handdator

Visa fullständig version : Nytt schema


twome
2012-02-21, 10:12
Tja!

Jag har nu i 4 veckor testat på att köra GVT (German Volume Training), Original versionen, alltså 10x10.
Den första fasen som jag befinner mig i nu är på 6 veckor, men jag känner inte att det gett något resultat nu på 4 veckor utan tvärtom. Jag känner mig både svagare och mindre.

Därför tänkte jag köra ett nytt pass för att främst bygga upp lite styrka igen, men också volym.

Jag kör 7 dagar i veckan och försöker hålla passen under 1 timme och rätt intensiva. Tänkte kanske prova på en 4-split. Där jag kör basövningarna rätt tungt (ca 6 reps) och resten av övningarna (8-10 reps).


Pass 1: Bröst/framsida axlar
Pass 2:Ben/vader/mage
Pass 3:Rygg/baksida axlar
Pass 4:Armar

Vad tror ni om passet? Några anmärkningar?
:cool:

Pretorian
2012-02-21, 12:04
Vad jag hört så ska man köra hela GVT-programmet i så många veckor som det står. Det blir kanske fel att utvärdera det innan man kört klart. Det handlar fortfarande om väldigt kort period.

mysglenn
2012-02-21, 12:08
tycker seriöst att du ska fortsätta med de 2veckor som är kvar av fas-1

så du har inte ökat något alls i vikter/reps etc`? Då är det inte programmet det är fel på, utan på dig.

vilka resultat hoppas man kunna få på 4veckor?

Tjulu
2012-02-21, 12:12
Jag tycker personligen GVT är grymt! Ger bra resultat och diggar verkligen det träningsupplägget! Du kanske inte sover/äter tillräckligt så kroppen inte hinner återhämta sig?

Det kanske är lite väl tidigt att såga upplägget efter bara 4 veckor, kör klart det och se sen!