handdator

Visa fullständig version : Träna bröst med bröstimplantat!


JoHannibal
2012-02-14, 18:30
Finns det någon kvinna, eller någon kille med flickvän/fru som tränar bröst och har implantat?

Upplever ni smärta/obehag och har brösten ändrat form p.g.a träningen?

Oljeblixten
2012-02-14, 18:32
En väninna har implantat, hon säger att hon har lite problem med att utveckla ordentlig kraft med bröstmusklerna.

JoHannibal
2012-02-14, 18:40
Det känner jag igen. Vet du hur länge sen det var hon gjorde implantaten?

mangemani
2012-02-14, 18:59
utav de få tjejer som jag har/har haft kontakt med och som har implantat och som tränat ett tag och fått resultat, så kan jag summera det så här:
nej, obehag och ont har de aldrig fått, javisst, lite ovant i början var det väl enligt nån, men inget som störde själva träningen.
dock så ändrades brösten deras ju mer muskler de byggde, brösten som förut satt där de ville att de skulle sitta "gled"(eller vad man nu ska säga) utåt och hamnade lite mer åt sidan, har dock aldrig sett bilder, bara fått det förklarat för mig.
formen på dem ändrades till och från då de gick ner till rippad nivå och bulkade upp sig, rippad= fasta "bollar" typ, bulkad= "mjuka" och mer "lösa".
ja inte vet jag, har som sagt aldrig sett bilder eller känt på dem, så jag vet inte, men det är vad jag fått höra från dessa tjejer iaf.

Tolkia
2012-02-14, 19:59
[Inlägg raderade.]

Sluta tramsa i tråden, tack.

On topic: Jag har för mig att ämnet varit uppe förr; testa att söka här eller i träningsdelen. Hur länge är det sedan tjejen det gäller gjorde sin operation? Man rotar ju trots allt runt en hel del i kroppen; det kan nog ta ett bra tag innan allt är ordentligt läkt och återfått full funktion.

Otur
2012-02-14, 21:26
Sambon kör väldigt sällan bröst. Dels för att hon inte vill belasta brösten för mycket (även om läkaren säger/sa att det ska gå bra) sen har hon även lite problem med en axel.

Kan be skriva lite mer imorgon när jag pratat med henne, om hur hon mer specifikt upplever att träna bröst.

Spartansk
2012-02-14, 21:28
Jag har läst att det kan vara olika om man har implantatet under eller över muskeln. Att ha det över muskeln ska då vara bättre ur träningssynpunkt, eftersom inget ändras för själva muskeln. Sedan kan jag föreställa mig att huden kommer strama, åtminstone i början.

Pungis
2012-02-14, 21:43
Min träningskompis har ganska nya implantat (bakom bröstmuskeln). Hon märker ingen skillnad!

jaaaaag
2012-02-14, 21:50
Jag vilade helt ifrån bröstträning i ett halvår och tappade enormt mycket styrka.
Har mina implantat under bröstmuskeln vilket gör att man kan "spänna" dom precis som en kille kan spänna bröstmusklerna, de rör på sig när man tränar och man känner av dom.
Dock aldrig upplevt det som det minsta obehagligt men det är en ny känsla som man får vänja sig vid.

Lellan
2012-02-14, 22:20
Har ovanpå bröstmuskeln = precis som att ha olika mängd fett ovanpå, påverkar inte öht eftersom muskeln inte är involverad. Har man under så har man ju antingen skurit i muskeln el så ligger den ovanpå implantatet och då trycks det ju på implantatet när muskeln jobbar. Beroende på mängd kroppsfett mm så kan detta vara olika tydligt visuellt. Vad jag förstått är det väldigt stor variation hur man upplever detta, man kan se det på video om man googlar "muskelpåverkan".

Oljeblixten
2012-02-15, 00:14
Det känner jag igen. Vet du hur länge sen det var hon gjorde implantaten?

[Inlägg raderade.]

Sluta tramsa i tråden, tack.

On topic: Jag har för mig att ämnet varit uppe förr; testa att söka här eller i träningsdelen. Hur länge är det sedan tjejen det gäller gjorde sin operation? Man rotar ju trots allt runt en hel del i kroppen; det kan nog ta ett bra tag innan allt är ordentligt läkt och återfått full funktion.

