handdator

Visa fullständig version : Deffa eller inte?


Fozty
2012-02-14, 20:55
Hej har haft mitt gymkort i ca 2 år nu men har varit lite hit och dit med gymmandet. Har haft perioder då jag kört hårt ca 1 månad och sen lagt av osv. Har en stabil grund med hyffsat mycket muskler
Nu till frågan. Ligger på 12,9 i fettprocent ( mätte idag på gymmet ) men har fortfarande en del fett som ligget kvar runt magen samt lår/vad. Jag är 1,82 lång och väger ca 72 kg men ska jag satsa på att deffa ända fram till sommarn för att få bort det här fettet så att musklerna blir synligare och man kan gå på stranden utan att skämmas över det som är kvar eller ska jag fortsätta bygga? Ge mig lite råd/tips hur ni skulle gjort osv.

312
2012-02-14, 21:33
Vad mätte du fettprocenten med? Det kan mycket väl vara helt fel.


Med din vikt så skulle jag bulka, men jag tror att du själv vet vad du vill.

LuThe
2012-02-14, 21:43
beror ju på hur pass rippad du vill va till sommarn men om man får ge sig på en gissning med den längd + vikt du skrivit så tycker jag du ska fortsätta bygga. och sedan köra en deff i början av maj till juli

Fozty
2012-02-14, 22:16
312: Med en maskin som man höll framför sig och så mätte den , vet inte riktigt hur den fungerar men dom som jobbar på gymmet säger att det är en av de bästa man kan mäta sig utav sen kan man ju aldrig veta hur mycket sanning det ligger i det ;),
Okej så du skulle bulkat ända fram te sommarn då alltså?, saken är den att det finns en del fett att plocka bort runt magen men vet inte om det skulle se bättre ut med lite mer muskler där, tänkte bara ifall rutorna skulle träda fram ifall jag drog bort de fettet för jag ser lite halv fet ut men inte farligt.

LuThe: Okej tror du jag hinner få bort fettet runt magen/låren och dom där jäkla lovehandles jag har te högsäsongen?. Det är dom jag stör mig mest på som gör mig att se fet ut mitt på magen är det ganska lugnt.

Fozty
2012-02-15, 21:43
Komigen nu lite svar tack! kan dra upp lite bilder imorrn på kroppen tror jag komme behöva gå ner ex antal kg för att bli rippad :)

pwnyou
2012-02-15, 21:55
Jag tycker du ska köra en jävligt långsam deff, typ -250kcal per dag, och sköta träning och kost galant, så kommer du hårdna till (cirka -4kg till sommaren) samtidigt som du fortfarande har ork kvar till att träna och kanske till och med kan öka lite i muskler och styrka under tiden.

Det viktigaste är dock att träna regelbundet och aldrig ta uppehåll, så att du i längden utvecklas. Men självklart, om du vill deffa så ska du deffa. Se till att göra det långsamt så att din träning inte hindras.

LuThe
2012-02-16, 20:52
Om högsäsongen är juli augusti så hinner du absolut få bort dom! Det är långt kvar dit :)