handdator

Visa fullständig version : Men för i helvete! - angående ödesdigra misstag inom träningens värld


Spökplumpen
2012-02-16, 00:14
Förlåt för den informationsbristande rubriken. Här kommer förklaringen:

Reaktionen man får när man klunkat i sig (förmodligen lite mer än) en halv Powerking (vaniljsmak för den nyfikne undraren), får för sig att kolla på datumet - och se där, "bäst före 25/12/2011" (!).

"Vad sa du?" frågar jag, smått förvånad, förpackningen i min hand. Ihärdigt, och utan den minsta tillstymmelse att dra tillbaka denna, minst sagt not so roliga överraskning, upprepar den nyss nämnda datum. MEN VAFAN, vad taskig du är! - skriver jag två minuter senare på en sajt vars namn är Kolozzeum (och det är alltså här ni kommer in i bilden).

Så (äntligen!) till frågan: dricka upp eller slänga bort? Start voting (we don't have all night), people!

Och för den som undrar varför i allsin dar jag över huvud taget fick för mig att kolla upp en sådan sak (som utgångsdatum) så kan jag härmed förkunna att den smakar... (*tar en högst minimal provklunk*) tjockare (jag sitter här med en lite grötig känsla i halsen). Ja, kanske lite gammalt också, nu när jag blivit varse om den saken. Känner mig även, av totalt okänd anledning, hårig i munnen. 'nough said.

Och nä, jag har ingen större lust att dricka upp "saken" (som jag köpte tidigare idag), så varför jag ens frågar er är ju lite av en frågeställning i sig (dock inte den vi ska diskutera, om det nu finns något alls att diskutera, förutom möjligtvis "åtgärder mot skapandet av onödiga och utrymmestagande trådar"). Se så, gör er röst hörd (kanske bär ni runt på dylika historier i desperat behov av utlopp/sympati från igenkännande själar?). Och snälla (sparka inte på den som redan ligger), inga "varför ens köpa sån skit från början för".

GRRRRRRRRRRRR.

/nytränad och i desperat behov av substitut (möjligtvis även lite medömkan, men det erkänns varken här eller nu)

Nuthead
2012-02-16, 00:20
http://gallery.nekito.net/albums/album05/Buffy_Confused.gif

Nordenator
2012-02-16, 00:20
Efter jag läst det där kan jag inte hjälpa att tänka att ett bot-inlägg hade varit mer givande. Nu går jag nog och sover.

Vunnis
2012-02-16, 00:24
http://gallery.nekito.net/albums/album05/Buffy_Confused.gif

Jag tror inte jag skulle kunna säga det bättre själv. *jorgen*

Grotesk
2012-02-16, 00:26
Finns det Powerking med vaniljsmak? Du måste trolla.

Spökplumpen
2012-02-16, 00:32
Efter jag läst det där kan jag inte hjälpa att tänka att ett bot-inlägg hade varit mer givande. Nu går jag nog och sover.

Bot-inägg > inlägg av Spökplumpen? Jaha, nu förstår jag, givande på så sätt som i sömnframkallande, eftersom att du ska sova. Puh, blev ärligt talat rädd att du sa något tråkigt där ett tag ;)

Jag tror inte jag skulle kunna säga det bättre själv. *jorgen*

Men jösses christ människor! Har ni inte fattat att jag är blind? Vad säger hon? Jag tycker mest att hon gör en massa grimaser...

Finns det Powerking med vaniljsmak? Du måste trolla.

Oh, believe me, I WISH.
/MVH Snålis

Grazzafukkinrazzi
2012-02-16, 00:37
http://www.mileanhour.com/files/2010/11/billions-of-fuck.jpg

312
2012-02-16, 00:37
Vad fan skriver du? Jag förstår ingenting. Försök inte skriva på "ett roligt" sätt, för du failar med 100%. Drick upp skiten bara, du kan nog inte bli mer koko ändå. F.ö. borde du sluta våldta parenteser. Peace out.

