handdator

Visa fullständig version : DEFF bra tips om man har dålig motivation?


nexo
2012-02-19, 18:05
Tjena, ska börja deffa nu imorgon. har deffat en gång innan ifrån 87 till 76 är 17 år och 184. nu väger jag ungefär 79 igen med kreatin inräknat (vattenvikt?).
jag har gått upp lite granna i fett. undrar om ni här på kolo vet något bra tips att hålla sig på sin önskade vikt och inte gå och äta massa skit.. Tyckte jag lyckades med första deffen men nu äter jag bara mer och mer skit :*grr*

Phenorex
2012-02-19, 18:07
http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs

Eddie Vedder
2012-02-19, 18:09
Gör ingen stor grej av det. För mig går träningen bäst när den bara är en punkt på dagen som ska genomföras och som ska genomföras bra. Inget mer än så.

Bestäm dig för vad du ska träna och äta och så gör du det - och enbart det - utan att tänka så mycket mer.

Slemmet
2012-02-20, 09:23
Självdisciplin. Varje gång du är nära på att äta "skräp", så tänk efter en gång till.
Å andra sidan så skall du inte klandra dig om något slinker ner i pajhålet, se framåt istället och försök att hålla dig strikt utan att gräva ner dig får något som skett och inte går att ändra.

Mvh

Mental
2012-02-20, 09:29
Om målet är att ligga på 76kg till vardags kan du inte lägga deffmålet där.
Som du kanske minns så tappade du antagligen en massa vikt snabbt i början av deffen, det är minskad avföringsvolym i tarmarna samt minskade depåer av vatten och glykogen i muskler och lever.

Detta fylls såklart på när du börjar äta normalt igen. Själv återtar jag ca 3kg på en helgs normalt ätande. Så om jag hade 76kg som målvikt så skulle jag fortsatt deffen ned till 73 för att landa på 76kg påfylld.

nexo
2012-02-20, 09:50
Om målet är att ligga på 76kg till vardags kan du inte lägga deffmålet där.
Som du kanske minns så tappade du antagligen en massa vikt snabbt i början av deffen, det är minskad avföringsvolym i tarmarna samt minskade depåer av vatten och glykogen i muskler och lever.

Detta fylls såklart på när du börjar äta normalt igen. Själv återtar jag ca 3kg på en helgs normalt ätande. Så om jag hade 76kg som målvikt så skulle jag fortsatt deffen ned till 73 för att landa på 76kg påfylld.

då får jag deffa lite längre, ska försöka hålla mig i fokus!

Kristoffno
2012-02-20, 11:43
Ta bilder 1-2 ggr i veckan som du ser över. Det funkar klockrent för mig iaf. Aldrig haft så bra diciplin som nu.

RobinSilver
2012-02-20, 12:42
Ta bilder 1-2 ggr i veckan som du ser över. Det funkar klockrent för mig iaf. Aldrig haft så bra diciplin som nu.

+1

Spegeln är ett mycket bra instrument för att behålla fokus.

Nattkryp
2012-02-21, 15:20
Personligen så brukar jag försöka planera för att inte falla för det enkla, snabba och energitäta suget genom att ha 'bättre' matalternativ hemma och på jobbet. T.ex. en extra matlåda i kylen/frysen. Det är min fallgrop oftast - särskilt när man går och handlar hungrig ;)

herzie
2012-02-22, 09:20
Tjena, ska börja deffa nu imorgon. har deffat en gång innan ifrån 87 till 76 är 17 år och 184. nu väger jag ungefär 79 igen med kreatin inräknat (vattenvikt?).
jag har gått upp lite granna i fett. undrar om ni här på kolo vet något bra tips att hålla sig på sin önskade vikt och inte gå och äta massa skit.. Tyckte jag lyckades med första deffen men nu äter jag bara mer och mer skit :*grr*

Kolla kaloriinnehållet på allt skräp du tänker proppa i dig, och väg det mot om det är värt det eller inte. Till exempel: 100 gram choklad=560 kcal=ca 2 timmars promenad. Ger i alla fall mig en tankeställare.