handdator

Visa fullständig version : Utöka 3split


Anders J
2012-02-15, 22:12
Hej gott folk.

Har sista tiden läst väldigt mycket studier och kommentarer om att det ska vara bra att träna igenom kroppen iallafall två gånger per vecka.

Just nu kör jag en 3splitt som jag trivs väldigt bra med, fast kroppen tränas bara igenom en gång per vecka med den.

Måndag - Bröst, Triceps (bänk)
Tisdag - Rygg, Biceps (mark)
Onsdag alt Torsdag ifall vila behövs -Ben, axlar (böj,militärpress)

Undrar om någon har tips på hur man kan tänkas mecka om för att få till en genomkörare av kroppen utöver detta.

Hade först tänkt lägga till två tränings dagar till med basövningarna bara, men 5 dagar med träning låter inte så lyckat under deff :/


(Fattat tycke för att bygga upp styrkan på basövningar och då kan det väl även vara bra att köra dessa fler en ett pass i veckan.)

Supermicke
2012-02-15, 22:27
rullande 3split med en dags vila emellan
4split
3split som nu fast med ett helkroppspass på lördag. Lägger man till det bra kan man ha den dagen som måttstock angående progression tex 3x5 ökning med 2,5-5kg. Som en liten variation av starting strength/stronglifts som alla pratar om. Fast det blir med en långsammare progression vilket kan vara bra.

annars kör du stronglifts (sticky här uppe)

nuvarande schema ser bra ut egentligen. Samma muskler blir ju smashade 2ggr veckan bara det att det inte blir exakt lika hårt varje gång.

Anders J
2012-02-16, 10:07
rullande 3split med en dags vila emellan
4split
3split som nu fast med ett helkroppspass på lördag. Lägger man till det bra kan man ha den dagen som måttstock angående progression tex 3x5 ökning med 2,5-5kg. Som en liten variation av starting strength/stronglifts som alla pratar om. Fast det blir med en långsammare progression vilket kan vara bra.

annars kör du stronglifts (sticky här uppe)

nuvarande schema ser bra ut egentligen. Samma muskler blir ju smashade 2ggr veckan bara det att det inte blir exakt lika hårt varje gång.

Det där var ju ingen dum idé!, tror faktiskt jag ska ge det ett försök :)

Måndag - Bröst, triceps
Tisdag - Rygg, biceps
Torsdag - Ben, axlar
Lördag - Helkropp

Hade på helkroppspaset då tänkt köra, böj, mark, bänk, press och eventuellt något set med rodd, det borde funka eller?, hålla mig inom de reps som du skrev 3x5 eller något :)

Supermicke
2012-02-16, 10:38
ja det kan säkert bli bra! :) 3x5 eller 5x5 på samma vikt +2,5-5kg när du klarar det.

Anders J
2012-02-17, 00:19
ja det kan säkert bli bra! :) 3x5 eller 5x5 på samma vikt +2,5-5kg när du klarar det.

Gött tack för tipset!, blir till att testa detta nu, drar ner lite på övriga volymen så man orkar deffa också hehe.