handdator

Visa fullständig version : Träningsvärk i latsen av axelträning?!


takan1
2012-02-17, 15:50
Tjo! har hänt något riktigt konstigt. Igår så tränade jag axlar och ben.
Och idag så har jag konstigt nog träningsvärk i latsen, och jag har inte ens tränat rygg... Varför?

De övningar jag körde:

Sittande militärpress i smith, hantellyft åt sidan, djupa knäböj, vader, hantellyft fram med kabel.

Någon logiskt förklaring?

Kalliban
2012-02-17, 15:51
Tjo! har hänt något riktigt konstigt. Igår så tränade jag axlar och ben.
Och idag så har jag konstigt nog träningsvärk i latsen, och jag har inte ens tränat rygg... Varför?

De övningar jag körde:

Sittande militärpress i smith, hantellyft åt sidan, djupa knäböj, vader, hantellyft fram med kabel.

Någon logiskt förklaring?

Du har ditt svar redan.. Knäböj tar ju på ryggen...

vicarious
2012-02-17, 15:55
Säker på att det verkligen är i latsen och inte någon annanstans? Trapezius är den muskel jag kan tänka mig att du använde delvis när du tränade axlarna.

entropy
2012-02-17, 16:00
Serratus anterior protraherar och stabiliserar skulderbladet och är väldigt aktiv i pressar ovanför huvudet. Träningsvärk där förväxlas lätt med träningsvärk i latsen.

benacii
2012-02-17, 16:14
Kommer troligtvis från sittande militärpress. Burkar oxå få det. Det är inte för att du gjort övningen fel utan för att det blir lite statisk träning.

rolf
2012-02-17, 16:50
Serratus anterior protraherar och stabiliserar skulderbladet och är väldigt aktiv i pressar ovanför huvudet. Träningsvärk där förväxlas lätt med träningsvärk i latsen.

This.

deadich
2012-02-17, 17:07
Som folk säger, antagligen axelövningarna som gjort det.
Du har ditt svar redan.. Knäböj tar ju på ryggen...

det är ju ungefär som att säga att det är klart du har träningsvärk i magen efter bicepscurl, det tar ju på överkroppen. knäböj tar i ryggen men inte fan på latsen.

Sheogorath
2012-02-17, 19:24
Kommer troligtvis från sittande militärpress. Burkar oxå få det. Det är inte för att du gjort övningen fel utan för att det blir lite statisk träning.

Se ovanstående svar angående serratus anterior.

Röda Björnen
2012-02-17, 21:13
Som folk säger, antagligen axelövningarna som gjort det.


det är ju ungefär som att säga att det är klart du har träningsvärk i magen efter bicepscurl, det tar ju på överkroppen. knäböj tar i ryggen men inte fan på latsen.

Beror på hur god formen är. :thumbup:

MVH

benacii
2012-02-17, 22:09
Se ovanstående svar angående serratus anterior.

såg det lite sent *rolleyes*

Proxy
2012-02-17, 22:13
knäböj tar i ryggen men inte fan på latsen.

Joråserru, om man kan stabilisera ryggen propert så stabiliserar allt latsen en hel del. :) Absolut inte ovanligt att jag känner mig mör i latsen dagen efter ett böjpass.