handdator

Visa fullständig version : Tror du feministiska män får ligga mer?


filmjölk
2012-02-14, 22:11
Med tanke på senare tidens genusdebatter på Kolozzeum slog mig en tanke. Får män som yttrar saker som: "Genus är bara en social konstruktion", "jag vill att mina barn har könsneutrala kläder" och liknande, mer sex än mindre politiskt korrekta män? Vad tror expertisen?

Den här tråden är ytterst patriarkal, men försök hålla det på en bra nivå.

(poll)

stolpskott
2012-02-14, 22:13
Nej. Kvinnor tänder på att bli förtryckta.

312
2012-02-14, 22:13
Ptja, feministiska killar får nog ligga mer inom kretsarna där tjejerna är feminister. Typ.

Vad fan vet jag, varför frågar du mig? Filmjölk är äckligt.

BelowAverage
2012-02-14, 22:15
Feministiska män? Låter som väldigt dumma varelser. För jämställdhet vore vettigare. Hoppas de inte får ligga, synd att föra gener för avsaknad av självbevarelsedrift vidare.

Tricklew
2012-02-14, 22:17
Ptja, feministiska killar får nog ligga mer inom kretsarna där tjejerna är feminister. Typ.


De flesta vänstermän må vara omanliga, men jag tror inte det har gått så långt att de får ligga med lesbiska.

Sheogorath
2012-02-14, 22:19
Filmjölk: Menar du ligga mer med kvinnor?

Ignatius72
2012-02-14, 22:21
Vi har ju personer som säger att de är feminister men som på alla uppenbara sätt inte är det. Göran Persson som bedyrade att han var feminist, han kan möjligen fått ett par ligg på det. I annat fall helt chanslös. Kapten Klänning var ju feministernas feminist och ligga gjorde han förvisso, måhända en del på det vanliga sättet. Helylle feminister får ligga mindre, machokillar som påstår att de är feminister lurar säkert nån. Kan iofs också tänka mig att en liten feminist kan få ett barmhärtighets pök av en full vänsterpartist med tovigt hår.

Albatross
2012-02-14, 22:36
Albatrossar har mest game

LeBron
2012-02-14, 22:50
Ptja, feministiska killar får nog ligga mer inom kretsarna där tjejerna är feminister. Typ.

Vad fan vet jag, varför frågar du mig? Filmjölk är äckligt.

Hahahahaha! Vafan!? xD

Vinter
2012-02-14, 22:52
För första gången känns frågan som en solklar albatross. Japp.

Herr Oberst
2012-02-14, 23:10
Tror ni den gråhåriga gubben som dyker upp nere i vänster hörn ca 12 sek in i denna video får ligga mycket?
Gillar för övrigt hur man riktigt ser hur hans hjärna snurrar efter sångens slut. Ska han klappa eller inte?
mdveqAgv328

Tyrwing
2012-02-14, 23:29
Menar du mesiga män som förtrycker sigsjälva i mån om att kvinnor ska gilla dem? Nej.

KlopFer
2012-02-14, 23:44
Min fars doktorsavhandling handla just om genus, vad tror ni? Får han ligga :naughty:

Grotesk
2012-02-14, 23:48
Min fars doktorsavhandling handla just om genus, vad tror ni? Får han ligga :naughty:

Jag är ledsen att behöva säga det här men du är adopterad.

KlopFer
2012-02-14, 23:50
Jag är ledsen att behöva säga det här men du är adopterad.

iofs jag röst ju på "Japp, förutsatt då att de även är homosexuella" :(

312
2012-02-14, 23:57
De flesta vänstermän må vara omanliga, men jag tror inte det har gått så långt att de får ligga med lesbiska.

Jo, så feminina är dem.

limenka
2012-02-15, 00:14
Jag tror det. Män som är kvinnliga umgås ofta med kvinnor. När dessa männinor och kvinnor festar så är det lätt nog lätt hänt att mys uppstår.

Stefan J
2012-02-15, 07:28
Jag tror inte feministiska män får ligga mer. De hamnar nämligen omedelbart i the friend zone!

Yes
2012-02-15, 07:35
Feministiska män får ligga med andra män. Feministiska kvinnor drömmer om att bli förnedrade av Mikael Persbrandt.

