handdator

Visa fullständig version : Regler i Hockey? Vad fan håller de på med?


Poxeman
2012-02-17, 09:54
Artikeln i Aftonbladet som fick mig att bli sne. (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/aik/article14387577.ab)


Okej för att fotbollsspelare är gnällrövar.

Men hockeyspelare är tydligen helt dumma i huvudet och Aftonbladet som glorifierar skiten får mig att må illa.
Hur kan det vara OK att slåss "för att väcka laget" och sen inte få hård åtföljd? Vilken regelbok gäller egentligen?


Vad tycker Kolo om fenomenet?

Olegh
2012-02-17, 09:59
Att hockeyspelare generellt inte är de vassaste knivarna i lådan stod klart redan på gymnasiet. Det här förvånar mig inte det minsta.

Zizou
2012-02-17, 10:06
Helt rätt av spelaren/spelarna!

rooz
2012-02-17, 10:08
Man står upp för varandra, skapar momentum mär matchen står och väger, skickar signaler att man inte tänker ge sig...

Poxeman
2012-02-17, 10:10
Man står upp för varandra, skapar momentum mär matchen står och väger, skickar signaler att man inte tänker ge sig...

Och gör detta genom att medvetet bryta mot reglerna?
Är det då inte läge att skriva om regelboken?

firarjulen
2012-02-17, 10:12
Det där är inte hockey. Vanlig jävla misshandel är vad det är och gärningsmannen bör dömas därefter.

Zizou
2012-02-17, 10:13
Han fick ju matchstraff, det är väl nog hårt straff tycker jag?

Man står upp för varandra, skapar momentum mär matchen står och väger, skickar signaler att man inte tänker ge sig...

+1 på det.

Fast i Sverige så ska vi väl vara så perfekta och inte slåss något. Som i allt annat, så neutrala som möjligt :)

Regler finns för att regler bryts. Annars skulle det ju vara onödigt med regler hm?

130kg finsk sisu
2012-02-17, 10:13
Slagsmål är en del av spelet. En väsentlig del av spelet om du frågor mig. Hockey är en kampsport där känslorna skall flöda. I dagens hockey både i europa och tyvärr även numera NHL låter man dessa känslor flöda genom att tackla skallen av varandra. Det skulle i mina ögon vara mycket bättre om man utmanade varandra i en fight då känslorna håller på att ta över. En rejäl ärlig fight som stannar när någon ligger ner.

Angående att väcka laget, håller även detta sin funktion. Ganska allmänt känt att i NHL ger laget 100% efter att någon gett 100% i en fight.

Angående "fighten" mellan Svensson och Ölvestad är det ju mer ett överfall av Svensson än en riktig fight. Men kanske Ölvestad förtjänat det?

Om ni vill se världens finaste hockeysida så gå in på min favorit: www.hockey-fights.com

firarjulen
2012-02-17, 10:15
Man dömer matchstraff men anser att det tillhör spelet?

130kg finsk sisu
2012-02-17, 10:17
I NHL och nordamerikansk hockey får man 5 minuter för fighting. Slagskämparna är oftast de mest populära spelarna i laget och för publiken.

I europa där man spelar någon form av rinkbandy så får man matchstraff.

MrBoris
2012-02-17, 10:20
I NHL och nordamerikansk hockey får man 5 minuter för fighting. Slagskämparna är oftast de mest populära spelarna i laget och för publiken.

I europa där man spelar någon form av rinkbandy så får man matchstraff.

Men jag har aldrig riktigt förstått hur du kopplar ihop boxning med hockey? Hockey är stenhårda tacklingar, lagspel, puckkänsla, snygga mål. Vill jag se slagsmål tittar jag hellre på MMA eller taekwondo

Poxeman
2012-02-17, 10:20
Han fick ju matchstraff, det är väl nog hårt straff tycker jag?

Det missade jag. Nej, jag tycker inte det är hårt nog. En sån idiot ska inte få åka runt och uppsåtligt skada motståndare.

Man dömer matchstraff men anser att det tillhör spelet?

+1!


Fast i Sverige så ska vi väl vara så perfekta och inte slåss något. Som i allt annat, så neutrala som möjligt :)

Eh? Var det ett bra argument tycker du?


Regler finns för att regler bryts. Annars skulle det ju vara onödigt med regler hm?

Om jag drar paralell till doping.
Är det OK att dopa sig så länge man tar straffet om man åker fast?

PowPow
2012-02-17, 10:20
Slagsmål i hockey är ju kul.

Men att börja nita någon som ligger ner känns inte legit.

spoon
2012-02-17, 10:21
Jag ser inget värde alls av att ha slagsmål i ishockey. Lite gruff är helt okej men om jag vill se fighting så ser jag hellre på mma. Bra att dom har satt hårdare regler på hakning också den sortens hockey är bara tråkig att se.

Poxeman
2012-02-17, 10:21
Slagsmål är en del av spelet. En väsentlig del av spelet om du frågor mig. Hockey är en kampsport där känslorna skall flöda. I dagens hockey både i europa och tyvärr även numera NHL låter man dessa känslor flöda genom att tackla skallen av varandra. Det skulle i mina ögon vara mycket bättre om man utmanade varandra i en fight då känslorna håller på att ta över. En rejäl ärlig fight som stannar när någon ligger ner.

Angående att väcka laget, håller även detta sin funktion. Ganska allmänt känt att i NHL ger laget 100% efter att någon gett 100% i en fight.

Angående "fighten" mellan Svensson och Ölvestad är det ju mer ett överfall av Svensson än en riktig fight. Men kanske Ölvestad förtjänat det?

Om ni vill se världens finaste hockeysida så gå in på min favorit: www.hockey-fights.com

Kan du visa mig var i regelboken det står att slagsmål är en del av spelet?
Eller är det så att sporten Ishockey har förvanskats genom åren för att pöbeln kräver det?

130kg finsk sisu
2012-02-17, 10:21
I all välmening men hur mycket hockey har poxeman och julgubben tittat på? T.o.m de hårdaste slagsmålsmotståndarna inom hockey kan ibland försvara en hockeyfight.

Så jag menar förstår man inte hockeyn så reagerar man tyvärr som er. Har man kollat hockey så är det någonting helt naturligt.

rooz
2012-02-17, 10:22
Och gör detta genom att medvetet bryta mot reglerna?
Är det då inte läge att skriva om regelboken?

Han fick ju matchstraff? Och senast jag lirade hockey krävs det två pers för ett slagsmål..

Om du ska bli sur och våt i trosorna över regelboken i hockey poxe så kan du väl ta upp tacklingar mot huvudet, ett långt värre och farligare problem än lite boxning.

Zizou
2012-02-17, 10:23
Eh? Var det ett bra argument tycker du?

Om jag drar paralell till doping.
Är det OK att dopa sig så länge man tar straffet om man åker fast?

Det var inte direkt något argument, så nej.

Går man på hockeymatcher med förväntningar att spelarna aldrig ska slåss / hoppa på någon / råka få se någon ful tackling, ja då kanske man ska sluta kolla på matcherna eller så får man helt enkelt vänja sig vid att det händer.

Det är väl inte OK att dopa sig, men han får ju som sagt ta straffet. Förmodligen livstids avstängning eller avstängd i ett par år. Ganska långt ifrån ett matchstraff i hockey. Men regeln finns ju där för att den bryts. Annars skulle ju folk få dopa sig hur mycket dom vill.
Är det okej att ta en slashing, tripping w/e, om man tar straffet?

Inget som är emot en regel kommer väl aldrig att anses som okej, men det kommer inträffa. I vissa lägen så kan man tycka att det behövdes ta, antingen för att ett mål kanske kunde ha uppstått om han inte gjort den kapningen, men då får han ju som sagt sitta i 2 minuter och på så sätt ändå ta en risk att dom gör mål.

MrBoris
2012-02-17, 10:23
Så jag menar förstår man inte hockeyn så reagerar man tyvärr som er. Har man kollat hockey så är det någonting helt naturligt.
Förstår inte hockey? Eh, har kollat på hockey som ett av mina största sportintressen sen jag var 4 år (är 29 år nu). Men visst

firarjulen
2012-02-17, 10:24
Jag har inget problem med våld om båda är med på det, men jag hatar hyckleri. Skriv in det i regelboken då. Klassa hockey som en kampsport på pappret. Inför fightingträning på hockeyträningar och visa inte ut folk som slåss. Så slipper vi som gillar själva spelet titta på skiten.

Poxeman
2012-02-17, 10:24
I all välmening men hur mycket hockey har poxeman och julgubben tittat på? T.o.m de hårdaste slagsmålsmotståndarna inom hockey kan ibland försvara en hockeyfight.

Så jag menar förstår man inte hockeyn så reagerar man tyvärr som er. Har man kollat hockey så är det någonting helt naturligt.

Jag är med på vad du menar. Som hockey ser ut nu förstår jag den inte alls.

Kan dra paralellen till Rugby som jag gärna tittar på. En stenhård sport där det verkligen smäller men utan att man medvetet går in för att skapa slagsmål.

L Johnsson
2012-02-17, 10:26
Visst mått av våld kan väl vara befogat tycker jag så länge det faller inom sportens ramar, är det tillåtet att puckla varandra blodiga i MMA (vilket iofs är fullkomligt idiotiskt) har jag svårt att se att det skulle vara värre att det bankar på varandra i en hockeyrink. Dock tycker jag inte det är okay att fortsätta slå när någon är nere som var fallet i klippet, det faller utanför vad jag anser kan tillhöra sporten utan handlar snarare inom misshandel.

130kg finsk sisu
2012-02-17, 10:26
Men jag har aldrig riktigt förstått hur du kopplar ihop boxning med hockey? Hockey är stenhårda tacklingar, lagspel, puckkänsla, snygga mål. Vill jag se slagsmål tittar jag hellre på MMA eller taekwondo
Tvärtom. Att se proffs slåss i en kampsportgren kan oftast vara ganska tråkigt.
Att se hockeyspelare stå upp för sig och laget och slåss för att de verkligen känner för det är mycket mer givande.
Kan du visa mig var i regelboken det står att slagsmål är en del av spelet?
Eller är det så att sporten Ishockey har förvanskats genom åren för att pöbeln kräver det?
Sök på broad street bullies osv så skall du se att hockeyn blivit mjukare och schystare med mindre slagsmål osv.
Det har aldrig slagits så lite i NHL som i år.

Frågar du spelarna så anser de att slagsmål är en del av hockeyn. I regelboken kan man aldrig tillåta slagsmål rakt ut men att ha en liberal tolkning som man haft i NHL och ännu delvis har, gör att det är i princip tillåtet.

