handdator

Visa fullständig version : Kort pass med egen kroppsvikt ?


båtskallen
2012-02-17, 08:53
Är i fullfart med deffen och allt är frid och fröjd :)

Tränar nu 4dagar i veckan, funderade på att lägga in ett kort egen kroppsvikt pass på mina lördagsmornar då jag är ledig.

exempelvis som jag hade tänkt köra: 100 Armhävningar, 100situps, 50djupa knäböj, 50 burpees.

Är det något som kan vara ok att köra eller slösar jag bara energi på skiten ?
Ifall jag gör det, kan det vara värt att slänga in BCAA upp till fasta brytandet ?

Zizou
2012-02-17, 09:17
Personligen tror jag bara att det är onödigt och kommer slita på dina muskler till nästa gympass. Bättre att kunna prestera 100% på gymmet under en deff.

Spartansk
2012-02-17, 09:23
Det ger nog bättre resultat att lägga till de där övningarna sist i passet på dina bröst-, mage- respektive bendagar (både knäböjen och burpeena på bendagen).

vicarious
2012-02-17, 09:41
Känns meningslöst ur muskelbyggarsyfte. Men kanske en skön start på dagen med lite morgongymnastik.

båtskallen
2012-02-17, 10:52
Känns meningslöst ur muskelbyggarsyfte. Men kanske en skön start på dagen med lite morgongymnastik.

Ah precis var väl lite det jag var inne på, ger möjligtvis en liten start på förbränningen ? :)

Men det är onödigt att ta BCAA upp till fasta brytandet bara för det lilla passet på fastande?

JakeShaft
2012-02-18, 04:37
Vill man ha morgongymnastik och komma igång på morgonen tycker jag att man bör lyssna på Bertil Uggla.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1602&artikel=815454&play=1800430&playtype=Ljudklipp

vicarious
2012-02-18, 11:33
Ah precis var väl lite det jag var inne på, ger möjligtvis en liten start på förbränningen ? :)

Men det är onödigt att ta BCAA upp till fasta brytandet bara för det lilla passet på fastande?

Det behövs ingen start på förbränningen. Den är alltid igång. Lite morgongymnastik förbrukar mer energi än att sitta still men det handlar troligtvis endast om ett fåtal kalorier.