Robbmeister
2012-02-15, 07:35
Jag tror inte att dom får ligga särskilt mycket. Sex är en social konstruktion skapad för att trycka ner kvinnorna.

Eller..? Jag tror iaf att dom får ligga ungefär lika mycket som vilken annan person som helst, förutsatt att dom då ser någorlunda bra ut och inte går runt och tofflar.

Kappman
2012-02-15, 07:48
Allmänt känt att "grisar" får ligga mer och med fler än feminister.

Alexton
2012-02-15, 09:10
Inte en chans, jag tror de männen är allmänt mentalt klena med "hänga på" mentalitet.
Alternativt letar efter en ersättare till deras mamma som kan säga vad det ska göra ;)

feyin
2012-02-15, 09:34
Absolut inte

Spartansk
2012-02-15, 09:36
Njaa...

Min spontana tanke var ungefär som övriga svar här - "Helvete heller".

MEN.

Seda slog det mig att människor brukar umgås med andra människor med samma ideologi, vilket innebär att feministmän umgås med feministkvinnor. Och feministkvinnor jobbar stenhårt på att tvätta bort bilden av kvinnor som sexuellt passiva varelser, bl a genom att själva ****** allt som har något som kan påminna om en kroppsdel som ägnar sig åt något som kan påminna om att bukta ut.

Så det enda en feministman behöver göra för att få ligga är att umgås med en feministkvinna tills hon tycker att det var för längesen hon hade sex. Den genomsnittliga tid det tar är 45 minuter.

Så min gissning är att det går jämt ut för feministmännen.

Saga
2012-02-15, 09:38
Menar du feminina män, eller feministiska män? Och om det senare, vilken typ av feministisk teori syftar du på?
Jag hra svarat, ja. Män som respekterar, lyssnar och är medmäskliga med kvinnor får definitivt ligga mer.

Nitrometan
2012-02-15, 09:44
Min fars doktorsavhandling handla just om genus, vad tror ni? Får han ligga :naughty:

Nej. Det får han inte.

Grotesk hittar på - du är inte adopterad.

Det är brevbäraren som är din pappa.

Nitrometan
2012-02-15, 09:46
Jag tror inte feministiska män får ligga mer. De hamnar nämligen omedelbart i the friend zone!

Haha.


Men om de är särartsfeminister kan det nog funka. Jag tror att det är viktigt att de är rätt sorts feminister. Feministerna är sekteristisk uppdelade i olika grupper så det gäller att välja rätt.

Thelvino
2012-02-15, 10:20
Är frågan för att folk ska få utlopp för sina fördomar eller faktiskt en undersökning om folks fördomar?

För om man får ligga mycket eller inte har inget med om man är feminist eller ej. Det handlar om utseende, självförtroende, självkänsla och vilka sammanhang/umgängeskretsar man rör sig i. Precis som det alltid har varit.

Vad menas med får ligga mer? One night stands? Ligga mer i relationer? Få ragg på krogen? Få ragg på fik? Bli uppraggad på fik?

Känner många feminister som får ligga asmycket, som sagt handlar inte om man är feminist eller inte.

Spartansk
2012-02-15, 10:23
Vad menas med får ligga mer? One night stands? Ligga mer i relationer? Få ragg på krogen? Få ragg på fik? Bli uppraggad på fik?

Det spelar ingen roll, för det är samma sak. Oavsett vilket handlar det om att göra en annan människa kåt på en. Och man är ju inte "safe" bara för att man hamnat i en relation; man måste ju fortsätta vara intressant om inte partnern ska lämna en.

Och om man tittar på människor som har lätt för att få ligg på krogen så brukar det vara samma människor som har lätt för att få folk att bli kära i dem. Attraktiva människor, helt enkelt.

Thelvino
2012-02-15, 10:39
Det spelar ingen roll, för det är samma sak. Oavsett vilket handlar det om att göra en annan människa kåt på en. Och man är ju inte "safe" bara för att man hamnat i en relation; man måste ju fortsätta vara intressant om inte partnern ska lämna en.

Och om man tittar på människor som har lätt för att få ligg på krogen så brukar det vara samma människor som har lätt för att få folk att bli kära i dem. Attraktiva människor, helt enkelt.

