt att det var Google han länkade till... Men tack för uträkningen :)

mysglenn
2012-02-24, 13:13
Jag tänkte bara att det skulle vara intressant att veta. Ska inte använda det till något. Om du hade klickat på länken hade du även märkt att det var Google han länkade till... Men tack för uträkningen :)

om du bara behöver veta på ett hum så kanske en billigare, mindre ackurat, stegräknare vore något? Vad kan den fela på? 5steg på 100?

Spartansk
2012-02-24, 13:15
om du bara behöver veta på ett hum så kanske en billigare, mindre ackurat, stegräknare vore något? Vad kan den fela på? 5steg på 100?

Det kan nog fela mycket mer än så. De mäter ju stötar, och det gäller att hitta en stegräknare som registrerar rätt sorts stöt, och inte mäter när hon ställer ner en bricka på ett bord, blir daskad i häcken av en kund, etc.

z_bumbi
2012-02-24, 15:02
De jag vet som har mätt hamnade under 20000 steg per arbetsdag (servering, långa dagar och långt mellan kök och matsal) men skaffa en enkel stegräknare och kolla.