handdator

Visa fullständig version : Tips och synpunkter?


Gurra93
2012-02-23, 21:04
Hejsan.
Jag är en grabb som är 18år, väger 64kg och är ca 165 lång och tränat i gym i ca 2år.
Nu är det så att jag vill få bort lite fett på kroppen. Jag är absolut inte tjock men vill bara bli mer "rippad" och därför jag har gjort ett program som jag har prövat nu i en vecka.

Räknar inte det jag stoppar i mig vilket är en stor nackdel men det brukar se ut ungefär så här.

Frukost: Fil, musli ("normal talrik") och mjölk
Lunch: Det som serveras på skolan + sallad + ett glas mjölk.
Mellanmål: Havregryns gröt (2dl havregryn) + protein shake (med vatten)
Middag: Det som serveras hemma + sallad + stort glas vatten.

Efter middagen brukar jag träna i gymet. Och på de dagarna lägger jag till detta.
Creatine + eaa. Båda från body science. Och detta dricker jag med vatten
GYM
4 Tonfisk (en burk, 120g) mackor med grovt bröd. Eller havregryns gröt (2,5dl havregryn + Eaa drink med vatten.

Träning.
Måndag: 45min på en Orbitrek innan frukost. Blir svårt att springa ute nu när de är vinter (bor i norrland)
Tisdag: Gym. Bröst, mage, underarmar
Onsdag: Gym. Axlar, rygg, vader
Torsdag: Gym. Armar
Fredag: 45min Orbitrek innan frukost
Lördag: vila
Söndag: Gym. Ben, mage

Vill jätte gärna ha tips på vad jag kan göra bättre!

Jag har just nu två frågor..
Äter jag för lite till frukost efter jag har tränat på orbitreken?
Äter jag för lite efter mina gym pass?
Efter jag har gymat ska jag ta en protein drink och Eaa eller bara nåt av dem, isåfall vilket? Har läst någonstans att de ska vara onödigt att ta båda två..
De var de frågar jag kom på nu. Meningen med tråden är att få synpunkter och tips av er.

Kan vara dåligt skrivet så fråga om ni vill veta nåt som jag inte har tagit med.

312
2012-02-23, 21:22
För det första så tycker jag att "gymschemat" ser riktigt dåligt ut. Axlar dagen efter bröst skulle jag inte köra, inte heller biceps dagen efter rygg. Angående maten vet jag inte, men läs denna deffguide: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Kaloriunderskott, gym och mycket protein.

Efter gympasset skulle jag ta proteinpulver om jag inte hade fått i mig nog (2-3 gram protein per kilo i kroppsvikt) annars fungerar EAA utmärkt.

Gurra93
2012-02-23, 22:06
Vad är ditt förslag att jag ska köra in delat i 4 dagar?
Deff guiden har jag läst och den var lärorik men vet inte om jag gör helt rätt dock..
Så jag ska inte kombinera protein pulver och eaa?

Gurra93
2012-02-23, 22:24
Tisdag bröst triceps underarmar
Onsdag ben mage
Torsdag biceps rygg
Söndag axlar mage vader

Är detta ett bättre upplägg? Om inte ge förslag :)