Jag skrev ju det för att ifrågasätta frågeställningen eftersom den är så dålig. Jag tror att vi har ungefär samma uppfattning angående vilka som får ligga eller ej.

Attraktiva människor precis och vad som är attraktivt kan variera, t ex blir mina miljömedvetna vänner inte attraherade av "snygga" killar som saknar medvetenhet om miljöfrågor eller som inte är allmänbildade, men inte heller av en kille som är medveten och allmänbildad men som saknar självkänsla. Får den killen ligga så är det mer ett undantag..

Oxe
2012-02-15, 12:41
Feministiska män är ju avskrapet som inte kan få till det, så gör dom drastiska valet att bli aktiva och jobba inifrån....

Lite samma variant som att trösta den snygga tjejen som just fått reda på att hennes kille varit otrogen mot henne fast skabbigare

Piranha
2012-02-15, 12:54
Feministiska män är ju avskrapet som inte kan få till det, så gör dom drastiska valet att bli aktiva och jobba inifrån....

Lite samma variant som att trösta den snygga tjejen som just fått reda på att hennes kille varit otrogen mot henne fast skabbigare


Dom för nöja sig med att vara "kompis" alltså :D

David Brent
2012-02-15, 13:16
Feministiska män får ligga med andra män. Feministiska kvinnor drömmer om att bli förnedrade av Mikael Persbrandt.

Plus ett så att säga.

Oxe
2012-02-15, 13:24
Dom för nöja sig med att vara "kompis" alltså :D

Eller i bästa fall blir nersupen och utnyttjad av nånting som påminer om en blandning av gudrun schyman och Mona salin

Mackan58
2012-02-15, 13:26
Feministkillarna = Friendzone

Alfahanarna = Fuckzone

pragmatist
2012-02-15, 13:27
Den typ av män som kallar sig feminister skulle antagligen inte få ligga alls om de inte gjorde det. Det är deras enda chans.

hertzman
2012-02-15, 13:36
Den typ av män som kallar sig feminister skulle antagligen inte få ligga alls om de inte gjorde det. Det är deras enda chans.

Ho ho ho. Riktigt så ligger det nog inte till.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

pragmatist
2012-02-15, 13:52
Ho ho ho. Riktigt så ligger det nog inte till.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Jodå, för dem är det en smart strategi. Jag tror man kan förutsäga en killes feministiska böjelser utifrån om det ökar deras liggbarhet eller inte.

Spartansk
2012-02-15, 14:51
Skulle inte någon attraktiv kille här, typ Slartibartfast, kunna göra ett experiment: Börja kalla sig feminist, och se om han får ligga mer eller mindre?

Deceiver85
2012-02-15, 15:02
Själv tycker jag det låter väldigt motsägelsefullt: "Tja, jag är feminist. Vill du ligga?"

askmehow
2012-02-15, 15:03
Tror allt är väldigt relativt. Vill man ligga så kan man ligga.
Det beror själv på var man sätter gränsen. Vad jag tror är att alfahanen ligger med tjejer från skala 1-10 medans de mer feminina män ligger mellan 6-10.
Dvs, större chans för alfahanen att hitta ligg.

Solros
2012-02-15, 15:07
Känns som att feministiska män jämt ligger ned?

Deceiver85
2012-02-15, 15:08
Vad jag tror är att alfahanen ligger med tjejer från skala 1-10 medans de mer feminina män ligger mellan 1-6.
Dvs, större chans för alfahanen att hitta ligg.

Jag rättade din skala. Min högst subjektiva erfarenhet av feministiska kvinnor är att det brukar komma med en rejäl dos av "uppror mot det kapitalistiska samhället och objektifieringen av kvinnor", därav ett minimalt intresse för att attrahera det motsatta könet.

http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2008/06/02/1.1183264TS1278207089695_slot100slotWide75ArticleF ull.jpg

Spartansk
2012-02-15, 15:11
Tror allt är väldigt relativt. Vill man ligga så kan man ligga.
Det beror själv på var man sätter gränsen.

Jaja, men det är ju underförstått. När folk klagar över att de inte får ligga, då menar de väl alltid att de inte får ligga med någon som de vill ligga med?

