handdator

Visa fullständig version : Lägenhet i Stockholm


Prankie
2012-02-19, 01:17
Nu har jag sagt upp mig från mitt jobb i Umeå och hyrt ut min lägenhet för att börja mitt liv i Stockholm. Kommer flytta ner till Stockholm redan 1:a Mars då jag fick tag på en lägenhet snabbt som sjutton. Självklart så sket sig det verbala kontraktet ett par dagar senare så nu har jag ingenstans att ta vägen. *gah!*

Nu har jag sökt frenetiskt på blocket och andra sidor utan större resultat än. Så ifall någon här som bor i centrala Stockholm och kan tänka sig hyra ett rum till mig ett par månader vore jag ytterst tacksam. Har bra ekonomi och stor buffert, även jobb direkt jag kommer fram. Några perks, pappa driver kinarestaurang, så det lär finnas god mat hemma. ;) (Han köpte just restaurang i Nacka och är själv inneboende med en annan redan, så 3 pers på 10kvadrat är sista utvägen för mig.)

pedersen1980
2012-02-19, 09:00
Ett tips är att själv sätta ut annons på dig själv så att dom som hyr ut boenden kan sitta och titta själva.

Antar att det är smidigare för dom att göra detta när dom själva har tid istället för att gå igenom 100-tals mail.

Prankie
2012-02-19, 09:43
Tack för tipset, fick själv också hundratals mail att gå genom när jag hyrde ut min så det är kanske det bästa sättet.

Hitties svar som jag har fått har varit från typiska blocket scam, bor i London blaha, skicka deposition för nyckel osv...

agazza
2012-02-19, 09:54
En kompis blev blåst trots att han fick se lägenheten och fick nyckeln till lägenheten. Så man måste va jävligt försiktig.

Fixakontraktet.se använder jag och det hjälper en att få en chans på förstahandskontrakt tack vare snabbare reaktion på ansökningarna. Dock no deal än..

Jag är även guldkund hos akelius (sätt in 50k på akelius spar) så går du före i kön på deras bostäder, men dom ligger på så jäkla trista ställen.

Lättast är väl att köpa ett kontrakt svart, men då måste du känna någon som ska sälja.

Det var en kille som hade en nyrenoverad etta till salu förra veckan men den är nog tyvärr borta nu, men jag ska kolla upp det.

Prankie
2012-02-19, 10:12
En kompis blev blåst trots att han fick se lägenheten och fick nyckeln till lägenheten. Så man måste va jävligt försiktig.

Fixakontraktet.se använder jag och det hjälper en att få en chans på förstahandskontrakt tack vare snabbare reaktion på ansökningarna. Dock no deal än..

Jag är även guldkund hos akelius (sätt in 50k på akelius spar) så går du före i kön på deras bostäder, men dom ligger på så jäkla trista ställen.

Lättast är väl att köpa ett kontrakt svart, men då måste du känna någon som ska sälja.

Det var en kille som hade en nyrenoverad etta till salu förra veckan men den är nog tyvärr borta nu, men jag ska kolla upp det.

Jo, det känns olustig båda att försöka hyra och hyra ut via blocket. Som tur hyr jag ut till en välkänd fotbollsklubb för sina spelare så de kommer förhoppningsvis inte sälja mina möbler och blåsa mig på hyra.

Är reggad på stockholm bostadskö, men det lär ju bara ta 5-6 år innan man hitta på förort. Kommer förmodligen använda fixakontrakt eller liknande tjänst när jag väl är på plats, annars är det lite svårt då många kräver att man gå på visning.

Ska kolla upp akelius, får man en förstahandskontrakt är det ju definitivt värt att spara 50000kr hos de.

agazza
2012-02-19, 11:33
Jo, det känns olustig båda att försöka hyra och hyra ut via blocket. Som tur hyr jag ut till en välkänd fotbollsklubb för sina spelare så de kommer förhoppningsvis inte sälja mina möbler och blåsa mig på hyra.

Är reggad på stockholm bostadskö, men det lär ju bara ta 5-6 år innan man hitta på förort. Kommer förmodligen använda fixakontrakt eller liknande tjänst när jag väl är på plats, annars är det lite svårt då många kräver att man gå på visning.

Ska kolla upp akelius, får man en förstahandskontrakt är det ju definitivt värt att spara 50000kr hos de.

