handdator

Visa fullständig version : ZMA - Blir ni dåliga i magen?


trueblood
2012-02-17, 12:44
Hej,
Jag har börjat ta ZMA innan jag lägger mig, men varje kväll jag har gjort dett har jag fått ont i magen under natten och varit kraftigt dålig i magen dagen efter.

Vill veta om någon annan råkat ut för detta.
Magen är helt ok efter 24 timmars uppehåll varje gång.

Kan jag vara allergisk mot nåt i det?

Ristretto
2012-02-17, 12:52
Jag är rätt säker på att ett öveskott av magnesium kan resultera i diarré iaf.

trueblood
2012-02-17, 12:53
Jag är rätt säker på att ett öveskott av magnesium kan resultera i diarré iaf.

Kanske jag inte är i behov av ZMA... Har följt doserings råden på burken och inte överdoserat.

Ristretto
2012-02-17, 12:55
Kanske jag inte är i behov av ZMA... Har följt doserings råden på burken och inte överdoserat.

Bara att räkna på ditt totala intag. 350mg per dygn har jag för mig RDI för män.

trueblood
2012-02-17, 13:00
Bara att räkna på ditt totala intag. 350mg per dygn har jag för mig RDI för män.

450 mg magnesium är det i en dos jag tagit nu när jag kollat på burken.
Kanske ska sänka dosen tills jag inte reagerar dåligt.
(Väger 123kg om det spelar nån roll i behovet.)
Tack för hjälpen!

Dreas
2012-02-17, 13:02
Inte om jag sänker till två tabletter ist för tre.

trueblood
2012-02-17, 13:03
Inte om jag sänker till två tabletter ist för tre.

Ska testa med 2 ikväll :)

LarsLasr
2012-02-17, 14:11
Jag har inte upplevt några såna problem, men min mage kanske inte är lika tom som din.

Testa ta en frukt till eller mer vatten, har för mig enda negativa med att ha något i magen när man tar dom är att kalcium hämmar upptaget av zink eller magnesium, kommer inte ihåg vilket och någon får gärna rätta mig om jag har fel :)

Dumt att äta om du får ont av det.

trueblood
2012-02-22, 07:23
Jag har inte upplevt några såna problem, men min mage kanske inte är lika tom som din.

Testa ta en frukt till eller mer vatten, har för mig enda negativa med att ha något i magen när man tar dom är att kalcium hämmar upptaget av zink eller magnesium, kommer inte ihåg vilket och någon får gärna rätta mig om jag har fel :)

Dumt att äta om du får ont av det.

Kosta ju 200 spänn, måste äta det haha, dumma drömtråd :smash: