handdator

Visa fullständig version : Bedöm mina träningsrutiner


Kaapten
2012-02-20, 21:49
Hejsan!

Jag började gymma i början av Januari 2012, och har sedan starten följt följande schema (Se nedan). Mitt mål är att utveckla mina muskler i både massa och stryka, med så stor utveckling som möjligt. All form av träning sker i mitt hem, och till befogenhet har jag: en bänk, en stång (Barbell), två hantlar och fria vikter. Jag använder mig även av proteinpulver då jag tar en portion Whey FX Vassleprotein precis efter träning, och en portion med Whey FX Kasseinprotein varje dag jag inte tränar. Frukosten samt kvällsmaten består oftast av havregrynsgröt med mjölk, grovt bröd och ibland ägg. Utöver detta äter jag även en stor lunch, och ett andra varmt mål när jag kommer hem från jobbet. Just nu är jag 177 cm lång, och väger runt 62 kg. Jag är alltså rätt smal, men trots fokus på muskelbyggnad vill jag ändå vara definierad till sommaren

Min träningsrutin:

Back/Chest
Back
Pullups 8x4
Chest
Barbell Bench Press 8x3
Back
Barbell Bent Over Row 10x4
Chest
Deep Push Ups 12x4
Back
One-Arm Dumbell Row 12x4
Chest
Dumbbell Bench Press 8x4
Back
Romanian Deadlift 10x3

Legs
Upper Legs
Barbell Full Squat 10x4
Upper Legs
Dumbbell Lunges 12x3
Back/Legs
Barbell Deadlift 10x3
Lower Legs
Standing Calf Raises 10x5

Shoulders/Arms
Shoulders
Barbell Shoulder Press 10x4
Biceps
Barbell Curl 8x5
Shoulders
Dumbbell Lateral Raise 8x4
Triceps
Barbell Close Grip Bench Press 8x5
Shoulders
Dumbbell Shoulder Press 12x4
Biceps
Seated Dumbell Curl 10x3
Shoulders
Dumbbell Shoulder Shrug 10x3
Triceps
Barbell Seated Overhead Triceps Extension 10x5
Biceps
Alternate Hammer Curl 6/arm x4
Triceps
Diamond 10x4

All träning är i denna ordningen med en dags vila mellan varje gympass. Utöver detta kör jag även två magpass i veckan. Magpassen ser ut som följer:
http://www.youtube.com/watch?v=RpqwmjXUeQ8

Hur ser mina träningsrutiner ut? Hur kan jag förbättra dem? Alla tips som är till nytta är välkomna. Tack på förhand! :)