Räntan är ju också på 5%, men du måste låsa pengarna ett år. Det finns inte heller någon bankgaranti, men chansen att dom kånkar närmsta året är väl inte superhög.

The_RobRoy
2012-02-19, 11:39
Prankie varför inte köpa, om du har stor buffert, fast jobb..

agazza
2012-02-19, 11:41
Prankie varför inte köpa, om du har stor buffert, fast jobb..

Risken finns ju att bli fastlåst i en stad som man kanske inte vill bo kvar i.

Prankie
2012-02-19, 12:02
"Stor" är väldig individuellt, betala hyra ett par år i förskott är ok, köpa en fet lägenhet är en bit bort. :) Sen vill jag helst behålla min aktieportfölj för att fortsätta investera.

Men jag kolla också köpalternativ, och är intresserad av köpa en bostadsrätt för runt en miljon. Dock ska man ju helst redan bo i Stockholm så man kan gå på visning och göra andra koll.

Fredron
2012-02-19, 12:31
http://www.hyresbevakning.se/
Är en bra sida, du kan fixa så du får sms när något blir ledigt och kan på så vis ha en bra chans att få en "först till kvarn" lägenhet.

Prankie
2012-02-19, 19:23
Nämde jag att jag har 7-8kg protein, eaa och annat smått och gott? :naughty:

davvvan
2012-06-12, 21:49
Bump!

Någon med bra tips hur man skaffar lägenhet i Stockholm? Är med i princip alla bostadsköer, men varit det på tok för kort tid (1 år). När själva flytten kommer att bli aktuell i början av 2013 så har jag 1.5 års kötid, vilket med maxtur räcker till någon alldeles för dyr och nyproducerad lägenhet 30 min från t-centralen. Kommer att söka jobb i Stockholm i samma veva och rimligtvis bör det vara enklare att skaffa jobb än att skaffa bostad. Kanske är det rent så att en fast anställning är lite av ett måste för att kunna få tag i en lägenhet? Är Blocket och sätta ut en annons på sig själv bästa sättet att gå tillväga? Tänker andrahands i minst 1 år. Stort tack på förhand.

agazza
2012-06-12, 22:10
Bump!

Någon med bra tips hur man skaffar lägenhet i Stockholm? Är med i princip alla bostadsköer, men varit det på tok för kort tid (1 år). När själva flytten kommer att bli aktuell i början av 2013 så har jag 1.5 års kötid, vilket med maxtur räcker till någon alldeles för dyr och nyproducerad lägenhet 30 min från t-centralen. Kommer att söka jobb i Stockholm i samma veva och rimligtvis bör det vara enklare att skaffa jobb än att skaffa bostad. Kanske är det rent så att en fast anställning är lite av ett måste för att kunna få tag i en lägenhet? Är Blocket och sätta ut en annons på sig själv bästa sättet att gå tillväga? Tänker andrahands i minst 1 år. Stort tack på förhand.

Polare blev både blåst och fick sitt andrahandskontrakt via blocket.

Jag röstar fortfarande för guldkund hos akelius. Dock kassa områden.

MrLomax
2012-06-12, 22:27
Nu har jag förvisso ingen lägenhet till uthyrning, men ett rum i min 3'a. En tillfällig nödlösning för den desperata (hyra 2700 kr), det är mycket enklare att hitta en egen lägenhet på plats än att försöka fixa när man är 65 mil bort.

Tyvärr bor jag inte i stan heller (varför vill alla bo i stan när man kan bo granne med gymmet, elljusspåret och slalombacken?), så jag får önska er alla lycka till.

Sollentunahem har inte allt för långa kötider?
Annars kan jag tipsa om att sätta upp lappar i portar. Speciellt studentrum brukar bli lediga när terminen börjar. Studenter som plötsligt kommit in på någon fristående kurs på annan ort eller ska vara en termin utomlands... funkar alltid. När jag bodde i studentkorridor i Solna (2000-2003) var alltid 2-4 av 9 rum i korridoren uthyrda i andra hand.

Prankie
2012-06-12, 22:42
+1

Jag flyttade vid slutet av Feb och med ett par resväskor. Fick inneboendekontrakt dagen jag kom och har nu en andrahandslägenhet hos Sollentunahem. 33 minuter till stan men jag trivs bra. Det är mycket lättare på plats.