Okej, nu läste jag nästan hela texten. Du frågar alltså om du ska dricka upp resten av din halva Power King? Jävla kioskpung, kasta den bara. DET ÄR EN HALV, VEM BRYR SIG?!

Mantus
2012-02-16, 01:00
Förlåt för den informationsbristande rubriken. Här kommer förklaringen:

Reaktionen man får när man klunkat i sig (förmodligen lite mer än) en halv Powerking (vaniljsmak för den nyfikne undraren), får för sig att kolla på datumet - och se där, "bäst före 25/12/2011" (!).

"Vad sa du?" frågar jag, smått förvånad, förpackningen i min hand. Ihärdigt, och utan den minsta tillstymmelse att dra tillbaka denna, minst sagt not so roliga överraskning, upprepar den nyss nämnda datum. MEN VAFAN, vad taskig du är! - skriver jag två minuter senare på en sajt vars namn är Kolozzeum (och det är alltså här ni kommer in i bilden).

Så (äntligen!) till frågan: dricka upp eller slänga bort? Start voting (we don't have all night), people!

Och för den som undrar varför i allsin dar jag över huvud taget fick för mig att kolla upp en sådan sak (som utgångsdatum) så kan jag härmed förkunna att den smakar... (*tar en högst minimal provklunk*) tjockare (jag sitter här med en lite grötig känsla i halsen). Ja, kanske lite gammalt också, nu när jag blivit varse om den saken. Känner mig även, av totalt okänd anledning, hårig i munnen. 'nough said.

Och nä, jag har ingen större lust att dricka upp "saken" (som jag köpte tidigare idag), så varför jag ens frågar er är ju lite av en frågeställning i sig (dock inte den vi ska diskutera, om det nu finns något alls att diskutera, förutom möjligtvis "åtgärder mot skapandet av onödiga och utrymmestagande trådar"). Se så, gör er röst hörd (kanske bär ni runt på dylika historier i desperat behov av utlopp/sympati från igenkännande själar?). Och snälla (sparka inte på den som redan ligger), inga "varför ens köpa sån skit från början för".

GRRRRRRRRRRRR.

/nytränad och i desperat behov av substitut (möjligtvis även lite medömkan, men det erkänns varken här eller nu)

Sååå, kanske dags att sluta lukta på bygglimmet.:)

Jag förstår exakt vad du menar men det tog tre genomläsningar. Dags för dig att börja korrekturläsa igenom dina egna inlägg kanske?

Svaret på frågan är för övrigt:släng, om det nu smakar så illa.

TREX
2012-02-16, 01:04
Förlåt för den informationsbristande rubriken. Här kommer förklaringen:

Reaktionen man får när man klunkat i sig (förmodligen lite mer än) en halv Powerking (vaniljsmak för den nyfikne undraren), får för sig att kolla på datumet - och se där, "bäst före 25/12/2011" (!).

"Vad sa du?" frågar jag, smått förvånad, förpackningen i min hand. Ihärdigt, och utan den minsta tillstymmelse att dra tillbaka denna, minst sagt not so roliga överraskning, upprepar den nyss nämnda datum. MEN VAFAN, vad taskig du är! - skriver jag två minuter senare på en sajt vars namn är Kolozzeum (och det är alltså här ni kommer in i bilden).

Så (äntligen!) till frågan: dricka upp eller slänga bort? Start voting (we don't have all night), people!

Och för den som undrar varför i allsin dar jag över huvud taget fick för mig att kolla upp en sådan sak (som utgångsdatum) så kan jag härmed förkunna att den smakar... (*tar en högst minimal provklunk*) tjockare (jag sitter här med en lite grötig känsla i halsen). Ja, kanske lite gammalt också, nu när jag blivit varse om den saken. Känner mig även, av totalt okänd anledning, hårig i munnen. 'nough said.