Vad jag tror är att alfahanen ligger med tjejer från skala 1-10 medans de mer feminina män ligger mellan 6-10.
Dvs, större chans för alfahanen att hitta ligg.

Det där har du fått helt om bakfoten. Har du inte gått högstadiet? Alfahanen ligger med snygga tjejer, feminina män får nöja sig med högerhanden eller 1-6-poängare.

Thelvino
2012-02-15, 15:38
Jaja, men det är ju underförstått. När folk klagar över att de inte får ligga, då menar de väl alltid att de inte får ligga med någon som de vill ligga med?

Nja, i stora drag. Vissa får inte ligga alls (Naw! Så synd om dem!). Teoretiskt så kan även snygga tjejer har svårt att få ligga eftersom det fortfarande är lite så att mannen ska ta initiativen och om ingen gör det så.. (pga feminismen så tar ju tjejer för sig mycket mer så det är ett minskande problem)


Det där har du fått helt om bakfoten. Har du inte gått högstadiet? Alfahanen ligger med snygga tjejer, feminina män får nöja sig med högerhanden eller 1-6-poängare.

Fast feminister och feminina män är två helt skilda saker eftersom man kan vara feminist utan att vara feminin och man kan vara KD konservativ men ändå vara feminin.

hugok
2012-02-15, 15:45
http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2008/06/02/1.1183264TS1278207089695_slot100slotWide75ArticleF ull.jpg

Min första reaktion var "Meh! Han får väl inte ligga mycket?"
Sen kände jag igen vad det var för filur :)

Kappman
2012-02-15, 16:05
Men om vi vänder på det...
Feminister låter aviga, tvära och som motståndare till nuppa, men det finns f-n inget snuskigare än en feminist då hon väl kommit igång. Jo, det skulle vara flickor som uppfostrats enligt strikt religion som bygger stora feta tabun runt sex och som blev av med oskulden efter 20 bast. Då blir det åka av. Då krävs det en Persbrandt för att rida ut stormen...

askmehow
2012-02-15, 16:08
Jaja, men det är ju underförstått. När folk klagar över att de inte får ligga, då menar de väl alltid att de inte får ligga med någon som de vill ligga med?



Det där har du fått helt om bakfoten. Har du inte gått högstadiet? Alfahanen ligger med snygga tjejer, feminina män får nöja sig med högerhanden eller 1-6-poängare.

Jodå, jag har gått högstadiet, och du vet, saker och ting förändras efter det.
Vad jag menar och TROR är att feminina män har högre standard än vad alfahanar har. Det är min erfarenhet av det.

DVS om alfahanen ligger tio gånger så är tjejerna ett snitt på kanske fem-sex, men om den feminina killen ligger under samma period med två st damer, så tror jag han kommer upp i sju.

Jag kan ha helt fel, men så tycker jag det är. Men sen ser man väl olika på vad en feminin kille är.

Edit:
Tror jag kan ha missuppfattat tråden lite. Nu menar jag till sättet man är, inte utseende.

Asdf
2012-02-15, 16:25
Ja om liggandet är det överordnade målet men är det värt det alla gånger? :)

Grazzafukkinrazzi
2012-02-15, 16:36
Den typ av män som kallar sig feminister skulle antagligen inte få ligga alls om de inte gjorde det. Det är deras enda chans.

Jag tror du har rätt. Speciellt de white knight-versioner som försvarar alla feministiska argument på t.ex. internet i hopp om att någon kvinna ska söka sig till dem och uttrycka sig något i stil med: "Åååh, du förstår vårat kön så bra! Stöd oss i kampen mot penis och vi skall belöna dig! bjäbb, bjäbb, bjäbb." eller något.

Morty
2012-02-15, 16:48
Jag är kille och feminist. Umgås med väldigt många manliga feminister också. Våra sexliv motsvarar nog vanliga ungdomars till antalet ligg, men desto färre ONS skulle jag gissa.

I de kretsar där jag umgås (mestadels anarkister och gröna) är det även ganska vanligt med relationsanarkism och polyamorösitet, vilket leder till att en del har flera regelbundna sexpartners.