130kg finsk sisu
2012-02-17, 10:27
visst mått av våld kan väl vara befogat tycker jag så länge det faller inom sportens ramar, är det tillåtet att puckla varandra blodiga i mma (vilket iofs är fullkomligt idiotiskt) har jag svårt att se att det skulle vara värre att det bankar på varandra i en hockeyrink. Dock tycker jag inte det är okay att fortsätta slå när någon är nere som var fallet i klippet, det faller utanför vad jag anser kan tillhöra sporten utan handlar snarare inom misshandel.

+1

spoon
2012-02-17, 10:28
Jag är med på vad du menar. Som hockey ser ut nu förstår jag den inte alls.

Kan dra paralellen till Rugby som jag gärna tittar på. En stenhård sport där det verkligen smäller men utan att man medvetet går in för att skapa slagsmål.

Fast dom har ju ändrat till mycket hårdare regler dom sista åren. Att det rinner över i stridens hetta framför målet är inte så konstigt. Det är inte oprovocerat våld vi pratar om här.

Även i Rugby så körs det med fulknep och slagsmål förekommer där också.

130kg finsk sisu
2012-02-17, 10:28
Förstår inte hockey? Eh, har kollat på hockey som ett av mina största sportintressen sen jag var 4 år (är 29 år nu). Men visst

och anser du att slagsmål är en del av spelet?
Har du förståelse för att man slåss ibland?

L Johnsson
2012-02-17, 10:28
Jag har inget problem med våld om båda är med på det, men jag hatar hyckleri. Skriv in det i regelboken då. Klassa hockey som en kampsport på pappret. Inför fightingträning på hockeyträningar och visa inte ut folk som slåss. Så slipper vi som gillar själva spelet titta på skiten.

Så om båda är med på att duellera i gryningen med varsin revolver borde det också vara lagligt? Ditt resonemang håller inte riktigt, när våldet går över en viss gräns kan man inte skylla på att det är sport eller att båda var med på det, då ska det bli olagligt punkt slut.

firarjulen
2012-02-17, 10:29
Du anser att mma och boxning bör förbjudas mao? Det gör inte jag.

130kg finsk sisu
2012-02-17, 10:29
Kollar man på annat än landslagsrugby så är slagsmålen rätt frekventa även där.

Poxeman
2012-02-17, 10:29
Han fick ju matchstraff? Och senast jag lirade hockey krävs det två pers för ett slagsmål...

Matchstraff är för lite enligt mig.
Om båda slogs borde båda straffas. Inte så konstigt.



Om du ska bli sur och våt i trosorna över regelboken i hockey poxe så kan du väl ta upp tacklingar mot huvudet, ett långt värre och farligare problem än lite boxning.

Ska vi inte fixa svälten i Afrika först?
Eller så diskuterar vi ett problem åt gången. Självklart är det inte ok med tacklingar mot huvudet heller men de glorifieras ju inte i tidningen som i detta fall.

Poxeman
2012-02-17, 10:31
Även i Rugby så körs det med fulknep och slagsmål förekommer där också.

Kollar man på annat än landslagsrugby så är slagsmålen rätt frekventa även där.

Jag kan inte komma ihåg något slagsmål från det år jag följde rygbyn i Nya Zeeland, var på ett gäng seriematcher och såg massor på TV.
Men visst. Rötägg finns det överallt, det jag är mest sne över är att det glorifieras.

Tryman
2012-02-17, 10:32
I det här fallet tycker jag inte det räcker med matchstraff. Han fortsätter ju slå en hel del slag när killen ligger ner på isen. Inte som Sisu skrev, ärlig fight tills någon ligger ner.

spoon
2012-02-17, 10:35
Jag kan inte komma ihåg något slagsmål från det år jag följde rygbyn i Nya Zeeland, var på ett gäng seriematcher och såg massor på TV.
Men visst. Rötägg finns det överallt, det jag är mest sne över är att det glorifieras.

Det var ett övertramp att fortsätta slå när han hade gått ned det håller jag med om. Men Ölvestad får ju räkna med att han får en smäll tillbaka när han ger sig på Svensson.

firarjulen
2012-02-17, 10:38
Men om man skulle rent filosofiskt dra det ett steg längre? Jag har pratat med spelare som faktiskt tänder till av supportrar som ställer till ett jävla liv på läktaren (Våld mot andra) "för sitt lag". Ska detta också börja tillåtas? Vad tillhör spelet?

Enligt mig är det det som står i reglerna. Säger inte reglerna specifikt att våld får förekomma så bör spelaren dömas enligt gällande svensk lag precis som ALLA andra. Alternativt skall han inte ens dömas till utvisning.

rooz
2012-02-17, 10:39
Känns som vi inte kommer någonstans här. Men hursom..

Vad gör du Poxeman om scenariot ser ut som följande..

Du spelar match och det är riktigt jämt, 1-1 inför sista perioden och om ni vinner så går ni till slutspel. 06.30 spelat då motståndaren center kör över din målvakt efter han blockerat pucken, kollisionen är kraftig och din målvakt ligger kvar på isen.

Domaren "såg inget" och tänker inte ta en utvisning.

1. Du står upp för din lagkamrat, och ger centern en omgång för att visa att det inte är okej att göra så.
2. Du blir arg, knyter handen i din imaginära ficka och åker till båset.
3. Blir förbaskad åt det grövfsta och tjatar till dig 10min i utvisningsbåset.

Zizou
2012-02-17, 10:41
Jag kan inte komma ihåg något slagsmål från det år jag följde rygbyn i Nya Zeeland, var på ett gäng seriematcher och såg massor på TV.
Men visst. Rötägg finns det överallt, det jag är mest sne över är att det glorifieras.

Visst, helt fel av media att glorifiera det, det håller jag med om.

Det var ett övertramp att fortsätta slå när han hade gått ned det håller jag med om. Men Ölvestad får ju räkna med att han får en smäll tillbaka när han ger sig på Svensson.

Sen vet man ju aldrig vad ölvestad säger/har sagt eller har gjort innan. Om han nu har det.

Sen tycker jag inte att det var alltför hårda slag, lite gruff framför målisen.

Men man får ju inse att sådana saker kommer att hända i denna sport, samma med fula armbågstacklar i skallen och boardingar och andra otäcka saker. Att helt eliminera dom kommer aldrig att inträffa. Men dom får ju som sagt oftast ta sitt straff för det dom utför.

Folk kommer ju även att tycka olika, folk kommer ha olika åsikter om vart gränser bör dras.
Om jag får gissa själv, så tvivlar jag på att dom flesta hockeyspelare skulle vilja se något långt straff för en sådan här händelse. Dom anser nog själva att han gjorde det för laget, men han fick ju ändå matchstraff (vilket djurgården kunde ha dragit stor nytta av), men denna gången gick det "hem". Jag tror ingen hockeyspelare skulle börja yrka för ett straff på flera matchers avstängning för en sådan händelse.

Men det är ju vad JAG tror, och folk kommer inte att tycka likadant som mig.

Hockey skulle ju bli ganska löjligt om man fick 2-3 matchers avstängning av en örfil á la Zlatan t.ex

Control_61
2012-02-17, 10:42
Det hör till ishockeyn att slåss lite ibland när spelet kräver det. Tycker däremot det är löjligt med uppgjorda slagsmål och spelare som försörjer sig som "fighters".
Det bästa jag gjort för att bli accepterad i seniorlaget var att slåss med snubben som tacklade vår lagkapten i ryggen. Visst fick jag stryk, men hade jag inte gjort det hade jag aldrig etablerat mig som en i gänget så snabbt. Allt genom att visa att jag inte blygar på en sprucken läpp för att hjälpa laget.

Att jag fick stryk är skitsamma, jag skickade rätt signaler.

L Johnsson
2012-02-17, 10:52
Du anser att mma och boxning bör förbjudas mao? Det gör inte jag.

MMA, absolut. Att MMA är lagligt är i mina ögon väldigt märkligt. Vad det gäller boxning är jag tveksam till att det bör förbjudas.

firarjulen
2012-02-17, 10:54
Fast va? Där är ju ömsesidigt våld tillåtet? Du vet att man kan dö i en boxningsring också eller?

L Johnsson
2012-02-17, 11:05
Fast va? Där är ju ömsesidigt våld tillåtet? Du vet att man kan dö i en boxningsring också eller?

Om du ska dra den parallellen kanske vi ska ta och förbjuda all närkontakt inom all sport? Det var inte det jag förespråkade, läs om läs rätt. Jag tog exemplet MMA och inte boxning, det var du som nämnde boxning.

Men om vi ska diskutera skillnaderna är de flera. Boxning har mildare våld än MMA (om du läst vad jag tidigare skrivit är anser jag det okay med ett visst mått av kontrollerat våld inom idrotten). Boxning är mer etablerat inom svenska sportvärlden än MMA vilket gör att ett förbud snarare blivit kontraproduktivt än förhindrat ytterligare våld. Boxning har generellt sett försökt lära ut sundare värderingar till de framförallt unga män med för hög testohalt och våldsbenägenhet än vad MMA gör. MMA är i mina ögon inget annat än ett slagsmål, det är en "sport" som glorifierar övervåld.

Boxning må hända är inte heller bra, visst det har förekommit dödsfall som du påpekade men det har det även i flera andra sporter. Många boxare har fått hjärnskador på äldre dagar etc., att boxning inte är nyttigt för framförallt hjärnan är vi alla säkert överrens om. Men boxning är fortfarande mer kontrollerat än vad MMA är, någonstans ska alltid gränsen dras och MMA ligger utanför gränsen vad jag anser acceptabelt.

Snafu
2012-02-17, 11:09
Att hockeyspelare generellt inte är de vassaste knivarna i lådan stod klart redan på gymnasiet. Det här förvånar mig inte det minsta.

haha har du fått utstå hockeygymnasium också?

_slipknot1_
2012-02-17, 11:11
Svensson kunde gott pucklat på fjollan Ölvestad lite till tycker jag. Derby är derby med allt vad det innebär inte förvånad att folk som inte håller på AIK eller dif förstår. Ölvestad var på både Lundström i målet och Svensson själv då får han gott räkna med stryk. Att han lägger sig i någon form av fosterställning som en liten fjolla är rätt talande för dif just nu!

Bäst i stan!!! AIK!!!

firarjulen
2012-02-17, 11:12
Vi har olika synpunkter helt enkelt.

Men så att jag förstår dig rätt:

Mitt resonemang om att ifall våld inom hockey skall vara tillåtet så ska det skrivas in i regelboken faller med att jag inte tycker det är ok med revolverduellering i gryningar med dödlig utgång?

Poxeman
2012-02-17, 11:20
Känns som vi inte kommer någonstans här. Men hursom..

Vad gör du Poxeman om scenariot ser ut som följande..

Du spelar match och det är riktigt jämt, 1-1 inför sista perioden och om ni vinner så går ni till slutspel. 06.30 spelat då motståndaren center kör över din målvakt efter han blockerat pucken, kollisionen är kraftig och din målvakt ligger kvar på isen.

Domaren "såg inget" och tänker inte ta en utvisning.

1. Du står upp för din lagkamrat, och ger centern en omgång för att visa att det inte är okej att göra så.
2. Du blir arg, knyter handen i din imaginära ficka och åker till båset.
3. Blir förbaskad åt det grövfsta och tjatar till dig 10min i utvisningsbåset.

4. Nästa gång centern har pucken åker han på en tackling så att löständerna skallrar.

L Johnsson
2012-02-17, 11:40
Vi har olika synpunkter helt enkelt.

Men så att jag förstår dig rätt:

Mitt resonemang om att ifall våld inom hockey skall vara tillåtet så ska det skrivas in i regelboken faller med att jag inte tycker det är ok med revolverduellering i gryningar med dödlig utgång?

Det jag menar faller med ditt resonemang i det första du skrev som löd såhär:

Jag har inget problem med våld om båda är med på det, men jag hatar hyckleri. Skriv in det i regelboken då. Klassa hockey som en kampsport på pappret. Inför fightingträning på hockeyträningar och visa inte ut folk som slåss. Så slipper vi som gillar själva spelet titta på skiten.

är att jag tolkar det som att du menar att våld är tillåtet så länge det är inskrivet i regelboken, dvs om man skriver in att det är okay att banka klubban i huvudet på motspelarna i sportens regelverk är det okay. Jag menar att vissa saker inte är okay även om man skriver in det i ett regelverk. Dvs om man skulle hitta på en sport som heter revolverduell och båda är med på det och det står i regelverket hade inte sporten varit okay ändå eftersom det handlar om mord. Dvs jag drog ditt resonemang som jag uppfattade det till sin yttersta spets.
Revolverduellerna har ju existerat men vi förbjöd dem eftersom vi ansåg att det inte hörde hemma i sverige och bröt emot svensk lag. Jag menar att MMA är för grovt för att kunna förbise att det handlar om ren och skär misshandel. Liksom på samma sätt man förbjöd dueller tidigt i Sverige anser jag att man idag bör förbjuda MMA som är allt för våldsamt för att kunna accepteras av samhället.
Men vi får helt enkelt enas om att vara oense så vi inte förstör tråden:)

stridis
2012-02-17, 11:42
MMA, absolut. Att MMA är lagligt är i mina ögon väldigt märkligt. Vad det gäller boxning är jag tveksam till att det bör förbjudas.

MMA som det ser ut nu i Sverige, så är det välkontrollerat och domarna går in snabbt. Det finns en säkerhetskultur i den som gör det ok.

I proffsboxning utanför Sverige kan det bli mismatches, se folk ta stryk mot huvudet i tolv ronder, det är äckligt att tänka sig vad det gör med hjärnan.
I MMA här i Sverige så kanske du får en hård smäll och trillar ihop och sedan är matchen över, istället för att räkna en massa komma upp fortsätta bli nedslagen etc...

Hur i alla rövsvedda.... kan du säga att proffsboxning är ok, men inte MMA?

130kg finsk sisu
2012-02-17, 11:52
4. Nästa gång centern har pucken åker han på en tackling så att löständerna skallrar.

det är ju detta som är problemet. Speciellt i europeisk ishockey och även numera i NHL. Man väljer skipa rättvisan med en våldsam tackling, oftast mot huvudet. Istället för att slåss man mot man i en ärlig fight där man sällan blir skadad.

Poxeman
2012-02-17, 11:55
det är ju detta som är problemet. Speciellt i europeisk ishockey och även numera i NHL. Man väljer skipa rättvisan med en våldsam tackling, oftast mot huvudet. Istället för att slåss man mot man i en ärlig fight där man sällan blir skadad.

Nu var det väl inte riktigt det jag skrev?
Tacklingar är enligt regelboken ok. Slagsmål är det inte.

Herr Oberst
2012-02-17, 11:56
Ishockey är ishockey. Sluta jämföra med MMA, boxning, fotboll och andra sporter.
Om ni bara vill se folk som slåss i en oktagon eller boxningsring... Ja men då så, titta på det och skit i hockeyn.

Om ni däremot kan se och förstå att ishockey är ishockey, att ishockey har ett helt eget regelverk, att en fight på isen är en del av spelet, en del av regelboken och en del av ett över 100 år gammalt koncept. Då ska ni också titta på sporten och njuta av spelets snabbhet, tekniska/taktiska svårigheter, tuffhet och intensitet.

Fighter på isen har alltid förekommit och har alltid bestraffats enligt regelverket. Att slåss är lika fel som att gå offside i fotboll eller att göra fotfel i basket. Ändå förekommer det ofta. Och så ska det vara. Ligger man inte på gränsen blir man aldrig en bra idrottsman (idrottshen)

rooz
2012-02-17, 12:00
Nu var det väl inte riktigt det jag skrev?
Tacklingar är enligt regelboken ok. Slagsmål är det inte.

Suck..

vet du vem sidney crosby är?

Ignatius72
2012-02-17, 12:01
I. Ligger man inte på gränsen blir man aldrig en bra idrottsman (idrottshen)

+1
Det är viktigt att slå ett slag för idrottshenen!

L Johnsson
2012-02-17, 12:03
MMA som det ser ut nu i Sverige, så är det välkontrollerat och domarna går in snabbt. Det finns en säkerhetskultur i den som gör det ok.

I proffsboxning utanför Sverige kan det bli mismatches, se folk ta stryk mot huvudet i tolv ronder, det är äckligt att tänka sig vad det gör med hjärnan.
I MMA här i Sverige så kanske du får en hård smäll och trillar ihop och sedan är matchen över, istället för att räkna en massa komma upp fortsätta bli nedslagen etc...

Hur i alla rövsvedda.... kan du säga att proffsboxning är ok, men inte MMA?

Jag har inte diskuterat varken MMA eller boxning utanför sverige utan menar enbart inom rikets gränser. Huruvida boxning ska förbjudas i tex USA eller inte är en helt annan fråga som amerikanerna får sköta själva.

spoon
2012-02-17, 12:14
Svensson kunde gott pucklat på fjollan Ölvestad lite till tycker jag. Derby är derby med allt vad det innebär inte förvånad att folk som inte håller på AIK eller dif förstår. Ölvestad var på både Lundström i målet och Svensson själv då får han gott räkna med stryk. Att han lägger sig i någon form av fosterställning som en liten fjolla är rätt talande för dif just nu!

Bäst i stan!!! AIK!!!

Haha härlig inställning :)

Dock fel stad att vara bäst i

TREX
2012-02-17, 12:15
03ImIx0XC4U

lagerrensning
2012-02-17, 12:21
TS du verkar ju vara en jävla pajjas rent ut sagt!

"följer" man hockey så vet man att det ingår i spelet och att slagsmål är en del av det. Annars kan ju varenda jävel åka runder och göra som de vill utan konsekvenser. Hockey är en kampsport! Adrenalinet flödar och spelarna som spelar är förmodligen inga jävla moralkärringar som du är. Man gör vad som krävs för att vinna och inte vad som är 100% enligt någon jävla regelbok som är förlegad.

Hade du kunnat något om hockey så vet du att det även finns oskrivna regler och följer man inte dem så får man skylla sig själv om man åker på däng. Helvete njut av slaggena och kampen på isen istället eller stanna hemma din torra *****. Blir fan förbannad på ditt jävla skitsnack, och kom inte och säg att du kan hockey, för det kan du fan inte om du inte förstår att slagsmål ingår, för det förstår varenda jävel som någon gång spelat hockey seriöst. Tack för mig.

Mvh merslaggetack

Wilkedott
2012-02-17, 12:24
Är man med i leken får man leken tåla. Lite slagsmål är bara trevlig! Sen om MMA osv så låt folk hålla på med det om dom vill? Lite liberalism behövs

Herr Oberst
2012-02-17, 12:40
Enligt mig är det det som står i reglerna. Säger inte reglerna specifikt att våld får förekomma så bör spelaren dömas enligt gällande svensk lag precis som ALLA andra. Alternativt skall han inte ens dömas till utvisning.

Det står ju i regelboken att en fight leder till matchstraff. Med andra ord finns det med i reglerna.
Däremot står det inte i regelboken något om att ta fram en pistol och skjuta motståndare, eller att göra som Happy Gilmore som tog av sig skridskon för att snitta motståndaren. Gör man det blir det vanlig polisanmälan och man döms enligt svensk lag.

Fast va? Där är ju ömsesidigt våld tillåtet?

Alla som spelar hockey vet om att fighter förekommer. När man beträder isen vet man att man har ett visst ansvar. Bryter man det ansvaret är man också beredd på att man kan bli bestraffad av motståndaren. Fighter inom hockeyn är därför också ömsesidiga

Spinkis
2012-02-17, 12:51
Oftast så blir det inte fight om inte båda är med på det! Om en kastar handskarna och den andra backar ur så blir det ingen fight men den som kastade handskarna får straff.

Men det hör lixom till, alla vet att det kan hände och kommer att hända.

firarjulen
2012-02-17, 13:06
Det står ju i regelboken att en fight leder till matchstraff. Med andra ord finns det med i reglerna.
Och där tycker jag att hyckleriet börjar.

Däremot står det inte i regelboken något om att ta fram en pistol och skjuta motståndare, eller att göra som Happy Gilmore som tog av sig skridskon för att snitta motståndaren. Gör man det blir det vanlig polisanmälan och man döms enligt svensk lag.
Ok. Pistol är inte tillåtet. Inte skridskosnittande heller, fine. Vart går gränsen? Får man slåss stående? Får man slå någon som ligger ner? Vad säger den oskrivna lagen egentligen?

Alla som spelar hockey vet om att fighter förekommer. När man beträder isen vet man att man har ett visst ansvar. Bryter man det ansvaret är man också beredd på att man kan bli bestraffad av motståndaren. Fighter inom hockeyn är därför också ömsesidiga

Sigh. Ja. Jag VET att fighter förekommer men jag bara undrar varför hockeyn tillåts ha eget oskrivet regelverk. Tror du att det blir matchstraff eller tingsrätt om jag drar till min motståndare i schack-sm på käften?