MrLomax
2012-06-12, 23:15
+1

Jag flyttade vid slutet av Feb och med ett par resväskor. Fick inneboendekontrakt dagen jag kom och har nu en andrahandslägenhet hos Sollentunahem. 33 minuter till stan men jag trivs bra. Det är mycket lättare på plats.Vänta nu ... En arbitrageare i Sollentuna? Hit me!
Det lever jag också på. :D

tomccc
2012-06-12, 23:19
En kompis blev blåst trots att han fick se lägenheten och fick nyckeln till lägenheten. Så man måste va jävligt försiktig.


Nu blev jag nyfiken, hur gick det till?!

MrLomax
2012-06-13, 00:25
Nu blev jag nyfiken, hur gick det till?!En bedragare hyr en lägenhet i andra hand för en kort tid, 1-4 veckor och betalar cash i förskott.
Sen sätter han ut annonser på internet/Blocket att han har en schysst lya som han vill hyra ut en längre tid till bra pris och lite förskottshyra.
Han kopierar upp nyckeln han fick av den riktiga innehavaren och om den är spärrad byter han lås (kostar lite att investera) så han kan kopiera upp 100 nycklar. Sen är det bara att invänta alla samtal... och det kommer MÅNGA!
Har en kompis som skulle hyra ut sin 3'a på Södermalm, han fick 800 svar!!!

Kan bedragaren lura 100 personer på 10000 är det fan 1 miljon kronor!!!!
Hoppas ingen fick några jävla dumma idéer nu...

agazza
2012-06-13, 05:29
Ungefär något sådant. 18000 blev han blåst på. Ringde och snackade med killen och han sa att det var sjukt många desperata som betalade förskott. Bultpistol vore smidigt.

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

davvvan
2012-06-13, 11:46
Nu har jag förvisso ingen lägenhet till uthyrning, men ett rum i min 3'a. En tillfällig nödlösning för den desperata (hyra 2700 kr), det är mycket enklare att hitta en egen lägenhet på plats än att försöka fixa när man är 65 mil bort.

Tyvärr bor jag inte i stan heller (varför vill alla bo i stan när man kan bo granne med gymmet, elljusspåret och slalombacken?), så jag får önska er alla lycka till.

Sollentunahem har inte allt för långa kötider?
Annars kan jag tipsa om att sätta upp lappar i portar. Speciellt studentrum brukar bli lediga när terminen börjar. Studenter som plötsligt kommit in på någon fristående kurs på annan ort eller ska vara en termin utomlands... funkar alltid. När jag bodde i studentkorridor i Solna (2000-2003) var alltid 2-4 av 9 rum i korridoren uthyrda i andra hand.

Vad är det för lägenheter på plats som du pratar om? :) Jag vill inte heller bo inne i centrum, utan gärna längre ut nära grönområden och natur. Samt gym. Sollentunahem står jag i kö hos, men det känns lite för långt ut. Vad tar det till centralen, en timme? 15-25 min är nog maxavstånd, inga ändstationer.

Tyvärr inte student då, annars lät det som ett kanontips :)

+1

Jag flyttade vid slutet av Feb och med ett par resväskor. Fick inneboendekontrakt dagen jag kom och har nu en andrahandslägenhet hos Sollentunahem. 33 minuter till stan men jag trivs bra. Det är mycket lättare på plats.

Okej, bara 33 min... Det lät ju inte helt fel ändå. Hur fick du tag i det? Blocket? Bekant? Jobbet?

Fortsätt ösa på med bra tips osv.

mij82
2012-06-13, 11:55
Vad är det för lägenheter på plats som du pratar om? :) Jag vill inte heller bo inne i centrum, utan gärna längre ut nära grönområden och natur. Samt gym. Sollentunahem står jag i kö hos, men det känns lite för långt ut. Vad tar det till centralen, en timme? 15-25 min är nog maxavstånd, inga ändstationer.

Tyvärr inte student då, annars lät det som ett kanontips :)



Okej, bara 33 min... Det lät ju inte helt fel ändå. Hur fick du tag i det? Blocket? Bekant? Jobbet?

Fortsätt ösa på med bra tips osv.

Från Sollentuna C tar det 16 min med pendel till centralen.

sl.se är en användbar hemsida i sammanhanget. :)

mij82
2012-06-13, 12:10
Får göra ett nytt inlägg...