Och nä, jag har ingen större lust att dricka upp "saken" (som jag köpte tidigare idag), så varför jag ens frågar er är ju lite av en frågeställning i sig (dock inte den vi ska diskutera, om det nu finns något alls att diskutera, förutom möjligtvis "åtgärder mot skapandet av onödiga och utrymmestagande trådar"). Se så, gör er röst hörd (kanske bär ni runt på dylika historier i desperat behov av utlopp/sympati från igenkännande själar?). Och snälla (sparka inte på den som redan ligger), inga "varför ens köpa sån skit från början för".

GRRRRRRRRRRRR.

/nytränad och i desperat behov av substitut (möjligtvis även lite medömkan, men det erkänns varken här eller nu)

YpuRcmPnSTM

Spökplumpen
2012-02-16, 02:19
Vad fan skriver du? Jag förstår ingenting. Försök inte skriva på "ett roligt" sätt, för du failar med 100%. Drick upp skiten bara, du kan nog inte bli mer koko ändå. F.ö. borde du sluta våldta parenteser. Peace out.

Okej, nu läste jag nästan hela texten. Du frågar alltså om du ska dricka upp resten av din halva Power King? Jävla kioskpung, kasta den bara. DET ÄR EN HALV, VEM BRYR SIG?!

JAG BRYR MIG. Har du inte fattat det (eller kom min svårförstådda "humor" i vägen)?

Nä seriöst, så försöker jag faktiskt inte skriva på ett särskilt ("roligt") sätt, det råkar bara bli som det blev (liksom din framtoning är av den lite mer aggressiva sorten). Ber uppriktigt om ursäkt för mitt hundraprocentiga failande (ni var mig ena svårflörtade jävlar). Angående parenteserna så ska jag, för läsbarhetens skull, försöka göra mig av med denna irriterande last.

Och ja, din tolkning är till 99 procent en rättvis sammanfattning av tråden. Kastad - till din glädje? - it is.

Jag förstår exakt vad du menar men det tog tre genomläsningar. Dags för dig att börja korrekturläsa igenom dina egna inlägg kanske?

Men hallå. Det var en upprörd människas röst. En man har väl rätt till att uttrycka sin ilska (utan att behöva korrekturläsa igenom den), eller? Vilket utbrett hat jag plötsligt fick ta emot :( Ta mig tillbaka till 25/12/2011.

Passande video

En till sån där video och jag kommer börja ta er kritik, gud förbjude, personligt *cry*

I övrigt så tackar jag för synpunkterna (speciellt den felaktiga att jag inte kan bli mer koko)! Förbättring är (inte den enda) vägen till framtiden.

Spinkis
2012-02-16, 07:09
http://gifsforum.com/images/gif/i%27m%20out%20of%20here/grand/seinfeld.gif

hahavaffan
2012-02-16, 08:27
http://4.bp.blogspot.com/--ekR6jG4Iwk/Tw4zvKN4RCI/AAAAAAAAAn0/IX-VBCUOUvs/s1600/didnt-read-lol-chicken-gif.gif

Minimjölk
2012-02-16, 08:52
Använd dina sinnen. Om varan ser ut, luktar och smakar ok, då är det ingen fara.

jag har också varit slav under datummärkningen men det är bättre att gå på känsla. Ibland håller varor betydligt längre och ibland betydligt kortare. Speciellt om förpackningen utsatts för värme/ljus eller varit öppen.

Sedan kan jag inte förundras så lite över att en sådan här bagatell faktiskt orsakar ett sådant bekymmer så att man går in och skriver spaltmeter om det på ett träningsforum.

Asdf
2012-02-16, 09:55
Tror att TS är stockholmare :)

Onigiri
2012-02-16, 10:25
Blade hälsar:

http://www.threadbombing.com/data/media/14/Blade_WTF.gif

vicarious
2012-02-16, 10:35
http://4.bp.blogspot.com/--ekR6jG4Iwk/Tw4zvKN4RCI/AAAAAAAAAn0/IX-VBCUOUvs/s1600/didnt-read-lol-chicken-gif.gif

hahahahaha :laugh:

Donner
2012-02-16, 10:37
http://img.tgfb.net/com/src/131586471455.png