handdator

Visa fullständig version : Bör jag deffa?


komigen
2012-02-20, 17:14
Jag har styrketränat ''seriöst'' i snart två månader med SL 5x5, jag har sett lite resultat. Jag har läst lite forum om deff och bulk, under den tiden jag tränat seriöst har jag käkat mycket, mycket mat, ibland blir det lite skitmat på lördagar.
Jag känner att jag inte vill gå upp mer i vikt för jag känner att min fettprocent är tillräcklig.

Jag läste att man bygger bättre FRÅN deff, alltså att jag skall deffa nu, sen äta en del överskott för att få maximal massökning, Stämmer detta?

Alltså det jag försöker säga: Jag vill inte bli fetare, men jag vill bygga muskler, jag har inte mycket massa för jag är som sagt nybörjare. Hur skall jag göra? *gah!*

buten
2012-02-20, 17:20
Vet ju inte hur mycket fett du har. Om du vill gå ner i fett, deffa. Om du vill ligga kvar på samma kroppsfett men bygga muskler så försök ligga på balans eller ett litet överskott och ta en deff senare

komigen
2012-02-20, 17:24
Om jag bestämmer mig för att deffa, jag måste väll inte RÅÅÅ deffa? Jag kan väll typ minska lite på pastan, ta bort sås o all skit! och lägga på mer med kött o kyckling... det är väll vad det krävs? Liksom så jag inte förlorar muskelmassa och blir för smal,haha...
Låter det bra?

komigen
2012-02-20, 17:31
Vet ju inte hur mycket fett du har. Om du vill gå ner i fett, deffa. Om du vill ligga kvar på samma kroppsfett men bygga muskler så försök ligga på balans eller ett litet överskott och ta en deff senare

Okej, vi kan säga såhär... Jag har en polare, han är lika lång som mig, ungefär, han är 2 centimeter längre kanske, jag är 180 cm och väger 71 kg ungefär, han har precis den fetthalt jag skulle kunna ha, han väger 67-68 ungefär.
Jaa...

Tiro
2012-02-20, 17:51
Okej, vi kan säga såhär... Jag har en polare, han är lika lång som mig, ungefär, han är 2 centimeter längre kanske, jag är 180 cm och väger 71 kg ungefär, han har precis den fetthalt jag skulle kunna ha, han väger 67-68 ungefär.