handdator

Visa fullständig version : Kask, vägen mot 70kg stenhård!


Sirkaskelot
2012-02-23, 08:04
Hej Kolo

Har följt Forumet ett bra tag men känner att för min egen skull, för att hålla koll på progressionen och få tips och tips från andra så kommer jag lägga upp en logg.

Har tränat ca 6 månader nu och gått från en otränad smygtjockis till att få hyfsat mycket muskler och tappat mycket bf%
Gått från 77kg till 69kg som är min nuvarande matchvikt. Är 21 år på 180 cm och har verkligen "fallit" för träningen.

Mål:
Att helt enkelt bli så rippad jag kan till sommaren för att sedan lägga över och satsa allt på att bygga massa. Men innan jag vill börja 100% men det vill jag komma ner till ca 10% bf, skulle tippa på att jag ligger runt 13-14-15 nu-

Träningsschema: 5 dagars split 2 dagars vila, lägger dem där jag känner att det behövs.
Pass 1 Bröst Biceps
Bänkpress
Lutande hantelperss
Lutande Flies
Lutande Dips
Bicepscurl
Sittande Bicepscurl

Pass 2: Ben Vader Mage
Knäböj
Benpress
Vadpress
Utfall
Cable chrunches
Deep Chrunches

Pass 3: Rygg
Marklyft
Stångrodd
Latsdrag
Chins
Hyperextenstions
Hantelrodd

Pass 4: Axlar Triceps
Militärpress
Axelpress
Hantelresningar åt sidan
Hantelresningar framåt
Smalbänkpress
Pushdowns
Liggande tricepscurl

Pass 5 Helkropp
Marklyft
Knäböj
Bänkpress
Chins
Dips
Cable Chrunches
Deep Chrunches

Ligger på -500 kcal om dagen. Har bra tryck på träningar och på jobb.
Kommer lägga upp bilder från innan jag började träna samt bilder på nuvarande matchvikt så både jag själv kan jämföra och andra.

Alla tips välkomnas självklart.

Tokruska
2012-02-23, 09:45
Haha mycket likheter här! Jag kör också 5 split med 1 dag helkropp/basövningar (oftast fredag & vila lör-sön). Är också 21 år.. väger dock 80. :p Ser bra ut det där, best of luck! ;)