Har inget problem med fighter i hockey. Jag har problem med att man säger att "Det är egentligen inte ok, men ibland så..."

Poxeman
2012-02-17, 13:06
Suck..

vet du vem sidney crosby är?

Nja, jag känner igen namnet och antar att det är en slagskämpe.

TS du verkar ju vara en jävla pajjas rent ut sagt!

"följer" man hockey så vet man att det ingår i spelet och att slagsmål är en del av det. Annars kan ju varenda jävel åka runder och göra som de vill utan konsekvenser. Hockey är en kampsport! Adrenalinet flödar och spelarna som spelar är förmodligen inga jävla moralkärringar som du är. Man gör vad som krävs för att vinna och inte vad som är 100% enligt någon jävla regelbok som är förlegad.

Hade du kunnat något om hockey så vet du att det även finns oskrivna regler och följer man inte dem så får man skylla sig själv om man åker på däng. Helvete njut av slaggena och kampen på isen istället eller stanna hemma din torra *****. Blir fan förbannad på ditt jävla skitsnack, och kom inte och säg att du kan hockey, för det kan du fan inte om du inte förstår att slagsmål ingår, för det förstår varenda jävel som någon gång spelat hockey seriöst. Tack för mig.

Mvh merslaggetack

Oj, här har vi en som käkar taggtråd till frukost.
Tack för att du inte på något sätt cementerar min bild som hockeyspelare och hockeyfans som råbarkade WT....




Om ni däremot kan se och förstå att ishockey är ishockey, att ishockey har ett helt eget regelverk, att en fight på isen är en del av spelet, en del av regelboken och en del av ett över 100 år gammalt koncept. Då ska ni också titta på sporten och njuta av spelets snabbhet, tekniska/taktiska svårigheter, tuffhet och intensitet.

Fighter på isen har alltid förekommit och har alltid bestraffats enligt regelverket. Att slåss är lika fel som att gå offside i fotboll eller att göra fotfel i basket. Ändå förekommer det ofta. Och så ska det vara. Ligger man inte på gränsen blir man aldrig en bra idrottsman (idrottshen)


Det står ju i regelboken att en fight leder till matchstraff. Med andra ord finns det med i reglerna.
Däremot står det inte i regelboken något om att ta fram en pistol och skjuta motståndare, eller att göra som Happy Gilmore som tog av sig skridskon för att snitta motståndaren. Gör man det blir det vanlig polisanmälan och man döms enligt svensk lag.

Alla som spelar hockey vet om att fighter förekommer. När man beträder isen vet man att man har ett visst ansvar. Bryter man det ansvaret är man också beredd på att man kan bli bestraffad av motståndaren. Fighter inom hockeyn är därför också ömsesidiga

Tack! Du resonerar på ett bra sätt och jag förstår att spelet ska vara tufft.
Steget från ett tufft spel med schyssta (men hårda) tacklingar till rena slagsmål förstår jag dock inte.
Enligt mig är steget mellan tacklingar och slagsmål större än steget mellan knytnävsslagsmål och skridskosnittande. (Det ena med syfte att vara en del av spelet och det ena som en ren våldshandling med avsikt att skada)

Trance
2012-02-17, 13:08
det är ju detta som är problemet. Speciellt i europeisk ishockey och även numera i NHL. Man väljer skipa rättvisan med en våldsam tackling, oftast mot huvudet. Istället för att slåss man mot man i en ärlig fight där man sällan blir skadad.

När var tacklingarna mindre våldsamma och man undvek huvudet?

wessmen
2012-02-17, 13:12
Tycker det är helt rätt, det ingår i hockeyn helt enkelt.

Precis som att man försöker smälla på den bästa i laget, precis som att den bästa har en "polis" och smäller på ordentligt om det behövs markeras.

Hockey går fort och behöver man elda på laget så är det värt att ta sånt här. Tycker det är skitlöjligt att vi ger ut matchstraff, de ska sitta en 5min var.

rooz
2012-02-17, 13:20
Poxe.

Sidney Crosby är förutom världens bästa levande hockeyspelare också den spelare som är viktigast för NHL's marknadsförning. Nu har han inte lirat på ett tag påga problem som han ådrog sig i samband med en tackling mot huvudet.

Nicklas Bäckström då? Svensk center som också är skadad p.g.a tackling mot huvudet, prognosen är att han blir borta hela säsongen..

I38dKQlTP1E

Poxeman
2012-02-17, 13:22
Poxe.

Sidney Crosby är förutom världens bästa levande hockeyspelare också den spelare som är viktigast för NHL's marknadsförning. Nu har han inte lirat på ett tag påga problem som han ådrog sig i samband med en tackling mot huvudet.

Nicklas Bäckström då? Svensk center som också är skadad p.g.a tackling mot huvudet, prognosen är att han blir borta hela säsongen..

I38dKQlTP1E

Och vad har det med ämnet att göra?
(Har du fixat svälten i Afrika ännu?)

mikaelj
2012-02-17, 13:30
Känns som vi inte kommer någonstans här. Men hursom..

Vad gör du Poxeman om scenariot ser ut som följande..

Du spelar match och det är riktigt jämt, 1-1 inför sista perioden och om ni vinner så går ni till slutspel. 06.30 spelat då motståndaren center kör över din målvakt efter han blockerat pucken, kollisionen är kraftig och din målvakt ligger kvar på isen.

Domaren "såg inget" och tänker inte ta en utvisning.

1. Du står upp för din lagkamrat, och ger centern en omgång för att visa att det inte är okej att göra så.
2. Du blir arg, knyter handen i din imaginära ficka och åker till båset.
3. Blir förbaskad åt det grövfsta och tjatar till dig 10min i utvisningsbåset.

Det beror på om du anser slagsmålen i hockey har ett egenvärde eller inte.

Om du faktiskt följer regelboken skaffar du en extra domare så att alla incidenter syns och bestraffas. Problemet löst.

Men jag förmodar att du vill ha slagsmål, inte sant? Var ärlig med det istället. För i själva verket är historien med centern & målisen bara en ursäkt för att få banka på någon.

filmjölk
2012-02-17, 13:32
Hockey är idioti.

Redan i tidig ålder fostras hockeyspelare i sluten grupp med våld och tvång, som en sekt. Inte direkt sällan med sexuella övergrepp. Man snärtar varandra med handdukar, man runkar bulle (seriöst, har ni nånsin hört talas om det i något annat sammanhang än efter hockeyträning?), man drar bögvitsar, man tvångsrakar varandras könshår och kissar på varandra i duschen.

Att de slår på varandra på isen, och inte förstår att det är fel är inte så konstigt.

Poxeman
2012-02-17, 13:33
Hockey är idioti.

Redan i tidig ålder fostras hockeyspelare i sluten grupp med våld och tvång, som en sekt. Inte direkt sällan med sexuella övergrepp. Man snärtar varandra med handdukar, man runkar bulle (seriöst, har ni nånsin hört talas om det i något annat sammanhang än efter hockeyträning?), man drar bögvitsar, man tvångsrakar varandras könshår och kissar på varandra i duschen.

Att de slår på varandra på isen, och inte förstår att det är fel är inte så konstigt.

Har jag sagt att jag älskar dig?

MrBoris
2012-02-17, 13:35
Jag menar att säga att slagsmål bör/ska ingå i riktigt hockey är som att säga att filmningar ska/bör ingå i riktig fotboll. Båda är ett brott mot regelverket, båda bestraffas, därför bör/ska det inte ingå, men tyvärr gör vissa allt för att vinna

Pernam
2012-02-17, 13:38
Hockey är idioti.

Redan i tidig ålder fostras hockeyspelare i sluten grupp med våld och tvång, som en sekt. Inte direkt sällan med sexuella övergrepp. Man snärtar varandra med handdukar, man runkar bulle (seriöst, har ni nånsin hört talas om det i något annat sammanhang än efter hockeyträning?), man drar bögvitsar, man tvångsrakar varandras könshår och kissar på varandra i duschen.

Att de slår på varandra på isen, och inte förstår att det är fel är inte så konstigt.

:laugh:

... och ännu mer träffande är det eftersom jag för ett tag sen hörde om problemet med att ungjävlarna "pissbombar" varandra i duschen efter hockeyträningen. Begreppet pissbomba var obekant för mig innen dess, men tydligengår det ut på att nypa ihop förhuden, pinka och smyga upp till sitt offer och sedan släppa greppet...
Vad jag är glad att mina ungar inte spelar hockey!

rooz
2012-02-17, 13:39
Det beror på om du anser slagsmålen i hockey har ett egenvärde eller inte.

Om du faktiskt följer regelboken skaffar du en extra domare så att alla incidenter syns och bestraffas. Problemet löst.

Men jag förmodar att du vill ha slagsmål, inte sant? Var ärlig med det istället. För i själva verket är historien med centern & målisen bara en ursäkt för att få banka på någon.
Jag undrar hur många av er som pratar om regelboken som faktiskt läst den? Micke, trots 3 par ögon (Ibland 4) så missar domarna saker på isen, mänskliga misstag helt enkelt och det som likt SL en bedömningsfråga.

Jag tycker slagsmål i viss mån hör hemma. Men så finns det självklart fall där det gått för långt, det smyger jag inte med. Dock så undrar jag hur ni skulle känna om eran lagkompis bara stod och tuggade på tandskyddet och tittade på när du fick stryk?

Det känns bra när varken Poxe eller micke vet NÅGOT om hockey utan snabbläst Aftonbladet:)

mikaelj
2012-02-17, 13:40
Jag tycker slagsmål i viss mån hör hemma. Men så finns det självklart fall där det gått för långt, det smyger jag inte med.

OK, så där har vi problemet -- hockeykulturen är sådan att slagsmål tillhör sporten. Varför då mygla med det ("näää, man får inte slåss *blink blink*") och införa det som en officiell del av sporten?

Dock så undrar jag hur ni skulle känna om eran lagkompis bara stod och tuggade på tandskyddet och tittade på när du fick stryk?

Då tycker jag att vi återgår till dagisnivå!

+1 på filmjölk, för övrigt.

Poxeman
2012-02-17, 13:42
jag menar att säga att slagsmål bör/ska ingå i riktigt hockey är som att säga att filmningar ska/bör ingå i riktig fotboll. Båda är ett brott mot regelverket, båda bestraffas, därför bör/ska det inte ingå, men tyvärr gör vissa allt för att vinna

+1!

Poxeman
2012-02-17, 13:46
Jag undrar hur många av er som pratar om regelboken som faktiskt läst den? Micke, trots 3 par ögon (Ibland 4) så missar domarna saker på isen, mänskliga misstag helt enkelt och det som likt SL en bedömningsfråga.

