handdator

Visa fullständig version : Blanda med mjölk = fel ?


Kallingen
2004-01-15, 22:13
Ja, en kompis läste i en tidning att om man blandar protten med mjölk så blir den inte lika effektiv som som om du blandar med vatten. Det berodde på dom olika ämnena som fanns i mjölken som förstörde.

Ligger det någon sanning i det? samt hur blandar du? :D

lauria
2004-01-15, 22:17
Ja du, jag vet inte om det stämmer, det tror jag inte iaf. Och jag blandar protinet med ca 4 dl lätt mjölk och gainern med ca 8 dl lättmjölk....



///Tobbe

Kallingen
2004-01-15, 22:20
Jag blandar 50-50 för att få bra konsistens, gillar inte att blanda med bara vatten, testade nyss :rolleyes:

Andyh
2004-01-15, 22:21
hmm då mjölk innehåller kasein samt liiite fett kan det antagligen göra att prottedrinken tas upp långsammere vilket inte är så bra om det är efterträningsprotte du vill ha. dock vet jag inte om detta spelar ngn större roll.

Fartman
2004-01-15, 22:22
äh, kör med mjölk om du vill det... det ger ju mer protte och det lär knappast göra någonting sämre i praktiken

Kallingen
2004-01-15, 22:26
Originally posted by Andyh
hmm då mjölk innehåller kasein samt liiite fett kan det antagligen göra att prottedrinken tas upp långsammere vilket inte är så bra om det är efterträningsprotte du vill ha. dock vet jag inte om detta spelar ngn större roll.

Jo, kör ju bara med 1dl lätt mjölk som nästintill är vatten :D

Bara en fundering...

Hnke
2004-01-15, 23:06
om jag skulle få välja mellan äcklig gainer/proteindrink med vatten eller god gainer/proteindrink med mjölk så tar jag definitivt med mjölk, ska inte ha så stor skillnad...

aliquis
2004-01-15, 23:50
Originally posted by Andyh
hmm då mjölk innehåller kasein samt liiite fett kan det antagligen göra att prottedrinken tas upp långsammere vilket inte är så bra om det är efterträningsprotte du vill ha. dock vet jag inte om detta spelar ngn större roll.

Hur är det med det där egentligen? Finns det några studier som pekar på att det spelar någon större roll hur snabbt protein det är? Lär det ju göra iofs.

Skulle vara intressant att veta hur mycket det skiljer, eiselt har ju exempelvis mycket kasein i sitt maxgain, så det kan ju inte vara helt galet, visserligen har dom ju lite vassle som kanske räcker för den lilla snabba tillgång av protein som krävs.

King Grub
2004-01-16, 11:48
Mjölkens långsamma proteiner gör ju inte att vasslet i sig når ut långsammare för det.

Calleman
2004-01-16, 13:17
Nej du gubben lille!

Det stämmer inte. Däremot får du en mer protein och kolhydratrik proteindrink, vilket kan vara trevligt beroende på vilket resultat du är ute efter?