handdator

Visa fullständig version : Starksmurfen tränar (Am fotboll inriktning)


starksmurfen
2012-02-22, 21:30
Tjena gott folk!
Behövde bara någonstans att skriva om mina tränings med och motgångar så tänkte starta här eftersom ajg inte tror min kompisar palla lyssna på mitt träningssnack längre.

Kan väll börja med att presentera mig.
182cm lång, 80kg tung, 20år ung och spelar amerikansk fotboll. Målet är väll att lira med landslaget. Har diskbråck / ischias och har haft det i lite över 1år vilket hindrar mig lite från att dra tunga marklyft och knäböjja tungt.

Började med denna hårdträningen jag kör i Januari. Ska träna 10pass i veckan och försöka köra över alla på planen helt enkelt. Tränar 2 pass fotboll, 6pass styrka och 2 pass sprintträning just nu.

2 januari:
Vägde jag 82.3kg
PB Bänk: 90kg
PB Marklyft: 150kg
PB Knäböj: 120kg

Kost: Äter 5-6ggr om dagen mellan 40-60gram protein per måltid. Inga kosttilskott alls. Mycket grönsaker också:thumbup:

Så där har ni en uppfattning av hur det startade iallafall. Mer info osv kommer!

ps. Om någon börjar läsa av någon anledning skriv gärna någon kommentar om hur dålig/bra jag är. Allt uppskattas!

starksmurfen
2012-02-22, 21:41
Tränar stronglift + lite andra övningar på dom passen också
Så resultat den 22 Februari då:
Bänk: 5x5 på 87.5 kg (Jupp har ökat vääääldigt fort)
Marklyft: 5x5 på 100kg (känns rätt långsamt och seegt
Knäböj 5x5 på 85kg (riktigt najs första gången jag har kunnat knäböjja på över ett års tid! kör sakta och försiktigt dock :) )

Kroppsvikt: 80kg