Självklart har jag inte läst den.
Men kan du visa mig det stycke där det står att slagsmål (gärna att slå på någon som ligger ner) är en del av sporten?

Dock så undrar jag hur ni skulle känna om eran lagkompis bara stod och tuggade på tandskyddet och tittade på när du fick stryk?

Livet är ingen snoppmätartävling!
Det är enligt mig inte upp till spelarna att skipa rättvisa på isen genom någon "störst-går-först" kamratuppfostran.

Det känns bra när varken Poxe eller micke vet NÅGOT om hockey utan snabbläst Aftonbladet:)

Jaså?
Jag hade tyckt det var jobbigt om Aftonbladet beskrev "min sport" på ett sätt som kan få Micke och mig att dra förhastade slutsatser.
På samma sätt som jag tycker det är jävligt tråkigt att cykelsport bara nämns i samband med doping tycker jag att ni fans borde tycka att hälften av artiklarna i år handlat om bråk, huvudtacklingar och huliganism.

filmjölk
2012-02-17, 13:51
Boxning har mildare våld än MMA .

Jag håller inte med. Spec i de lättare boxningsviktklasserna där de pucklar på varandra i många ronder, det är upprepat våld mot skallen och orsakar långsiktigt mer skada på kroppen och knoppen än vad mma gör. Du kan ju tänka dig effekten på hjärnan av tex. 8 ronders slag mot skallen där du är underlägsen, men inte såpass underlägsen att du är chanslös (och domaren därför bryter), sånt händer inte i mma.

Visuellt är mma värre, det är ju mer åt slagsmål och inte en väldigt reglerad kamp, men "våldsmässigt" tycker jag att boxning, spec i lättare viktklasser är värre.

filmjölk
2012-02-17, 13:52
:laugh:

... och ännu mer träffande är det eftersom jag för ett tag sen hörde om problemet med att ungjävlarna "pissbombar" varandra i duschen efter hockeyträningen. Begreppet pissbomba var obekant för mig innen dess, men tydligengår det ut på att nypa ihop förhuden, pinka och smyga upp till sitt offer och sedan släppa greppet...
Vad jag är glad att mina ungar inte spelar hockey!


hahaha fyfan. Min son skall aldrig få börja i hockey...eller lagsport öht.

spoon
2012-02-17, 13:56
Hockey är idioti.

Redan i tidig ålder fostras hockeyspelare i sluten grupp med våld och tvång, som en sekt. Inte direkt sällan med sexuella övergrepp. Man snärtar varandra med handdukar, man runkar bulle (seriöst, har ni nånsin hört talas om det i något annat sammanhang än efter hockeyträning?), man drar bögvitsar, man tvångsrakar varandras könshår och kissar på varandra i duschen.

Att de slår på varandra på isen, och inte förstår att det är fel är inte så konstigt.

I den andra tråden var det viktigt med könsroller. Här har du dom. Ingen hen här ;)

spoon
2012-02-17, 14:01
OK, så där har vi problemet -- hockeykulturen är sådan att slagsmål tillhör sporten. Varför då mygla med det ("näää, man får inte slåss *blink blink*") och införa det som en officiell del av sporten?



Man får ju inte slåss. Det är därför han får matchstraff. Visst gick Svensson över gränsen men att han blir irriterad när Ölvestad slår han på käften kan man ju förstå.

Johanss0n
2012-02-17, 14:02
Det är mycket enkelt, slagsmålen behövs eftersom hockyspelare generellt är omogna idioter som inte klarar av att någon är mycket bättre än dem själva. Om inte risken finns att bli uppspöad av berra 2,05 och 120kg muskler så skulle div attacker på stjärnspelarna vara väldigt mkt vanligare, Hur många rekord tror du att Gretzky hade slagit om han inte hade haft Mcsorley och co som åkte och spöad upp alla som ens titade snett på honom? Inga, han hade förmodligen haft så många hjärnskakningar att han hade fått lägga av efter rookiesäsongen.

Lasse Kongo
2012-02-17, 14:04
Hockey är idioti.

Redan i tidig ålder fostras hockeyspelare i sluten grupp med våld och tvång, som en sekt. Inte direkt sällan med sexuella övergrepp. Man snärtar varandra med handdukar, man runkar bulle (seriöst, har ni nånsin hört talas om det i något annat sammanhang än efter hockeyträning?), man drar bögvitsar, man tvångsrakar varandras könshår och kissar på varandra i duschen.

Att de slår på varandra på isen, och inte förstår att det är fel är inte så konstigt.

Haha så sjukt egentligen.

Jag spelar visserligen hockey fortfarande, men på den tiden jag var teenagha så var det ett gäng i laget som sprichta i en killes sko, 4-5 st som alltså rincha för att sedan sprichta i den stackarns sko, fräääscht!

eternallord
2012-02-17, 14:11
4-5 st som alltså rincha för att sedan sprichta i den stackarns sko
Vadå för att vadå?!

Control_61
2012-02-17, 14:13
Har man själv spelat ishockey någon nivå över U14 så förstår värdet av slagsmål.

Att publiken gillar det är bara en bonus. För de flesta människor gillar ju trots allt inslag av våld, vilket kan förklara varför idrotter som MMA, amerikansk fotboll etc blir större och större.

Filmjölk: Är du ens en gnutta seriös med det du skriver? Det är ju en efterbliven generalisering. Jag hoppas att du (precis som vanligt) är oseriös och gottar dig i roliga formuleringar

_slipknot1_
2012-02-17, 14:15
Hockey är idioti.

Redan i tidig ålder fostras hockeyspelare i sluten grupp med våld och tvång, som en sekt. Inte direkt sällan med sexuella övergrepp. Man snärtar varandra med handdukar, man runkar bulle (seriöst, har ni nånsin hört talas om det i något annat sammanhang än efter hockeyträning?), man drar bögvitsar, man tvångsrakar varandras könshår och kissar på varandra i duschen.

Att de slår på varandra på isen, och inte förstår att det är fel är inte så konstigt.

Det låter som du är avundsjuk på att inte få vara med i hockeygemenskapen:cool:

Zizou
2012-02-17, 14:19
Detta kommer bli den nya blablabla tråden :)

Hur länge vi än diskuterar så kommer vi aldrig att komma fram till något som båda parterna tycker är okej.

Om man nu tycker att slagsmål inte är en del av sporten, då kan man ju inte tycka att en slashing, hooking, hög klubba, allt som är emot reglerna, är en del av sporten. Men det kommer ju alltid att förekomma, men det straffas ju även därefter.

Sen nu att få detta att låta som ett brutalt överfall är ju helt fel.

Poxeman
2012-02-17, 14:28
Om man nu tycker att slagsmål inte är en del av sporten, då kan man ju inte tycka att en slashing, hooking, hög klubba, allt som är emot reglerna, är en del av sporten. Men det kommer ju alltid att förekomma, men det straffas ju även därefter.

Jag förstår faktiskt inte det här sättet att resonera.
VARFÖR kommer det alltid vara en del av sporten? *gah!*

Vore det inte bättre om alla faktiskt ansträngde sig för att spela enligt reglerna?
Om man blir utvisad har man ju gjort något fel. Straffet man får skall (enligt mig) vara avskräckande så att förseelsen INTE upprepas. Annars är det ju helt meningslöst!

Zizou
2012-02-17, 14:33
Jag förstår faktiskt inte det här sättet att resonera.
VARFÖR kommer det alltid vara en del av sporten? *gah!*

Vore det inte bättre om alla faktiskt ansträngde sig för att spela enligt reglerna?
Om man blir utvisad har man ju gjort något fel. Straffet man får skall (enligt mig) vara avskräckande så att förseelsen INTE upprepas. Annars är det ju helt meningslöst!

Jag anser att det är lika stor del av sporten som t.ex en hooking, slashing, cross-checking osv.
Det står i regelboken att om man gör något av dessa så ska man bestraffas, vilket man blir med utvisning.
Samma gäller med slagsmål, om en eller flera spelare börjar slåss så ska dom bestraffas med utvisning/matchstraff.

Kan du svara mig om du tycker att dom sorternas överträdelse av reglerna är en del av sporten, enligt dig? Eller ska man börja ge flera matchers avstängning för att få bort dessa? (Nu syftar jag på slashing, hooking, cross-checking osv)

Detta är ju lite det jag menar. Vi kommer aldrig att komma överens ;) Vi har alla olika syner på vad vi tycker sporten ska få innehålla, hur hårt man ska få spela osv. Men jag kan nog garantera att 95% av alla hockeyspelare inte tycker det är så mycket att bry sig om ifall en/flera spelare slåss ibland. Dom får ju trots allt betala för det.

mikaelj
2012-02-17, 14:37
Eller ska man börja ge flera matchers avstängning för att få bort dessa? (Nu syftar jag på slashing, hooking, cross-checking osv)

Bra idé. Faller ishockeyn på slashing/hooking/cross-checkingens vara eller icke vara?

Poxeman
2012-02-17, 14:39
Jag anser att det är lika stor del av sporten som t.ex en hooking, slashing, cross-checking osv.
Det står i regelboken att om man gör något av dessa så ska man bestraffas, vilket man blir med utvisning.
Samma gäller med slagsmål, om en eller flera spelare börjar slåss så ska dom bestraffas med utvisning/matchstraff.

Kan du svara mig om du tycker att dom sorternas överträdelse av reglerna är en del av sporten, enligt dig? Eller ska man börja ge flera matchers avstängning för att få bort dessa? (Nu syftar jag på slashing, hooking, cross-checking osv)

Detta är ju lite det jag menar. Vi kommer aldrig att komma överens ;) Vi har alla olika syner på vad vi tycker sporten ska få innehålla, hur hårt man ska få spela osv. Men jag kan nog garantera att 95% av alla hockeyspelare inte tycker det är så mycket att bry sig om ifall en/flera spelare slåss ibland.

Ja. Jag tycker att man ska ta bort sånt beteende från sporten. På samma sätt som jag tycker att filmning i fotboll och doping i cykel är förkastligt.
Vill man slåss kan man hålla på med andra sporter.

Agree to disagree! :thumbup:

Zizou
2012-02-17, 14:41
Ja. Jag tycker att man ska ta bort sånt beteende från sporten. På samma sätt som jag tycker att filmning i fotboll och doping i cykel är förkastligt.
Vill man slåss kan man hålla på med andra sporter.

