handdator

Visa fullständig version : Problem med toalettstol - hjälp sökes!


karlingen
2012-02-15, 22:07
Där den röda pilen pekar (se bild) rinner det vatten konstant förutom när man håller upp ventilbollen. Det börjar bli meckigt att behöva skruva loss locket för att justera ventilbollen+stången/armen.

Nån som har nåt tips på vad man kan göra för att få problemet löst? Byta ventilboll+stång? var kan man hitta dessa reservdelar?

Ljudet börjar göra oss galna här hemma.

http://i42.tinypic.com/ipzdxy.jpg

All hjälp uppskattas!

halvordsson
2012-02-15, 22:15
Byt toastol - kostar inte många kronor!

tjabolabo
2012-02-15, 22:39
Är det hyresrätt?ring värden.Den stolen har gjort sitt. Bostadsrätt eller hus kontakta en liten eller enmans vvsfirma och byt stol.Liten firma oftast billigare.Finns utbyten delar men passar inte helt exakt med dom gammla rören som den ska kopplas ihop med.

Och ja jag är rörläggare.

Grotesk
2012-02-15, 22:41
Det är nog lika bra att du spolar din skitidé angående att laga den dassiga stolen. Köp nytt.

cirkelrak
2012-02-15, 22:43
Går det att böja pinnen så det blir som att bollen låg högre upp?

The Plumber
2012-03-30, 20:53
Där den röda pilen pekar (se bild) rinner det vatten konstant förutom när man håller upp ventilbollen. Det börjar bli meckigt att behöva skruva loss locket för att justera ventilbollen+stången/armen.

Nån som har nåt tips på vad man kan göra för att få problemet löst? Byta ventilboll+stång? var kan man hitta dessa reservdelar?

Ljudet börjar göra oss galna här hemma.

http://i42.tinypic.com/ipzdxy.jpg

All hjälp uppskattas!
ligger en packning under brickan som armen trycker på. vet du fabrikat och ungefär ålder på stolen så kanske det går att få fram packningen som reservdel. annars rekomderar jag (om du inte vill byta hela stolen) att du byter ut hela flottören till tex Gustavsbergs flottör som passar i princip alla wc-stolar. Har många reservdelar på lager, så hör av dig om du vill ha hjälp att få fram grejer. MVH Tobias, The Plumber

Ristretto
2012-03-30, 21:26
Prova skita i tanken, det blir världens partytrick när nästa person ska spola efter sig.

snej
2012-03-30, 21:31
Ser gött jävla skabbig ut. Köp nytt.

tjabon
2012-03-30, 23:03
Ser gött jävla skabbig ut. Köp nytt.

O jevlar,
det var en gammal skitholk!
Jag har inte sett flottörbollar i toaletter sen 70-talet.

Försök demontera och renovera.
slipa och smörj upp!

edit: ny stol på Jula för 595 SEK

Tricce
2012-03-30, 23:52
Går det att böja pinnen så det blir som att bollen låg högre upp?

Precis vad jag också tänkte.
Om den där pinnen är av metall borde du kunna böja den så bollen är mer nertryckt i vattnet så vattnet lyfter alllt mer så ventilen sluts.

yoshy
2012-03-31, 07:37
Lyssna på the plumber, sitter en packning/membran där under som bör gå att byta. Bytte en förre veckan på toastolen här hemma kostade 80:- med lite rabatt på närmsta rörfirma

proteinsynthesis
2012-03-31, 10:37
Köp ny för fan! strax under tusen kronor kostar det ... Lovar att ni tycker det är värt pengarna om ni nu störs så mycket av oljudet.

Stoltz
2012-03-31, 10:44
Har samma problem, 2 år och still going strong :D

Kommer fan inte kunna somna utan det ljudet när jag flyttar...