Jag bodde i Sollentuna för några år sedan, då bodde jag på Malmvägen precis vid stationen, inte det mest uppmuntrande området just då. Men efter att jag flyttade så har det nog blivit bättre skulle jag tro då de började med upprustningen och renoveringen vid den tiden.

Men annars så trivdes jag bra i Sollentuna. Nära in till stan, Edsviken och all skog runt finns nära, om man inte har bil så tar det väl 10 - 15 min med buss så befinner man sig i områden med sjöar och skogar vid Edsberg, Kärrdal, Sjöberg och däromkring. Sen är det också nära till Kista om centrumet i Sollentuna eller Stinsen inte räcker. Det går förutom pendeln väldigt mycket bussar åt alla möjliga håll från Sollentuna C. :)

davvvan
2012-06-13, 12:26
Från Sollentuna C tar det 16 min med pendel till centralen.

sl.se är en användbar hemsida i sammanhanget. :)

Haha, ber om ursäkt... Missberäknade pendeln, var helt inne i tbana och tänkte att det tar typ 10-15 till Sumpan som ligger närmare... sl.se är en bra hemsida ja.

Områdena i sig, men HUR fick ni tag i lägenheterna? :D

agazza
2012-06-13, 12:32
Haha, ber om ursäkt... Missberäknade pendeln, var helt inne i tbana och tänkte att det tar typ 10-15 till Sumpan som ligger närmare... sl.se är en bra hemsida ja.

Områdena i sig, men HUR fick ni tag i lägenheterna? :D

Bekanta. Synd att mormor gått ur bostadskön bara. Det tar 7 minuter från sumpan med pendeln btw. Härligare att åka också

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

kaer
2012-06-13, 12:32
Men Sollentuna för helvete... Ska du flytta till Stockholm så ska du såklart bo I STOCKHOLM!

Bara vara envis på blocket och andra ställen och se till att alla i ditt kontaktnät vet att du letar, till slut dyker det upp något.

davvvan
2012-06-13, 12:35
Bekanta. Synd att mormor gått ur bostadskön bara. Det tar 7 minuter från sumpan med pendeln btw. Härligare att åka också

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

Jaja, pendeln hit å pendeln dit... Har dåligt med bekanta i Stockholm med kontakter, tyvärr.

Men Sollentuna för helvete... Ska du flytta till Stockholm så ska du såklart bo I STOCKHOLM!

Bara vara envis på blocket och andra ställen och se till att alla i ditt kontaktnät vet att du letar, till slut dyker det upp något.

Haha, innanför tullarna då eller?

Framåt hösten ska jag väl börja lägga ut krokar hos alla jag känner som känner nån som känner nån som bor i Stockholm...

Vad är er erfarenhet, enklare att skaffa jobb med bostad eller tvärtom?

MrLomax
2012-06-13, 12:54
Vad är det för lägenheter på plats som du pratar om? :) Jag vill inte heller bo inne i centrum, utan gärna längre ut nära grönområden och natur. Samt gym. Sollentunahem står jag i kö hos, men det känns lite för långt ut. Vad tar det till centralen, en timme? 15-25 min är nog maxavstånd, inga ändstationer.

Tyvärr inte student då, annars lät det som ett kanontips



Okej, bara 33 min... Det lät ju inte helt fel ändå. Hur fick du tag i det? Blocket? Bekant? Jobbet?

Fortsätt ösa på med bra tips osv.Jag menar att det är lättare "på plats" för då kan du gå på visning/träffa folk som vill hyra ut i andra hand. Nästan alla som vill hyra ut i andrahand vill också träffa dig före man skriver kontrakt. Så menade jag.

Sollentuna är fan inte långt?! 16 min med p-tåg från Sollentuna C, 12 min från Helenelund till stan. Från där jag bor tar det 35 min, men jag måste åka buss först och sen pendeltåg eller tunnelbana. Jag bodde förr i Rotebro, sista stationen för Sollentuna och det tog 23 minuter. Hade en kompis som bodde på Essingen (svindyrt) och det räknas som innerstan...men det tog kortare tid för mig att åka till centrum än han. Skitsamma.

För att bo i andrahand i studentkorridor krävs inte att du är student. Studenten som hyr ut skiter i vilket.
Från Sollentuna C tar det 16 min med pendel till centralen.

sl.se är en användbar hemsida i sammanhanget. :)T.ex. så tar det sinnessjukt lång tid att åka från Hässelby/Vällingby till stan som tillhör Stockholm. Så drygt.