Agree to disagree! :thumbup:

Filmning håller jag med om! :D Och då spelar jag fotboll själv. Men jag vet ju att det alltid kommer förekomma, och det får man acceptera om man vill fortsätta njuta av sporten :)

:thumbup:

Jokester
2012-02-17, 14:49
Ja. Jag tycker att man ska ta bort sånt beteende från sporten. På samma sätt som jag tycker att filmning i fotboll och doping i cykel är förkastligt.
Vill man slåss kan man hålla på med andra sporter.

Agree to disagree! :thumbup:

Tur att din åsikt inte spelar någon roll då. Hockey är en fysisk sport och de som inte klarar av att se sådant bör titta på innebandy eller curling istället.

Jag och resten av alla DIF supportrar på plats igår höll för övrigt på att explodera när Jimmie ligger och försöker skydda sig mot slag medan gnagaren pucklar på honom och sedan även åker ut själv. Totalt jävla katastrofalt av Thomas Andersson och de andra domarna.

Poxeman
2012-02-17, 14:52
Tur att din åsikt inte spelar någon roll då. Hockey är en fysisk sport och de som inte klarar av att se sådant bör titta på innebandy eller curling istället.

Ja. Det är synd att det är så.


Tur att din åsikt inte spelar någon roll då. Hockey är en sport för lirare och de som gillar våld och råskinn bör titta på MMA eller Boxning istället.

Hade varit bättre anser jag.

Mago
2012-02-17, 15:02
Slagsmål är en del av spelet. [...]

Det förvånar mig att du går ifrån dina principer om blind eftersträvan efter att följa de regler och lagar som satts upp.

Windstalker
2012-02-17, 15:07
Vissa gillar det, vissa inte. Nu finns det i sporten, så dom som nu tycker så väldigt illa om det kan ju gå över till att titta på typ innebandy eller dam-hockey, som redan har föreslagits i tråden. Jag ser inte problemet?

Tricklew
2012-02-17, 15:17
Haha så sjukt egentligen.

Jag spelar visserligen hockey fortfarande, men på den tiden jag var teenagha så var det ett gäng i laget som sprichta i en killes sko, 4-5 st som alltså rincha för att sedan sprichta i den stackarns sko, fräääscht!

Kan någon översätta detta från hockey, till svenska?


Förövrigt så vill jag lägga en +1 på Filmjölk, finns få människor så dumma som hockeyspelare, här försöker den genomsnittliga hockeyspelaren dricka.

http://i.imgur.com/onPEi.gif

Zizou
2012-02-17, 15:32
Kan någon översätta detta från hockey, till svenska?


Förövrigt så vill jag lägga en +1 på Filmjölk, finns få människor så dumma som hockeyspelare, här försöker den genomsnittliga hockeyspelaren dricka.

[IMG]http://i.imgur.com/onPEi.gif[./IMG]

Jag skulle dock gärna vara dum och spela i NHL och tjäna ett par miljoner per säsong :)

Grazzafukkinrazzi
2012-02-17, 15:41
Jag skulle dock gärna vara dum och spela i NHL och tjäna ett par miljoner per säsong :)

Fast ännu hellre vara arbetslös, sitta och skriva massa nonsens på kolozzeum och försöka vara väldigt smart och bildad inför alla andra som skriver här.

Control_61
2012-02-17, 15:44
Kan någon översätta detta från hockey, till svenska?


Förövrigt så vill jag lägga en +1 på Filmjölk, finns få människor så dumma som hockeyspelare, här försöker den genomsnittliga hockeyspelaren dricka.

http://i.imgur.com/onPEi.gif


HUR KAN DU TRO ATT DET ÄR DEN GENOMSNITTLIGA HOCKEYSPELAREN?! Jag vet flera som har bra betyg osv.

shadowfire
2012-02-17, 15:50
Problemet är väl också att det inte finns något straff som är avskräckande nog inom elitsporter. I värsta fall får en spelare avstängning några matcher + böter som även om det låter mycket med 800 papp - inte motsvarar mer än typ en veckolön. Who cares liksom.

Ett straff blir ju inte ett straff om det inte gör ont, på riktigt, annars blir det mer en reprimand bara. Avstängning en avgörande kvalmatch eller annat kan dock göra ont för laget om det är en nyckelspelare, men är också snabbt bortglömt.

Sedan är väl hockey inte den enda sporten där det smälls på lite. Det tog många år innan jag blev kvitt ärren på högerlåret efter att ha fått quadriceps uppsliten av skruvdobb då jag inte ens var bollförare... och personer som Vinnie Jones har ju blivit legender inom sin sport pga att de spelat fult.

Hockey i all ära, men att få en 80kgs fotbollsspelare med full tyngd borra in skruvdobben i vadmuskeln och pressa sönder skenbenet är säkert sådär skönt.

7UcXDgkJ6M4

Tricklew
2012-02-17, 16:00
HUR KAN DU TRO ATT DET ÄR DEN GENOMSNITTLIGA HOCKEYSPELAREN?! Jag vet flera som har bra betyg osv.

Har träffat en del hockeyspelare, och läst argumentationen i denna tråd, efter 5+ inlägg där det mer eller mindre stod "Ugga bugga klubba! Ps: Hata mma!" så drog jag mina slutsatser. Jag lider med MrBoris och andra som faktiskt försöker njuta av hockey, och inte är intresserade av skitdålig amatörboxning.

Control_61
2012-02-17, 16:07
Har träffat en del hockeyspelare, och läst argumentationen i denna tråd, efter 5+ inlägg där det mer eller mindre stod "Ugga bugga klubba! Ps: Hata mma!" så drog jag mina slutsatser. Jag lider med MrBoris och andra som faktiskt försöker njuta av hockey, och inte är intresserade av skitdålig amatörboxning.

Mitt inlägg där uppe var lite ironiskt vilket jag hoppas du förstod.
Grejen är att det sjukt sällan är slagsmål i svensk ishockey. När det väl sker, så börjar folk whina om att "de vill njuta av hockey, inte boxning".
Standardslagsmålet i svensk hockey är en naturlig konsekvens av att känslorna rinner över i en idrott där det är mycket fysisk kontakt.
Det förstår man om man själv hållt på med idrotten. Accepterar man inte det så kan man väl kolla på tjejhockey eller nåt annat. Den sista meningen är en klysha, visst, men se det fetmarkerade för förklaring.

Morty
2012-02-17, 16:08
Ja. Jag tycker att man ska ta bort sånt beteende från sporten. På samma sätt som jag tycker att filmning i fotboll och doping i cykel är förkastligt.
Vill man slåss kan man hålla på med andra sporter.


Word. Vill man hålla på med massa fusk etc så får man väl hitta på en egen liga där sådant är tillåtet, och sen göra det i den ligan.

Control_61
2012-02-17, 16:09
Word. Vill man hålla på med massa fusk etc så får man väl hitta på en egen liga där sådant är tillåtet, och sen göra det i den ligan.

Standardslagsmålet i svensk hockey är en naturlig konsekvens av att känslorna rinner över i en idrott där det är mycket fysisk kontakt.

Hur kan du jämföra det med doping i cykling och filmning i fotboll?

filmjölk
2012-02-17, 16:14
Om jag får generalisera grovt om hockey under uppväxten i en svensk småstad eller medelklasstadsdel i storstan, så tror jag att hockey är så väldans mycket mer än bara en idrott och en fritidssysselsättning. Hockey är en identitet.

Andra lagidrotter har vissa element av det här, men inte så mycket som Hockey. "Hockeykulturen" präglar allt för de som tillhör den. Hockeykulturen är väldigt mycket mer än bara att lira Hockey, den är (alla bizarra exempel tidigare, kolla Lasse Kongos post) lössnus, fylla, dålig kvinnosyn, pennalism, sexmobbing, småtjejer som groupies.

Visst allt det där kan tillskrivas någon annan ungdomsgruppering, men det är draget till absurdum i en "Hockeymiljö". Tänk dig en Svensk småstad eller en medelklassförort, och tänk dig 16-åriga grabbar som spelar Hockey, hur är dessa grabbar i grupp? Som vem som helst? Nädå, de är essensen av Hockey.

stridis
2012-02-17, 16:16
Finns folk som drar in MMA etc i diskussionen. Jag vill nog säga att jag hellre kollar på MMA för våldets skull än äckliga huvudtacklingar på lirare som inte ser dem komma. Det är fulvåld helt enkelt, hockey är nog bland de idrotter med allvarligast fulvåld och jag ser inte charmen i det även om jag kan kolla på The Zone fc och önska att Besam skall spöa på motståndaren så att blodet rinner.

shadowfire
2012-02-17, 16:17
Om jag får generalisera grovt om hockey under uppväxten i en svensk småstad eller medelklasstadsdel i storstan, så tror jag att hockey är så väldans mycket mer än bara en idrott och en fritidssysselsättning. Hockey är en identitet.

Andra lagidrotter har vissa element av det här, men inte så mycket som Hockey. "Hockeykulturen" präglar allt för de som tillhör den. Hockeykulturen är väldigt mycket mer än bara att lira Hockey, den är (alla bizarra exempel tidigare, kolla Lasse Kongos post) lössnus, fylla, dålig kvinnosyn, pennalism, sexmobbing, småtjejer som groupies.

Visst allt det där kan tillskrivas någon annan ungdomsgruppering, men det är draget till absurdum i en "Hockeymiljö". Tänk dig en Svensk småstad eller en medelklassförort, och tänk dig 16-åriga grabbar som spelar Hockey, hur är dessa grabbar i grupp? Som vem som helst? Nädå, de är essensen av Hockey.

Jag håller med dig i mångt och mycket, men är det så i enbart hockey?
Ligger verkligen fotbollen så långt efter?

Jokester
2012-02-17, 16:18
Kan någon översätta detta från hockey, till svenska?


Förövrigt så vill jag lägga en +1 på Filmjölk, finns få människor så dumma som hockeyspelare, här försöker den genomsnittliga hockeyspelaren dricka.



Här försöker Mario Balotelli ta på sig en helt vanlig väst:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/03/31/article-1371951-0B6C346400000578-983_306x423.jpg

filmjölk
2012-02-17, 16:25
Jag håller med dig i mångt och mycket, men är det så i enbart hockey?
Ligger verkligen fotbollen så långt efter?

Jag tror fotbollen ligger efter. Visst har den drag av Hockeymentaliteten, men jag tror inte fotbollen formar en identitet så som Hockeyn gör, eller har samma anda av "kamratuppfostran". Nu är det längesen jag var ung, men jag vill minnas att de som spelade fotboll var emellanåt ganska vettiga, de var aldrig de som spelade hockey:D. Och i de fallen där de var samma personer som spelade båda sporter var Hockeykillarna de som kunde börja slåss på fotbollsplan eller gråta vid förlust.

