handdator

Visa fullständig version : Dålig hållning


lelastar
2012-02-18, 00:09
Är som så att jag har ganska dålig hållning. När jga står raklång så har jag lite väl mycket svank och generellt sett ser jag ganska slapp ut. Finns det några stretchövningar eller dylikt för att förbättra just hållning, framför allt få bort den där jävla svanken lite? tackar!

G_lund
2012-02-18, 00:12
Sök och du skall finna min vän. ;)

lelastar
2012-02-18, 00:19
Sök och du skall finna min vän. ;)

Och det jag skall! Tänkte bara utifall att någon här måhända ha några erfarenheter rörande ämnet :)

M|cke
2012-02-18, 00:25
Sök och du skall finna min vän. ;)

Och det jag skall! Tänkte bara utifall att någon här måhända ha några erfarenheter rörande ämnet :)

*flex*

burkmannen
2012-02-18, 02:14
Du sitter förmodligen mycket? Sluta då sitta så mycket och ta pauser från ditt sittande. Helst minimera hur mycket du sitter ner på dagarna så gott det går.

Stretcha: höftböjarna (illiopsoas) och tensor fasciae latae (google it)

stärk: gluteus (rumpan) och hamstrings (baksida lår).

Victuhh
2012-02-18, 11:30
Marklyft har hjälpt mig otroligt mycket att få en rak och fin rygg.
Om du sitter mycket vid datorn får man gärna en hållning som gör att axlarna är lite framåt som ger en lite stel look. Detta kan avhjälpas genom drag till hakan från övre delen av en cablecrossen, kommer inte på vad den övningen heter..

312
2012-02-18, 11:42
Marklyft har hjälpt mig otroligt mycket att få en rak och fin rygg.
Om du sitter mycket vid datorn får man gärna en hållning som gör att axlarna är lite framåt som ger en lite stel look. Detta kan avhjälpas genom drag till hakan från övre delen av en cablecrossen, kommer inte på vad den övningen heter..

Facepulls? :)

Oxe
2012-02-18, 11:50
träna magen är det första jag kommer att tänka på, samt streatcha höftböjarna

Jorgen
2012-02-18, 11:52
Är som så att jag har ganska dålig hållning. När jga står raklång så har jag lite väl mycket svank och generellt sett ser jag ganska slapp ut. Finns det några stretchövningar eller dylikt för att förbättra just hållning, framför allt få bort den där jävla svanken lite? tackar!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=30131