handdator

Visa fullständig version : tillskott. något för mig?


Srednq
2012-02-18, 15:32
har nyligen börjat träna igen och tänkte gå ner en del i vikt. kör inspirerat av body for life-boken vilken jag tycker passar mig bra.
saken är det att enligt boken så rekommenderas det att använda kosttillskott. så min fråga är: borde jag göra det? en vanlig vardag i matväg är som följer:
7.00 frukt kanske 1 banan och 1 clementin (har lite svårt att äta på morgonen)
9.00 fullkornsbröd och 125g makrill i tomatsås
12.00 pasta/ris/potatis och kyckling/kotlett/köttförssås
14.30oftast frukt. iblan någon proteinbar (gillar inte dessa eftersom dom triggar mitt enorma godissug)
17-19nånting pasta/ris/potatis och kyckling/kotlett/köttförssås
21om jag är hungrig makrill/ägg/macka


tränar kampsport 2 ggr i veckan och styrka 3 ggr. tanken är att köra 20 min intervallpass 2 ggr i veckan med. lite beroende på kampsporten osv


väger strax över 100kg

Albin Eriksson
2012-02-18, 16:43
Jag hade nog bytat ut en del av frukten mot protein, köp ett vanligt proteinpulver.

Sen tränar du ju någon gång på dagen, direkt efter det kan det vara idé att få i sig en liten proteindrink.

Oxe
2012-02-18, 17:03
Jag tycker att ett proteinpulver hade varit i sin plats att ta tillsammans med frukten...

Personligen hade jag valt ett bland protein med vassle/kasein

Kischen
2012-02-18, 18:37
Personligen hade jag valt ett bland protein med vassle/kasein

Jag hade kört vassle rakt av, det är så kort mellan måltiderna att ett långsammare protein känns omotiverat *popcorn*

LuThe
2012-02-19, 09:53
du äter ju väldigt kontinuerligt och ofta vilket är bra! men som någon sa där kanske du skulle kunna komplettera med en proteinpulver som innehåller både vassle (snabbt) och kasein (långsamt protein)

Srednq
2012-02-19, 16:41
du äter ju väldigt kontinuerligt och ofta vilket är bra! men som någon sa där kanske du skulle kunna komplettera med en proteinpulver som innehåller både vassle (snabbt) och kasein (långsamt protein)

att ta efter träningen vilket blir vid 17.30-18-tiden ungefär. nån banan eller så före träningen vid 14.30 och protein efter? sen middag på kvällen.

Kung atlas
2012-02-19, 18:59
Jag tycker att ett proteinpulver hade varit i sin plats att ta tillsammans med frukten...

Personligen hade jag valt ett bland protein med vassle/kasein

+1*flex*