Control_61
2012-02-17, 16:30
Jag tror fotbollen ligger efter. Visst har den drag av Hockeymentaliteten, men jag tror inte fotbollen formar en identitet så som Hockeyn gör, eller har samma anda av "kamratuppfostran". Nu är det längesen jag var ung, men jag vill minnas att de som spelade fotboll var emellanåt ganska vettiga, de var aldrig de som spelade hockey:D. Och i de fallen där de var samma personer som spelade båda sporter var Hockeykillarna de som kunde börja slåss på fotbollsplan eller gråta vid förlust.

Du verkar ändå vara medveten om att dina åsikter är formade av din uppväxt. Kom ihåg det!


Visst är det en hård utslagning i hockeyn och jag har många sjuka upplevelser. Men tryck ihop 20-30 idrottsintresserade och fysiskt agerande killar i en och samma gemenskap, lycka till med att skapa en gullig gruppdynamik.

Jag tycker du lyckas vända allting till otroligt negativt som har med hockeymentaliteten att göra. Mina upplevelser är inte alls desamma.

Tricklew
2012-02-17, 16:34
Här försöker Mario Balotelli ta på sig en helt vanlig väst:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/03/31/article-1371951-0B6C346400000578-983_306x423.jpg

Ja, det är också en favorit, underbart att han misslyckas så hårt att tränaren(?) får hjälpa han, upprepade gånger.

filmjölk
2012-02-17, 16:49
Du verkar ändå vara medveten om att dina åsikter är formade av din uppväxt. Kom ihåg det!


Visst är det en hård utslagning i hockeyn och jag har många sjuka upplevelser. Men tryck ihop 20-30 idrottsintresserade och fysiskt agerande killar i en och samma gemenskap, lycka till med att skapa en gullig gruppdynamik.

Jag tycker du lyckas vända allting till otroligt negativt som har med hockeymentaliteten att göra. Mina upplevelser är inte alls desamma.

Absolut. Men vad är det som skapar Hockeyns skeva gruppdynamik då? Jag tror inte killarna urinerade på varandra efter fotbollsträningen (i vart fall inte lika ofta), vi gjorde det definitivt inte efter Judoträningen.

130kg finsk sisu
2012-02-17, 16:51
När var tacklingarna mindre våldsamma och man undvek huvudet?

Hahhaahahha, hockeyguden Trance är tillbaka. Alltid ett sant nöje att få höra dina åsikter.

Tacklingarna har blivit fler och våldsammare pga farten och framförallt att man numera är bättre skridskoåkare.
Schystheten i tacklingarna har blivit bättre egentligen, men problemet för mig är att man inte behöver stå upp för fula saker man gör. Bettman och hans gäng har totalt dödat en stor del av det som NHL en gång var "läs 1997 och bakåt" dvs känslor och åter känslor.

130kg finsk sisu
2012-02-17, 16:54
Det förvånar mig att du går ifrån dina principer om blind eftersträvan efter att följa de regler och lagar som satts upp.

Nu är det ju i princip tillåtet i den hockey jag följer. Dvs NHL och AHL.

Jag är inte heller säker på att man borde "tillåta" fighterna i europa eftersom det blir oftast till misshandel och inte slagsmål. Detta pga den brist på kultur inom detta område.

Och att jag skulle följa lagar så jävla blint vet du ingenting om. Däreemot förespråkar jag att man skall hålla käften och ta straffet om man gör fel.

Control_61
2012-02-17, 16:59
Absolut. Men vad är det som skapar Hockeyns skeva gruppdynamik då? Jag tror inte killarna urinerade på varandra efter fotbollsträningen (i vart fall inte lika ofta), vi gjorde det definitivt inte efter Judoträningen.



Som jag sa:
"Men tryck ihop 20-30 idrottsintresserade och fysiskt agerande killar i en och samma gemenskap, lycka till med att skapa en gullig gruppdynamik."

Sen är det mer alfahanne kultur i hockey än många andra idrotter.

Control_61
2012-02-17, 17:02
Nu är det ju i princip tillåtet i den hockey jag följer. Dvs NHL och AHL.

Jag är inte heller säker på att man borde "tillåta" fighterna i europa eftersom det blir oftast till misshandel och inte slagsmål. Detta pga den brist på kultur inom detta område.

Och att jag skulle följa lagar så jävla blint vet du ingenting om. Däreemot förespråkar jag att man skall hålla käften och ta straffet om man gör fel.


Jag tycker det finns bra och dåliga sidor med både europeisk och amerikansk hockey.

Det som är bra med Europa är det som är dåligt med Nordamerika. När det väl blir fight så handlar det om äkta känslor.
Ofta i Nordamerika handlar det om nåt spel för galleriet. Klart, ger sig någon på din stjärnspelare så är det en sak. Men ibland blir det bara löjligt.

Trance
2012-02-17, 17:07
Hahhaahahha, hockeyguden Trance är tillbaka. Alltid ett sant nöje att få höra dina åsikter.

Tacklingarna har blivit fler och våldsammare pga farten och framförallt att man numera är bättre skridskoåkare.
Schystheten i tacklingarna har blivit bättre egentligen, men problemet för mig är att man inte behöver stå upp för fula saker man gör. Bettman och hans gäng har totalt dödat en stor del av det som NHL en gång var "läs 1997 och bakåt" dvs känslor och åter känslor.

Det finns annars en väldigt stor tråd i hfboards just nu där folk beklagar sig att numera skall folk försöka slåss även efter schyssta tacklingar och inte ge igen med hårda tacklingar som förr. De pekar t.ex. på att folk hela tiden vill slåss med Kronwall när han har sänkt någon.

Nostalgi är svårt....

lagerrensning
2012-02-17, 17:18
Man märker ju vilka som har spelat hockey i denna tråden och vilka som förmodligen blev valda sist på gympan...

Filmjölk har du ens varit i ett hockeyomklädningsrum?

Sen förstår jag inte det här ni gråter över, straffet för en fight är 5 minuters utvisning, slashar du får du 2 min. Och alla dessa slashingar och bentacklingar m.m. är 10 ggr värre än och få en halvkass box i huvudet kan jag lova. Men det är nog svårt att förstå för poxeman verkar det som, som jag inbillar mig tror att slagsmål på banan är det värsta som kan hända. Startar du en ny tråd nästa gång någon slashar en annan spelare fult?

Sen jag ser i snitt 2-3 matcher per vecka från svensk hockey. På 100 matcher ser man kanske 2 rejäla slagsmål, så jag vet inte vad ni får att det "ingår" i Sverige. Fighting finns med i regelboken och ger matchstraff precis som tripping straffas med 2 minuter.

Nej håll er till er MMA eller vad ni glor på för hockey förstår ni er inte på.

Kischen
2012-02-17, 17:22
visst mått av våld kan väl vara befogat tycker jag så länge det faller inom sportens ramar, är det tillåtet att puckla varandra blodiga i mma (vilket iofs är fullkomligt idiotiskt) har jag svårt att se att det skulle vara värre att det bankar på varandra i en hockeyrink. Dock tycker jag inte det är okay att fortsätta slå när någon är nere som var fallet i klippet, det faller utanför vad jag anser kan tillhöra sporten utan handlar snarare inom misshandel.

+1

130kg finsk sisu
2012-02-17, 17:59
Det finns annars en väldigt stor tråd i hfboards just nu där folk beklagar sig att numera skall folk försöka slåss även efter schyssta tacklingar och inte ge igen med hårda tacklingar som förr. De pekar t.ex. på att folk hela tiden vill slåss med Kronwall när han har sänkt någon.

Nostalgi är svårt....

Nu är ju av den åsikten att man bör slåss även efter schysta tacklingar. Inte i regel, men att blir stjärnan tacklad hårt så är det nog på sin plats att visa att man står upp för laget.

Angående Kronwall så måste jag säga att Kronwall och Franzen är något av mina idealspelare. Dock saknas det viljan och kunskapen att fightas. Skulle de vilja/kunna det skulle de vara episka spelare.
Kronwall är även en av de få som kunnat anamma de nya huvudtacklingsreglerna genom att numera tackla med arslet före och därmed nästan omöjliggöra huvudträff.

Vad anser du annars om de nya huvudtacklingsreglerna?
Min åsikt är att de är väl nödvändiga i.o.m att spelarna är så snabba numera, dock har man tagit bort en trevlig ingrediens då man inte får tackla från blind side. Men som sagt, det är nödvändigt av säkerhetsskäl.

filmjölk
2012-02-17, 18:09
Filmjölk har du ens varit i ett hockeyomklädningsrum?


.

Nej, jag saknar helt intresse för onani i grupp, och gillar inte lagsporter.

stridis
2012-02-17, 18:37
Man märker ju vilka som har spelat hockey i denna tråden och vilka som förmodligen blev valda sist på gympan...


Haha, och vad tror du angående mig då?


Visst är det en hård utslagning i hockeyn och jag har många sjuka upplevelser. Men tryck ihop 20-30 idrottsintresserade och fysiskt agerande killar i en och samma gemenskap, lycka till med att skapa en gullig gruppdynamik.


I Muay Thai så fungerar det oftast tämligen bra. Det är något visst att ge och ta stryk på reguljär basis, samt att det inte är en lagsport, du får vara hur sugig eller bra som helst, ingen blir sur på dig för det, det är du själv som får stryk på matcherna då. Lagsporter degenerar till hackkycklingtjafs som är vedervärdigt.

Control_61
2012-02-17, 18:42
Man kanske borde börja med muay thai istället så man slipper alla elakingar ;(

stridis
2012-02-17, 18:47
Man kanske borde börja med muay thai istället så man slipper alla elakingar ;(

Ja de slutar efter något halvår, så det kan hända att du får behöva stå ut såpass...

lagerrensning
2012-02-17, 19:28
Nej, jag saknar helt intresse för onani i grupp, och gillar inte lagsporter.

Misstänkte också att du aldrig varit i ett hockeyomklädningsrum.

Sen angående onani i grupp, dina våta drömmar kan du hålla för dig själv i fortsättningen.

Mvh dinfru

lagerrensning
2012-02-17, 19:29
[QUOTE=stridis;5606174]Haha, och vad tror du angående mig då?

QUOTE]

Ja du har väll säkert spelat hockey bara för det :D
Men du förstår nog vad jag menar...

Barbastark
2012-02-17, 19:59
100% utvecklingsstört att slåss i hockey!

Förstår inte alls hur man kan tycka det är ok att ha slagsmål som en "grej" i hockeyn.

