handdator

Visa fullständig version : Förbättrad prestation av koffeinintag vid sömnbrist


King Grub
2012-02-22, 12:05
INTRODUCTION:

This study aimed to determine whether caffeine ingestion would increase the workload voluntarily chosen by athletes in a limited sleep state.

METHODS:

In a double-blind, crossover study, sixteen professional rugby players ingested either a placebo or 4 mg·kg-1 caffeine 1 h before exercise. Athletes classified themselves into non-deprived (8 h+) or sleep-deprived states (6 h or less). Exercise comprised four sets of bench press, squats, and bent rows at 85% 1-RM. Athletes were asked to perform as many repetitions on each set as possible without failure. Saliva was collected prior to administration of placebo or caffeine, and again prior to and immediately after exercise and assayed for testosterone and cortisol.

RESULTS:

Sleep deprivation produced a very large decrease in total load (p = 1.98 x 10-7). Caffeine ingestion in the non-deprived state resulted in a moderate increase in total load with a larger effect in the sleep deprived state resulting in total load similar to those observed in the non-deprived placebo condition. Eight of the sixteen athletes were identified as caffeine responders. Baseline testosterone was higher (p < 0.05) and cortisol trended lower in non-sleep deprived states. Changes in hormones from pre-dose to pre-exercise correlated to individual workload responses to caffeine. Testosterone response to exercise increased with caffeine compared to placebo, as did cortisol response.

CONCLUSIONS:

Caffeine increased voluntary workload in professional athletes, emphasised further under conditions of self-reported limited sleep. Caffeine may prove worthwhile when athletes are perceived as tired, especially in individuals identified as responders.

Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2012 Feb 15. Acute caffeine ingestion increases voluntarily chosen resistance training load following limited sleep.

http://journals.humankinetics.com/journals-login

Strand93
2012-02-22, 13:25
Att koffein förbättrar prestationen är ju knappast okänt. Vad är det som är så speciellt med denna studie? Att dom som sover 6h eller mindre får ökad prestation gentemot dom som sover 8h+ även om dom får lika mycket koffein?

entropy
2012-02-22, 13:51
Att koffein förbättrar prestationen är ju knappast okänt. Vad är det som är så speciellt med denna studie? Att dom som sover 6h eller mindre får ökad prestation gentemot dom som sover 8h+ även om dom får lika mycket koffein?

Koffein gav större effekt på gruppen med sömnbrist. De presterade givetvis inte lika bra som de utvilade, men själva prestationshöjningen var större.

Holabandola
2012-02-22, 15:19
Bra grej att ge sömndepreverade koffein så de får ännu svårare att sova ;-)

Pepz
2012-02-22, 15:28
alla småbarnsföräldrars räddning

Camgbg
2012-02-22, 15:41
alla småbarnsföräldrars räddning

+1

exor
2012-02-23, 07:34
alla småbarnsföräldrars räddning

++++++++1111111

Eddie Vedder
2012-02-23, 08:30
Borde vara lite problematiskt att blinda antalet sömntimmar. Visst kan man gömma alla klockor men nog tror jag att jag skulle veta om jag fått sova 6 eller +8 timmar

Adama
2012-02-23, 08:48
alla småbarnsföräldrars räddning

++++++++++++++++++++! ;)

Sniggel
2012-02-24, 16:58
Bra grej att ge sömndepreverade koffein så de får ännu svårare att sova ;-)

Beror ju på när man ger det :P

Om man ger det tidigt på dagen är det ju opti för att kunna hålla sig (relativt) pigg och vaken tills det är sömndags (man tajmar så att man "kraschar" då).

Jag själv har börjat tycka att fördelarna med koffein för oss morgontrötta/kvällspigga är så pass positiva att de kan överväga eventuella nackdelar.

/Sniggel, förmodligen på väg att bli koffeinberoende.

Rikard Jansson
2012-02-24, 17:02
Borde vara lite problematiskt att blinda antalet sömntimmar. Visst kan man gömma alla klockor men nog tror jag att jag skulle veta om jag fått sova 6 eller +8 timmar

Inte jag. Skulle inte märka skillnad på 2 eller 8, lika trött ändå om jag blir väckt.