Hon gjorde sina 350ml implantat för 2 år sedan, pga ganska obefintliga bröst. Aldrig smärta, obehag osv men som sagt svårt med kraftutveckling med bröstmusklerna. Det gör iofs inget för hon tar aldrig i när hon tränar ändå. :D

Implantaten ligger förövrigt under bröstmuskeln, tror de är inploppade genom armhålan.

askmehow
2012-02-15, 00:21
Lellan. Är det inte lite hyckleri av dig att fixa bröstimplantat, när du i andra trådar förespråkat att man inte ska få göra vad man vill med sin egna kropp.

Lellan
2012-02-15, 03:04
Lellan. Är det inte lite hyckleri av dig att fixa bröstimplantat, när du i andra trådar förespråkat att man inte ska få göra vad man vill med sin egna kropp.

Vet inte vad du syftar på, kanske något inlägg om drukbrukets vara el inte vara, en del koloiter provoceras av detta. Jag har svårt att se kopplingen till bröstimplantat, men fine.

För övrigt är mina bröstimplantat skattebetalda, eftersom jag föddes med en missbildning där som jag fick åtgärdat. Visserligen kunde jag välja proteser istället, men nu gillar jag tuttar, och tog implantat när jag blev erbjuden det (tackade även ja till morfin under op, dubbelmoral där med? :D).

(Om din upprördhet nu stammar från ngn gammal drogdebatt). Handlar det om rätten att sälja sin kropp sexuellt, så har jag avhandlat mina skäl till varför jag tycker att ett samhälle inte ska tillåta folk att köpa sex av andra människor i de trådarna och i den här tråden - så diskuteras implantat o deras funktion el icke funktion vad gäller träning.)

;)

Rahf
2012-02-15, 04:11
Har för mig att Nina L skrivit om detta förut.

Albin Eriksson
2012-02-15, 05:11
Ovan bröstmuskeln, ingång genom bröstvecket nedan.
300, 400, 400, 600, 800 (storlekar på implantaten bekanta har) inga problem med bröstträningen.

JoHannibal
2012-02-15, 07:20
utav de få tjejer som jag har/har haft kontakt med och som har implantat och som tränat ett tag och fått resultat, så kan jag summera det så här:
nej, obehag och ont har de aldrig fått, javisst, lite ovant i början var det väl enligt nån, men inget som störde själva träningen.
dock så ändrades brösten deras ju mer muskler de byggde, brösten som förut satt där de ville att de skulle sitta "gled"(eller vad man nu ska säga) utåt och hamnade lite mer åt sidan, har dock aldrig sett bilder, bara fått det förklarat för mig.
formen på dem ändrades till och från då de gick ner till rippad nivå och bulkade upp sig, rippad= fasta "bollar" typ, bulkad= "mjuka" och mer "lösa".
ja inte vet jag, har som sagt aldrig sett bilder eller känt på dem, så jag vet inte, men det är vad jag fått höra från dessa tjejer iaf.

"Fastnade" de mer isär eller gick det tillbaka när de inte var rippade?
När jag tränar övningar där bröstmusklerna belastas (inte direkta bröstövningar) så åker de ju isär och det gör inte ont men känns "konstigt".
Har implantaten under muskeln vilket de flesta rekommenderar.

Det verkar ju inte vara någon här som känt smärta eller obehag så det kanske är en vanesak. Vill dock inte att brösten ska ändra form eller plats på kroppen :confused:

Lellan
2012-02-15, 10:01
"Fastnade" de mer isär eller gick det tillbaka när de inte var rippade?
När jag tränar övningar där bröstmusklerna belastas (inte direkta bröstövningar) så åker de ju isär och det gör inte ont men känns "konstigt".
Har implantaten under muskeln vilket de flesta rekommenderar.

Det verkar ju inte vara någon här som känt smärta eller obehag så det kanske är en vanesak. Vill dock inte att brösten ska ändra form eller plats på kroppen :confused:

Får du problem går det ju alltid att flytta fram, även om det såklart är tråkigt med omop..

Håller inte med om att man rekommenderar under bröstmuskeln, däremot så är det ju den metod de flesta behärskar. Om man funderar på bröstop skulle jag rek att man går till någon som behärskar båda tillvägagångssätten så att man garanterat får det som passar ens kropp bäst för att uppnå önskvärt resultat. Att man skulle rekommendera under muskeln var väl snarare förr, då nästan uteslutande opererade in runda koksaltimplantat som inte blev naturligt framför helt enkelt. Idag kan man ju visuellt inte skilja på framför och bakombröst (om man inte, som det beskrivs, spänner bröstmuskulaturen och ser ev muskelpåverkan), inget av alternativen har en speciell "stil" som det var förr i Pamela Andersoneran när det mest efterfrågades "silikonlooken". :)

Piranha
2012-02-15, 10:18
Sålänge implantatet ligger ovanpå bröstmuskeln skall inga problem finnas. Ligger den däremot under så det det finnas problem och mitt x fick rekommendationerna att inte träna tungt med implantaten. (implanteten håller förvisso, men fästen och senor kan påverkas negativt)

Men ligger implantatet under kommer bröstmuskulaturen ändå se rent överdrivet stor ut.

Angel
2012-02-15, 11:46
Bröstimplantat verkar lite läskigt. Varför väljer man under/ovan muskeln?

JoHannibal
2012-02-20, 08:34
Sålänge implantatet ligger ovanpå bröstmuskeln skall inga problem finnas. Ligger den däremot under så det det finnas problem och mitt x fick rekommendationerna att inte träna tungt med implantaten. (implanteten håller förvisso, men fästen och senor kan påverkas negativt)

Men ligger implantatet under kommer bröstmuskulaturen ändå se rent överdrivet stor ut.

Min läkare sa att det var helt OK att träna, men han kanske inte föreställde sig tunga bänkpress utan trodde jag menade typ spinning.

Jag har inlägg under muskeln,därför åker de isär när man spänner brösmusklerna.

Känns som jag skall fortsätta skippa bröstträning......

Då borde majoriteten av fitnesstjejerna ha ovanpå muskeln alltså?

Oxe
2012-02-20, 11:55
Fortsätt köra bröst men ta det lugnt, och försök att inte gå ner för långt i bottenläge

Beroende på hur länge du haft dom såklart, 4-8månader bör man ta det lugnt efter men gjort dom.

JoHannibal
2012-02-20, 13:27
Fortsätt köra bröst men ta det lugnt, och försök att inte gå ner för långt i bottenläge

Beroende på hur länge du haft dom såklart, 4-8månader bör man ta det lugnt efter men gjort dom.

OK tack! Har haft dem i 4 år nu men tycker fortfarande att de blir "stumma" och lite spända vid bröstträning. Det gör inte riktigt "ont" men det känns stramt och "fel". tack för tipset, ska köra lite lugnt.

Piranha
2012-02-21, 10:18
Min läkare sa att det var helt OK att träna, men han kanske inte föreställde sig tunga bänkpress utan trodde jag menade typ spinning.

Jag har inlägg under muskeln,därför åker de isär när man spänner brösmusklerna.

Känns som jag skall fortsätta skippa bröstträning......

Då borde majoriteten av fitnesstjejerna ha ovanpå muskeln alltså?

Känns som 50/50, dock tycker jag implantat ovanpå och lågt kroppsfett inte är speciellt klädsamt.

Kwon
2012-02-21, 10:26
Känns som 50/50, dock tycker jag implantat ovanpå och lågt kroppsfett inte är speciellt klädsamt.

Colette disagrees! :D
http://youtomb.mit.edu/thumbnail/YouTube/Q/f/QfTIHfb0D7k/055d99c1833db87ed630afeffa0ca282.jpg

Spartansk
2012-02-21, 10:29
Ingen tråd är komplett utan en bild från Kwon! :D

JoHannibal
2012-02-21, 11:32
Haha usch sådär vill man ju inte ha :)

Kwon
2012-02-21, 11:34
Haha usch sådär vill man ju inte ha :)
Hon kan dock träna Pecs hur mkt hon vill, då implantaten sitter ovanpå muskulaturen.

Kanske dock ej någonting att eftersträva utseendemässigt Johanna :)

JoHannibal
2012-02-21, 13:35
Hon kan dock träna Pecs hur mkt hon vill, då implantaten sitter ovanpå muskulaturen.

Kanske dock ej någonting att eftersträva utseendemässigt Johanna :)

Jag tror de flesta fitnesstjejer har utanpå, är dock lite för sent att tänka på det nu!

Haha nää tack, dom sitter där dom sitter, satsar på mer böj istället :cool:

TREX
2012-02-22, 11:58
800 (storlekar på implantaten bekanta har)

Dra åt helvete, 800cc? Vilka jävla strutar det måste vara...

Kwon
2012-02-22, 12:04
Haha nää tack, dom sitter där dom sitter, satsar på mer böj istället :cool:

That's the ticket! :D

JoHannibal
2012-02-22, 14:07
Dra åt helvete, 800cc? Vilka jävla strutar det måste vara...

Oj det låter mycket, visserligen ser det olika ut på olika kroppar.
Jag satte in 340cc och gick från C till G -kupa. Med 800cc hade jag nog inte kunnat stå upprätt :)