Skulle slagsmål skett i vilken annan icke kampsport som helst så skulle det antagligen blivit en rättslig process direkt.

rooz
2012-02-17, 20:02
100% utvecklingsstört att slåss i hockey!

Förstår inte alls hur man kan tycka det är ok att ha slagsmål som en "grej" i hockeyn.

Skulle slagsmål skett i vilken annan icke kampsport som helst så skulle det antagligen blivit en rättslig process direkt.

Nascar, Fotboll, amerikansk fotboll mfl. Slåss dom ibland, inga rättsfall där.

Och vissa saker som hänt på isen har blivit anmälda som misshandel, Bertuzzi's överfall på Steve Moore tex.

Känns bra att folk har koll:)

stridis
2012-02-17, 20:09
Ja du har väll säkert spelat hockey bara för det :D
Men du förstår nog vad jag menar...

Nej, varför tror du att jag skulle ha spelat det skäpspelet?

http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/189769/189769,1295806797,1/stock-photo-green-fat-troll-with-smiley-white-avatar-69586159.jpg

Kebab-Arne
2012-02-17, 20:09
Buhuu. Cry me a river på folk här inne.

Egentligen inte lönt att orka argumentera med folk som baserar sina åsikter på fördomar.

Men rooz och finsk_sisu har varit inne på det mesta. Men sen när blev matchstraff synonymt med att något inte är straffbart? Att sen Ölvestad fick en tvåa vet jag inte riktigt. Tyckte bara han försvara sig. Nu blev det därför bara 3 min PP för DIF. "Normalt" borde det blivit 5 min PP och det är ett hårt straff för laget.

Nej det är inte tillåtet att slåss. Lika lite som att haka, knätacklas eller slashas.

filmjölk
2012-02-17, 22:10
Misstänkte också att du aldrig varit i ett hockeyomklädningsrum.

Sen angående onani i grupp, dina våta drömmar kan du hålla för dig själv i fortsättningen.

Mvh dinfru

För oss icke hockeyspelande stannar det just vid drömmar eller snarare då mardrömmar. För dig är grupponani och kisslekar i omklädningsrummet en livsstil.

Herr Oberst
2012-02-17, 23:55
Såg en kille som bänkpressade på gymmet idag. Under ena setet han körde så lyfte han på röven under de två sista reppen.
Ingår verkligen rövlyft i bänkpress? Är det verkligen en del av sporten?
Kände att jag skulle straffat honom egentligen, men visste inte vad som vore lämpligt, kanske borde jag bannat honom från gymmet i 3-4 dagar.

Ska det verkligen få vara så att man lyfter på röven när man pressar? Va? Va!? VA!! VA!?

Nu ska jag nog gå till familjelivs forum och blanda mig i en diskussion om knyppling. Som syssla intresserar det mig inte ett dugg, men jag ska ändå dit och gnälla på sättet dom knypplar på

mikaelj
2012-02-18, 00:29
Standardslagsmålet i svensk hockey är en naturlig konsekvens av att känslorna rinner över i en idrott där det är mycket fysisk kontakt.

Varför blir det inte så i kampsporter, då? Där det ju är (per definition) mycket fysisk kontakt.

Taskig självkontroll hos de där 20-30 stycken håkkipojkarna?

spoon
2012-02-18, 00:31
Varför blir det inte så i kampsporter, då?

Taskig självkontroll?

Nej det har väl aldrig hänt att någon har fightats för agressivt och åkt på stryk pga av det. Eller att Mike Tyson bet av örat på sin motståndare.

mikaelj
2012-02-18, 00:35
Nej det har väl aldrig hänt att någon har fightats för agressivt och åkt på stryk pga av det. Eller att Mike Tyson bet av örat på sin motståndare.

Jag gjorde en jämförelse:

<hockeyförespråkare> eftersom hockey är fysiskt kommer man att slåss okontrollerat
<jag> kampsporter är fysiska, går ut på att slåss, men betyder inte per automatik att det görs okontrollerat.

Det jag vänder mig är den påstådda kausaliteten. Måste man verkligen bli skogstokig för att man utför något fysiskt? Känns väldigt främmande för mig.

DarcyGrahn
2012-02-18, 00:39
Jag gjorde en jämförelse:

<hockeyförespråkare> eftersom hockey är fysiskt kommer man att slåss okontrollerat
<jag> kampsporter är fysiska, går ut på att slåss, men betyder inte per automatik att det görs okontrollerat.

Det jag vänder mig är den påstådda kausaliteten. Måste man verkligen bli skogstokig för att man utför något fysiskt? Känns väldigt främmande för mig.

Alltså vad dillar du om? Jag tycker att det händer lika ofta i kampsport som hockey att man låter känslorna styra ibland. Han berätta varför slagsmål inträffar och inte att dom alltid inträffar jämt pga att man alltid låter känsloena svalla över. Vet du ens vad hockey är för något?

Herr Oberst
2012-02-18, 00:41
eftersom hockey är fysiskt kommer man att slåss okontrollerat

Det är sällan okontrollerat. Sällan beror det också på skogstokighet.

spoon
2012-02-18, 00:43
Äsch jag bara svamlar ikväll. Herr Oberst har rätt, lyssna på han.

lagerrensning
2012-02-18, 00:44
För oss icke hockeyspelande stannar det just vid drömmar eller snarare då mardrömmar. För dig är grupponani och kisslekar i omklädningsrummet en livsstil.

Namen snälla... Bättre kan du. Verkar som du är lite smått osäker på din egna sexuella läggning eftersom det verkar vara viktigt för dig att framföra dina åsikter kring diverse omklädningsrumslekar som endast du kör på repeat. Seså, ta nu dildon som du förmodligen sitter på ut ur röven och gå och lägg dig, så kan du skriva lite roliga texter imorgon i stereotyp tråden och känna dig mäktig när dina fans hyllar dig. Godnatt.

Mvh jagbestammer

filmjölk
2012-02-18, 07:27
Namen snälla... Bättre kan du. Verkar som du är lite smått osäker på din egna sexuella läggning eftersom det verkar vara viktigt för dig att framföra dina åsikter kring diverse omklädningsrumslekar som endast du kör på repeat. Seså, ta nu dildon som du förmodligen sitter på ut ur röven och gå och lägg dig, så kan du skriva lite roliga texter imorgon i stereotyp tråden och känna dig mäktig när dina fans hyllar dig. Godnatt.

Mvh jagbestammer


Godmorgon. Kissbombat någon än eller är det för tidigt?

Tricklew
2012-02-18, 08:21
Alltså vad dillar du om? Jag tycker att det händer lika ofta i kampsport som hockey att man låter känslorna styra ibland. Han berätta varför slagsmål inträffar och inte att dom alltid inträffar jämt pga att man alltid låter känsloena svalla över. Vet du ens vad hockey är för något?

Mikaelj gör en väldigt vettig liknelse, i mer eller mindre varje hockeyfight så slänger de runt domarna och ignorerar deras försök att stoppa. Detta står i direkt kontrast med mma, där en fighter straffas (på riktigt, inte 2 minuter avstägning), om han försöker komma undan med sådant regelbundet.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Control_61
2012-02-18, 08:26
Jag gjorde en jämförelse:

<hockeyförespråkare> eftersom hockey är fysiskt kommer man att slåss okontrollerat
<jag> kampsporter är fysiska, går ut på att slåss, men betyder inte per automatik att det görs okontrollerat.

Det jag vänder mig är den påstådda kausaliteten. Måste man verkligen bli skogstokig för att man utför något fysiskt? Känns väldigt främmande för mig.

Jag tror du missförstått "kausaliteten"™. Vem har sagt något om att bli skogstokig?
Hela grejen är att folk inte ser skillnaden mellan en kampsport och ishockey. Det är jättesvårt att diskutera detta med någon utifrån som antagligen inte sett en hockeymatch, utan tror man kan jämföra det med att rulla runt i morgonrock.

Man kan väl inte tvinga alla att prova på hockey för att vara värdiga att diskutera. Men det blir också löjligt när folk ska diskutera slagsmålens vara och icke-vara när de inte har en aning om hur det egentligen fungerar i praktiken.
Det fyller en funktion. Det sker väldigt sällan.

Control_61
2012-02-18, 08:28
Mikaelj gör en väldigt vettig liknelse, i mer eller mindre varje hockeyfight så slänger de runt domarna och ignorerar deras försök att stoppa. Detta står i direkt kontrast med mma, där en fighter straffas (på riktigt, inte 2 minuter avstägning), om han försöker komma undan med sådant regelbundet.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Suck.

130kg finsk sisu
2012-02-18, 10:37
Är det någon som sett en hockeyfight här egentligen??? Gå in på min favvosida www.hockeyfights.com surfa runt och njut av en ädel konst.

lagerrensning
2012-02-18, 11:03
Godmorgon. Kissbombat någon än eller är det för tidigt?

Saggebomb i din frus mun, annars inget!

lagerrensning
2012-02-18, 11:05
Är det någon som sett en hockeyfight här egentligen??? Gå in på min favvosida www.hockeyfights.com surfa runt och njut av en ädel konst.

+1, ädel konst är precis vad det är.

stridis
2012-02-18, 11:14
Är det någon som sett en hockeyfight här egentligen??? Gå in på min favvosida www.hockeyfights.com surfa runt och njut av en ädel konst.

Får ju titta bort, så pinsamt är det.

lagerrensning
2012-02-18, 11:17
Får ju titta bort, så pinsamt är det.

Jösses, njut av bristen på teknik iallafall i svenska slagsmål, och uppskatta viljan att stå upp för laget och lagkamraterna. Hater.

filmjölk
2012-02-18, 11:32
Saggebomb i din frus mun, annars inget!

Intressant. Själv har jag vart nere på isen med de andra göbbarna, pillat upp en dåligt bakad lössnus och kört lite slagskott. I omklädningsrummet diskuterade vi brudar, hur bra Jimmie Åkesson är och onanerade i bastun.

lagerrensning
2012-02-18, 11:40
Intressant. Själv har jag vart nere på isen med de andra göbbarna, pillat upp en dåligt bakad lössnus och kört lite slagskott. I omklädningsrummet diskuterade vi brudar, hur bra Jimmie Åkesson är och onanerade i bastun.

Frågan är ju dock om du svalde eller spottade, med tanke på att du hade bastu också i omklädningsrummet misstänker jag att du haft en väldigt framgångsrik karriär, sådana lyxigheter är sällan skådat.

Jorgen
2012-02-18, 11:45
Orkar inte rensa bort allt skit.

Så ni kan tacka filmjölk och lagerrensning för låsningen av denna tråden.
Båda är varnade.