Jag tror inte att feminister har mer/mindre/bättre sex än andra. Eventuellt så minskar ju risken för såna (http://prataomdet.se/)här (http://www.fria.nu/artikel/91050) historier om båda parterna är väl införstådda i att respektera varandra och inte anser sig ha några rättigheter över den andres kropp.

Stefan J
2012-02-15, 16:52
Jag tror du har rätt. Speciellt de white knight-versioner som försvarar alla feministiska argument på t.ex. internet i hopp om att någon kvinna ska söka sig till dem och uttrycka sig något i stil med: "Åååh, du förstår vårat kön så bra! Stöd oss i kampen mot penis och vi skall belöna dig! bjäbb, bjäbb, bjäbb." eller något.

EXAKT såhär låter de!

Baluu
2012-02-15, 17:00
Ni har fel. Sånt händer bara om man umgås med hardcore-feminister som Mortys flickvänner. För resterande 90% av fallen så blir man sedd som den "snälle" och "söte" killen = friend zone.


Eventuellt så minskar ju risken för
Men påtryckningarna om att dricka mensblod ökar!

Spartansk
2012-02-15, 17:18
Jodå, jag har gått högstadiet, och du vet, saker och ting förändras efter det.


Åh, så de som bara låg med snygga tjejer i högstadiet går sedan över till att ligga med både snygga och fula? *screwy*

Men till viss del håller jag med dig. Att vara populär hos tjejer tycks ofta gå ihop med någon slags "livin-la-vida-loca"-attityd, där man tycker livet är en fest och man vare sig har några högre krav på sexpartners eller annat. Medan impopularitet hos tjejer ofta hänger ihop med en seriös attityd, och kanske rentav viljan "att spara sig till den rätte".

Men om du tror att afahannar får ligga mer enbart för att de har lägre standard, då tror jag du förenklar det alldeles för mycket.

I de kretsar där jag umgås (mestadels anarkister och gröna) är det även ganska vanligt med relationsanarkism och polyamorösitet, vilket leder till att en del har flera regelbundna sexpartners.

Hehe... Min enda manliga veganpolare har velat ha öppna förhållanden hela livet (utom i just hans senaste förhållande, av någon anledning). Han röstar även på miljöpartiet och har skägg. Verkar vara en riktig stereotyp.

För egen del ska jag nog rösta på miljöpartiet i nästa val och kanske bli vegan när jag slutar äta det mamma och pappa lagar till mig, men skulle hellre skära pitten av mig än att ha ett öppet förhållande.

Spartansk
2012-02-15, 17:49
inlägg

Och för övrigt ber jag om ursäkt för att jag var typig. "Har du gått högstadiet?" och "*screwy*" var onödigt.

askmehow
2012-02-15, 17:58
Och för övrigt ber jag om ursäkt för att jag var typig. "Har du gått högstadiet?" och "*screwy*" var onödigt.

Det är hur lugnt som helst. Jag missuppfattade tråden lite och trodde det var i sitt sätt att vara, och inte utseende.

askmehow
2012-02-15, 18:05
asdäs´pkdsa allt jag citerar kom inte med, mod kan ta bort detta inlägg.

stridis
2012-02-15, 18:32
Men påtryckningarna om att dricka mensblod ökar!

Bara att ta menskoppen i vacker hand?

Morty
2012-02-15, 19:05
Hehe... Min enda manliga veganpolare har velat ha öppna förhållanden hela livet (utom i just hans senaste förhållande, av någon anledning). Han röstar även på miljöpartiet och har skägg. Verkar vara en riktig stereotyp.

För egen del ska jag nog rösta på miljöpartiet i nästa val och kanske bli vegan när jag slutar äta det mamma och pappa lagar till mig, men skulle hellre skära pitten av mig än att ha ett öppet förhållande.

Man är som man är. Att vara poly är dock inte detsamma som att ha ett öppet förhållande.

Jag lever själv i ett vanligt tvåsamhetsförhållande med min flickvän sedan tre år och trivs med det.

Och jag kan bestämt avvisa att det är friendzone forever som gäller för män med feministiska ideal. Det är trots allt en överväldigande majoritet av män hos antifeministerna och jag har inte träffat många tjejer som uttrycker stöd för de åsikter som vissa på brädan vädrar. Kanske har dock de personerna gjort det, vad vet jag.