handdator

Visa fullständig version : Högra bröstet större! Hjälp!


Göteborgsfnask
2012-02-22, 20:13
Hallå, har nyss börjat gymma och är rättså smal så har redan lite synliga muskler men har ett litet problem..
Mitt högra bröst är mycket mer muskulöst än det andra, det är riktigt synligt också så vill få det jämnt så snabbt som möjligt. Man kan säga typ att mitt högra bröst är som en cirkel och sen är mitt vänstra som en halv cirkel (Typ inga muskler nedanför bröstvårtan)
Så tänkte fråga er som kan detta om det jämnar ut sig efter ett tag? Och ska ja fortsätta köra vanliga övninga? Kör typ bänkpress, hantelpress(?) och sedan en maskin vettefan va den kallas.
Tack på förhand!

Köttis
2012-02-22, 20:32
Börja runka med vänster hand.
På gymmet är det bara att köra på som vanligt så jämnar det ut sig hyfsat med tiden. Det är få förunnat att vara helt symmetrisk

312
2012-02-22, 20:36
Jag har 1,5cm större vänsterarm, och efter 3 månaders bulk så har vänsterarmen växt mer än högra. Surt? Ja. :D Så, det måste inte jämna ut sig, tyvärr. Jag vet dock inte hur man ska få dem mer symmetriska, men det kan väl mycket väl bli symmetriskt också. :)

Nebuchadnezzar
2012-02-22, 20:38
Hade samma "problem" i början, särskilt när jag spände bröstmusklerna. De är fortfarande inte jämna men mer för varje vecka.

Köttis
2012-02-22, 21:31
Jag har 1,5cm större vänsterarm, och efter 3 månaders bulk så har vänsterarmen växt mer än högra. Surt? Ja. :D Så, det måste inte jämna ut sig, tyvärr. Jag vet dock inte hur man ska få dem mer symmetriska, men det kan väl mycket väl bli symmetriskt också. :)

Tror det är lättare att det blir ojämnt om man kör övningar då sidorna jobbar var för sig, som t ex hantelpress eller bicepscurl med hantlar. Kör man däremot med stång så måste man nästan aktivera båda sidorna av kroppen för att inte pressa/dra eller vad man nu gör helt snett.

stromming
2012-02-22, 23:15
Tror det är lättare att det blir ojämnt om man kör övningar då sidorna jobbar var för sig, som t ex hantelpress eller bicepscurl med hantlar. Kör man däremot med stång så måste man nästan aktivera båda sidorna av kroppen för att inte pressa/dra eller vad man nu gör helt snett.

Detta. Eller att man kör bänkpress i smith, där man kan pressa hur snett som helst och ändå få upp vikten. Då kan jag tänka mig att man får asymmetriska bröstmuskler

Gald
2012-02-23, 01:21
Hantelpress.

RobinSilver
2012-02-23, 08:41
börja runka med vänster hand.

+1

sinaui
2012-02-23, 11:58
Det har nog löst sig efter puberteten ska du se, annars kan du ju förstora det ena/förminska det andra med en operation om det är något du mår dåligt över.

Palmqvist
2012-02-23, 12:36
Varför finns det vissa som inte tar en fråga på allvar?! Så jävla dumma svar vissa ger en person som behöver hjälp med nåt .. (Ursäkta språket)

Göteborgsfnask:
Jag har samma problem, min vänstra del på bröstet är större och jag tror att det beror på att jag har tryckt ut vänster armbåge mer än höger när jag har kört bänkpress, (eftersom jag är svagare på vänster sida).
Jag har nu dock lyckats ändra på det och får väl se om det blir någon förändring. Men det kanske kan vara något att tänka på! :)

Ung och Dum
2012-02-23, 12:53
Hantlar jämnar ut i längden.

Rakanichy
2012-02-23, 16:06
Släpp skivstången och kör hantelpress eller andra unilaterala övningar.