Får göra ett nytt inlägg...

Jag bodde i Sollentuna för några år sedan, då bodde jag på Malmvägen precis vid stationen, inte det mest uppmuntrande området just då. Men efter att jag flyttade så har det nog blivit bättre skulle jag tro då de började med upprustningen och renoveringen vid den tiden.

Men annars så trivdes jag bra i Sollentuna. Nära in till stan, Edsviken och all skog runt finns nära, om man inte har bil så tar det väl 10 - 15 min med buss så befinner man sig i områden med sjöar och skogar vid Edsberg, Kärrdal, Sjöberg och däromkring. Sen är det också nära till Kista om centrumet i Sollentuna eller Stinsen inte räcker. Det går förutom pendeln väldigt mycket bussar åt alla möjliga håll från Sollentuna C. :)Det är ju där jag bor :)

Haha, ber om ursäkt... Missberäknade pendeln, var helt inne i tbana och tänkte att det tar typ 10-15 till Sumpan som ligger närmare... sl.se är en bra hemsida ja.

Områdena i sig, men HUR fick ni tag i lägenheterna? :DKötid är det enda som räknas.

Men Sollentuna för helvete... Ska du flytta till Stockholm så ska du såklart bo I STOCKHOLM!

Bara vara envis på blocket och andra ställen och se till att alla i ditt kontaktnät vet att du letar, till slut dyker det upp något.Jo, men flyttar man ner och ska jobba har man inte tid att sitta vid Blocket 8 timmar per dag i ett halvår. Bostadsstress suger.

Vad är er erfarenhet, enklare att skaffa jobb med bostad eller tvärtom?Ja, arbetsgivare brukar fråga om du inte är från stan. De vet att du kommer att få svårt.

mij82
2012-06-13, 13:03
davvvan: Du kan ju söka jobb och har du tur så brukar vissa arbetsgivar erbjuda boende under en period i typ nån företagslägenhet, inte helt ovanligt men det är nog inget man kallt kan räkna med. Beror nog mycket på vilken bransch du söker jobb inom och om det är brist på folk att anställa eller du är väldigt eftertraktansvärd typ. :)

Annars så får man nog räkna med att att vara inneboende eller hoppa andrahand tills kötiden räcker till hyresrätt eller man kan köpa en bostadsrätt tyvärr. Alternativet kan vara hyresrätt i typ Märsta eller dylikt om man pallar bo så långt ut, där är det nog inga längre kötider men desto längre pendeltider.

MrLomax: Ah, coolt! Brukar gå runt och bada i Rösjön när det är bra väder! :) Fast nu bor jag på andra sidan, i Täby. :)

kaer
2012-06-13, 13:42
Lite tillspetsat kanske jag skrev. Men jag tycker att om man flyttar till Stockholm ska man försöka att faktiskt bo inne i stan. Vad är annars poängen?

Sollentuna är jag halvt allergisk mot. Jag har jobbat där ett tag och det går inte att ens med den bästa viljan i världen att beskriva som centralt/smidigt.

Jag har flyttat runt en hel del i andrahand i Stockholm och enligt min erfarenhet så löser det sig alltid med boende, de allra flesta gånger dyker det upp någon om man bara håller utkik.

Men haka på det första du hittar, har du väl flyttat och skaffat jobb dyker nya möjligheter upp allteftersom.

Sandra81
2012-06-13, 13:46
i nynäshamn är det lätt att få förstahandskontrakt i tex nicksta.. om man orkar pendla till sthlm så är ju de en lösning tills dess att man får nått bättre närmare stan.

tomccc
2012-06-13, 13:47
En bedragare hyr en lägenhet i andra hand för en kort tid, 1-4 veckor och betalar cash i förskott.
Sen sätter han ut annonser på internet/Blocket att han har en schysst lya som han vill hyra ut en längre tid till bra pris och lite förskottshyra.
Han kopierar upp nyckeln han fick av den riktiga innehavaren och om den är spärrad byter han lås (kostar lite att investera) så han kan kopiera upp 100 nycklar. Sen är det bara att invänta alla samtal... och det kommer MÅNGA!
Har en kompis som skulle hyra ut sin 3'a på Södermalm, han fick 800 svar!!!

