handdator

Visa fullständig version : Hardcore träning?


FredrikCa
2012-02-23, 01:03
Hallå kära forummedlemmar! Har under en längre tid varit på detta forum och kollat runt när jag behövt eventuella tips, och har oftast hittat vad jag letat efter. :) Hur som helst, har sen tidigare 2 års erfarenhet av träning och har kört lite blandat, har till exempel kört stronglift i 3 månader och ökade ganska rejält i vikter. Nu har jag blivit ganska stark och skulle vilja lägga på mig mera massa.

Jag känner att jag vill lägga ner ännu mer tid på träningen än vad jag gör just nu (tränar cirka 5 gånger i veckan) och skulle verkligen vilja köra något hardcore träningsprogram. Vet dock inte riktigt hur jag skall börja. Är det någon mer erfaren som skulle kunna dela med sig av erfarenheter samt tips på bra program?

Jag har då alltså som mål att lägga på mig mera massa, och vill bli så trött efter varje träningspass att jag nästan kräks. Så, några bra förslag? :naughty:

Hannibal4King
2012-02-23, 01:18
Tjoo,
Kräksvarning är att köra med 30 sek vila mellan set och bara ladda nya viker o ös nästa övning direkt..
Ska du bygga massa så ska du börja med att sova såhär dags, förutsatt att du inte jobbar natt.. ;)

Gald
2012-02-23, 01:20
Jag kör ca 6 gånger i veckan, om du vill lägga på dig massa skulle jag skita o och lyfta skit tungt med låg reps. Skulle satsa på lite mindre vikt och ligga runt reps 8-12 reps men bra form och rörelsebana hela vägen upp och ner och verkligen känna att du flexar muskeln du tränar. Köra så intensivt med tempo i typ 1 timma och 30 min.

Använd dig utav dropset/supersets för att belasta musklerna så mycket som möjligt.

Detta har hjälp mig otroligt mycket för just massa, tänker inte speciellt mycket på styrkan, har vänner som typ bara kört styrka och de har knappt växt något alls.

Tänk även att du bör ligga på kaloriöverskott (bulk) när du ska bygga på dig massa.

FredrikCa
2012-02-23, 01:44
Tjoo,
Kräksvarning är att köra med 30 sek vila mellan set och bara ladda nya viker o ös nästa övning direkt..
Ska du bygga massa så ska du börja med att sova såhär dags, förutsatt att du inte jobbar natt.. ;)

haha, det är lugnt, plugget börjar först vid 10 och jobbar endast på helgerna :) Men kör just ganska kort vila mellan seten, tror jag ligger på runt 20 sek innan jag börjar ett nytt set.


Jag kör ca 6 gånger i veckan, om du vill lägga på dig massa skulle jag skita o och lyfta skit tungt med låg reps. Skulle satsa på lite mindre vikt och ligga runt reps 8-12 reps men bra form och rörelsebana hela vägen upp och ner och verkligen känna att du flexar muskeln du tränar. Köra så intensivt med tempo i typ 1 timma och 30 min.

Använd dig utav dropset/supersets för att belasta musklerna så mycket som möjligt.

Detta har hjälp mig otroligt mycket för just massa, tänker inte speciellt mycket på styrkan, har vänner som typ bara kört styrka och de har knappt växt något alls.

Tänk även att du bör ligga på kaloriöverskott (bulk) när du ska bygga på dig massa.

Jo har själv suttit och funderat lite på att köra färre reps och super set. Sitter dock just nu och undrar om jag kör de effektivaste övningarna. Vilka övningar kör du? Har till större delen försökt fasa ut alla övningar som involverar maskiner/kabel då det känns som att hela kroppen får hjälpa till med fria vikter. Använder dock dessa då jag skall stretcha en muskelgrupp lite efter ett pass. :smash: