handdator

Visa fullständig version : Konstig smärta på yttersida av vänstra knät


frass
2012-02-17, 20:18
Jag har ganska nyligen börjat träna seriöst och äta helt rätt (1-2 månader sedan). Jag kör i princip bara basövningarna. Började på väldigt lätta vikter på alla övningar och ökade successivt bara för att få in tekniken helt rätt innan jag gick på tyngre vikter, försöker vara väldigt noga med att allt går rätt till (fick till och med beröm av en gammal powerlifter, som alltid är på gymmet när jag är där, häromdagen att mina knäböj såg väldigt fina ut).

Trots det så får jag en konstig smärta på yttersidan av knät i början när jag ansträngar det, som tex när jag går ner djupt i böjen. Men ju mer jag anstränger knät desto mindre o mindre ont gör det i det (eller skulle inte säga "ont", men känningar). I början av böjen kan det alltså smärta till när jag går ner djupt med bara stången, men i slutet av mina work-set så känns knät inte alls längre. Samma sak när jag gör ett kort "skutt" på vänstra benet, alltså skjuter ifrån marken o hoppar upp lite lätt, då kan det smärta till lite. Men gör jag det en gång till efteråt så känns inget. Väntar jag 10 min är det samma igen. Går jag i rask takt i ca ~15 min så smärtar benet inte alls, oavsett vad jag gör.

Vad tror ni? Vill ju såklart inte skada mig, men det faktumet att ju mer jag böjer och använder det desto mindre känns det gör mig osäker på vad det beror på?