Kan bedragaren lura 100 personer på 10000 är det fan 1 miljon kronor!!!!
Hoppas ingen fick några jävla dumma idéer nu...
Åh herregud, jag som trodde man i alla fall kunde vara säker med nyckeln i hand.

agazza
2012-06-13, 14:16
Åh herregud, jag som trodde man i alla fall kunde vara säker med nyckeln i hand.

Så polaren blev blåst. Han skulle flytta in och när han staplar in i lägenheten så bor några andra där som varit på utlandssemester. Dom blev vräkta pga att dom hade hyrt ut utan tillstånd, han blev utan boende när han började skolan och fick bo på min soffa i en månad, och han förlorade 18000.

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

MrLomax
2012-06-13, 14:22
Annars så får man nog räkna med att att vara inneboende eller hoppa andrahand tills kötiden räcker till hyresrätt eller man kan köpa en bostadsrätt tyvärr. Alternativet kan vara hyresrätt i typ Märsta eller dylikt om man pallar bo så långt ut, där är det nog inga längre kötider men desto längre pendeltider.Precis, i Märsta bygger/byggde man ett antal gigantiska hyreshus med hög hyra som man har svårt att få uthyrda nu. I princip ingen kötid.
MrLomax: Ah, coolt! Brukar gå runt och bada i Rösjön när det är bra väder! :) Fast nu bor jag på andra sidan, i Täby. :)Du vet väl om att den s.k. "Södermannen" bor på campingen va? Kolla Flashbacktråden om han.
Lite tillspetsat kanske jag skrev. Men jag tycker att om man flyttar till Stockholm ska man försöka att faktiskt bo inne i stan. Vad är annars poängen?Syftet för de flesta är att hitta ett jobb. Var man bor är inte poängen och det bevisar man genom att flytta långt för just ett jobb...
Sollentuna är jag halvt allergisk mot. Jag har jobbat där ett tag och det går inte att ens med den bästa viljan i världen att beskriva som centralt/smidigt.Finns bra och dåliga områden i alla kranskommuner. T.ex. så är Rinkeby, Tensta, Akalla och Husby i Stockholm också.
Åh herregud, jag som trodde man i alla fall kunde vara säker med nyckeln i hand.Nej, du ska nog kolla id och se uthyrarens förstahandskontrakt + kolla med hyresvärden att allt är okay. Helst vill man inte betala något före man flyttar in, men då får du nog inget alls.

Problemet är att blir du så jävla noggrann blir andrahandsuthyraren otålig och ser dig som en jobbig typ och han väljer någon annan som inte är så noga.

kaer
2012-06-13, 14:23
Innebär inte det upplägget att bedragaren måste hyra antingen med falsk identitet eller inte visa upp något id?

mij82
2012-06-13, 14:46
Du vet väl om att den s.k. "Södermannen" bor på campingen va? Kolla Flashbacktråden om han.

Shiiiit, har jag missat fullständigt, har inte ens hört talas om snubben förut. Sicket jävla rövhål. Kan han inte hålla sig till Nackareservatet eller nåt istället för att besudla vårt vackra norrort... ;)

MrLomax
2012-06-13, 15:10
Innebär inte det upplägget att bedragaren måste hyra antingen med falsk identitet eller inte visa upp något id?Jo, om han bryr sig eller så kan han vara i maskopi med den riktiga lägenhetsinnehavaren.
Shiiiit, har jag missat fullständigt, har inte ens hört talas om snubben förut. Sicket jävla rövhål. Kan han inte hålla sig till Nackareservatet eller nåt istället för att besudla vårt vackra norrort... ;)Hehe eller flytta tillbaka till Göteborg?
Finns nog rövhål i alla jävla kvarter om man börjar undersöka. *spy*

---

Iaf bästa tips är att sätta upp lappar i portar och butikernas anslagstavlor. Alla har faktiskt inte internet eller orkar gå in på Blocket.
Kopiera upp 100 lappar där du kort förklarar att du vill hyra något och är seriös. Sätt upp lapparna i områden där du vill bo. Det är nog bättre än att svara på Blocketannonser.

davvvan
2012-06-13, 16:25
Lappar i portar och på butikers anslagstavlor låter bra :) Tack för tipset!

Prankie
2012-06-13, 21:52
Jag fick den via en kompis, men det är ju inte direkt världens bästa läge. :p

MrLomax, jag bor också på Edsberg. Väldig nära sportfältet. :)

Pirko
2012-06-13, 22:35
Sollentuna born and raised, kan inte säga något ont om det. Är du från Norrland lär inte pendelavståndet kännas öht, utan du kommer nog tycka det är nära.

Har flyttat till lidingö, saknar edsbergssportfält. Bodde 5min där i från, perfekta elljusspår för DW-rundor med hunden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

BlötSnö
2012-06-14, 00:25
Jag begriper inte varför man måste bo mitt i smeten. Trång och fullt med folk, framförallt på gymmen.
Allt under en halvtimme i pendlingsavstånd är bra i min bok, och det är ju cirkus vad det tar med pendel åt valfritt håll från centralen, +-5min (förutom Nynäshamn, som tar strax över en timme).
Kan man tänka sig att åka buss är trafiken väldigt tät ut mot Värmdö-hållet också.

MrLomax
2012-06-14, 02:45
Jag fick den via en kompis, men det är ju inte direkt världens bästa läge. :p

MrLomax, jag bor också på Edsberg. Väldig nära sportfältet. :)Skojar du? Bor vi i samma jävla hus? Jag ser busshållsplatsen "Edsbergs Sportfält" från sovrummet.

Jag har bott på nästan alla ställen man kan bo på: Husby, Solna C, Västra Skogen/Huvudsta, Vasastan/Norrtull, Hornstull, Skarpnäck, Alby, Rotebro, Edsberg... Västra Skogen var helt okay. Norrtull var hemskt. Hornstull var väl schysst, men lägenheten så jäkla liten.

Nog om det... någon som känner till var man hittar listor på privata värdar och dyl?

exor
2012-06-14, 07:09
Prova www.stenafastigheter.se dom har inga bostadsköer utan man ansöker när set ligger lägenheter ute. Fick mitt förstahandskontrakt på den första lägenheten jag sökte och jag var 19 år. En nybyggd 2a i sköndal med uteplats. Är värt ett försök i alla fall.

davvvan
2012-06-14, 20:11
Sollentuna born and raised, kan inte säga något ont om det. Är du från Norrland lär inte pendelavståndet kännas öht, utan du kommer nog tycka det är nära.

Har flyttat till lidingö, saknar edsbergssportfält. Bodde 5min där i från, perfekta elljusspår för DW-rundor med hunden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nähä, för jag är van att pendla hur långt då...?

3 timmar med skotern?

davvvan
2012-06-14, 20:13
Prova www.stenafastigheter.se dom har inga bostadsköer utan man ansöker när set ligger lägenheter ute. Fick mitt förstahandskontrakt på den första lägenheten jag sökte och jag var 19 år. En nybyggd 2a i sköndal med uteplats. Är värt ett försök i alla fall.

Vet du vilken tid de lägger ut sina lägenheter, är de runt 8-9-tiden varje morgon eller? Tack för tipset!

agazza
2012-06-14, 21:24
Vet du vilken tid de lägger ut sina lägenheter, är de runt 8-9-tiden varje morgon eller? Tack för tipset!

Alltså du kommer inte komma någonstans i först till kvarn systemen. Är man med i någon av dom otaliga betaltjänsterna som skickar mail med registreringslänk direkt när det kommer ut lägenheter brukar man ha tur att komma bland topp 20 även med en smartphone. Två timmar senare är det ofta tvåtusen sökande per lägenhet.

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

davvvan
2012-06-14, 21:36
Alltså du kommer inte komma någonstans i först till kvarn systemen. Är man med i någon av dom otaliga betaltjänsterna som skickar mail med registreringslänk direkt när det kommer ut lägenheter brukar man ha tur att komma bland topp 20 även med en smartphone. Två timmar senare är det ofta tvåtusen sökande per lägenhet.

Skickat från min HTC Vision via Tapatalk 2

Okej, betaltjänsterna kostar 200-750 kr per månad någonting? Å du hade fått napp genom en av dem?

agazza
2012-06-14, 21:39
Okej, betaltjänsterna kostar 200-750 kr per månad någonting? Å du hade fått napp genom en av dem?

Nä var inte alert nog för att hinna söka och jag var rätt så kräsen på lägenheter. kostade typ 150kr i månaden dock. fungerade bra i övrigt.

davvvan
2012-06-14, 22:23
Nä var inte alert nog för att hinna söka och jag var rätt så kräsen på lägenheter. kostade typ 150kr i månaden dock. fungerade bra i övrigt.

Din Norgebuffert kom väl till hands då :)